Skærme
Fijala 3554
En god 26" skærm ?
Fra : Mads

Dato : 06-06-09 20:29

Hejsa

Jeg skal have brugt lidt af SP pengene og tænkte på at købe en ny
skærm til afløsning af min 19" Viewsonic VX911

Nu er der jo gået nogen år siden jeg sidst købte en skærm, så hvilke
skærme er gode nu for tiden?

Jeg havde tænkt mig at det skulle være en 26" widescreen med en
rimelig hurtig opdatering da jeg spiller en del.

Højdejustering, pivot og indb. højttalere er der ikke behov for.
Bare selve billedet er af en ok kvalitet.

Har I nogen forslag til en fornuftig skærm der ikke koster spidsen af
en jetjager ?

På forhånd tak

mvh Mads

Fra : jk

Dato : 06-06-09 22:41

On Sat, 06 Jun 2009 21:28:43 +0200, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

> [...]
>Bare selve billedet er af en ok kvalitet.
>
>Har I nogen forslag til en fornuftig skærm der ikke koster spidsen af

Denne LG:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=435942&searchArea=&Soegeord=

se bedømmelserne (klik på stjernerne).

Det er en s-ips skærm, som er specielt god til fotos og har ensartet
synsfelt på 178 grader.
http://www.prad.de/guide/screen4409.html

Det er billig kvalitet, - andre s-pva paneler koster ofte 4500-6500
kr., f.eks. dell:
http://www.prad.de/guide/screen3600.html

Men TN paneler er jo lavpris.

mvh

John

Fra : Mads

Dato : 07-06-09 00:20

On Sat, 06 Jun 2009 23:40:39 +0200, jk <johnknuhtsenSP@Mmail.dk>
wrote:

> [...]
>synsfelt på 178 grader.
>http://www.prad.de/guide/screen4409.html
>
>Det er billig kvalitet, - andre s-pva paneler koster ofte 4500-6500

Jo tak, men jeg skal ikke bruge en skærm der er god til fotos
eller som har et synsfelt på 178 grader.
Jeg skal bruge den til spil og jeg sidder lige foran skærmen,
så synsfeltet er nærmest underordnet.

mvh Mads

Fra : jk

Dato : 07-06-09 10:08

On Sun, 07 Jun 2009 01:20:28 +0200, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

>Jo tak, men jeg skal ikke bruge en skærm der er god til fotos
>eller som har et synsfelt på 178 grader.

>Jeg skal bruge den til spil og jeg sidder lige foran skærmen,
>så synsfeltet er nærmest underordnet.

Så tager du bare bind for øjnene !

Hvis du havde skrevet, hvad skærmen skulle bruges til, havde jeg været
fri for nedladende kommentarer, der tydeligt viser totalt
misforståelse om, hvad en skærm er.

For det første: på de billige TN skærme: du sidder lige foran skærmen,
så er en blå farve mørkeblå i toppen af skærmen og lyseblå forneden.
Derfor er de uegnede til præcise farver og dermed fotos, hvis man er
nidkær om sine billeder. Det er det store synsfelt skal bruges til, og
ikke noget med at sidde skævt for skærmen.

Så jeg siger også jotak til dine kommentarer.

Men for 2500 til 2700 kan du få en skærm til spil, 24" til 26". Det
kræver jo ingenting. Du kender vel edbpriser.dk

Hvis der så skal en SP rigdom til sådan et beløb.

mvh

John

Fra : Mads

Dato : 07-06-09 12:56

On Sun, 07 Jun 2009 11:08:07 +0200, jk <johnknuhtsenSP@Mmail.dk>
wrote:

>Så tager du bare bind for øjnene !
>
>Hvis du havde skrevet, hvad skærmen skulle bruges til, havde jeg været
>fri for nedladende kommentarer, der tydeligt viser totalt
>misforståelse om, hvad en skærm er.

Måske du skulle fjerne bindet fra dine egne øjne.

Jeg skrev nemlig i min første post at skærmen
skulle bruges til spil.

Og den eneste der er nedladende her, det er sgu dig.
Jeg svarede da bare på det du skrev. Ingen grund til
at tænde af over så lidt og så endda fordi du ikke
havde læst min post ordenligt. LOL

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-09 14:48

Mads wrote:
> [...]
> Bare selve billedet er af en ok kvalitet.
>
> Har I nogen forslag til en fornuftig skærm der ikke koster spidsen af

Hej Mads,

Uden at have særlig meget forstand på skærme, vil jeg tro, at du kan klare dig med den "billigste skærm, med gode anmeldelser".
Sidst jeg skulle have skærm, var kravene: 1) DVI-stik, 2) mindst 21" 3) så billig som mulig, men stadig god.
Og så var det bare at søge i edbpriser, og derefter for hver interessant skærm, søge og læse anmeldelser på nettet.
Der kan jo proppes mange ting i skærmen (USB, webkam, højttalere, osv.) og det er primært dig, der kan vurdere om det er godt eller skidt for dig.
Held og lykke med skærmen.

hilsen/Peter

NB! Jeg købte en BenQ E2200HDP, den er jeg meget tilfreds med.

Fra : Rado

Dato : 07-06-09 16:45

wrote:

> [...]
>
>Jeg havde tænkt mig at det skulle være en 26" widescreen med en
>rimelig hurtig opdatering da jeg spiller en del.

Samsung går man normalt ikke galt af. Har selv købt den her:

mat ramme
http://www.prcdata.dk/produkt/samsung-syncmaster-2693hm/83401893/
blank ramme
http://www.prcdata.dk/produkt/samsung-syncmaster-2693hm/83401886/

og er rigtig godt tilfreds - overvejer at købe en til.

Har dog ikke prøvet den til spil, men en responstid på 5 ms burde vel
være OK.

Og så er der 3 års garanti fra Samsung.

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda