Office til hjemmet og studiet 2007
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-06-09 22:51

Jeg har anskaffet en Office som nævnt i Subj, men det er åbenbart ikke
en af de gængse slags og jeg kan heller ikke finde en beskrivelse på MS
hjemmesider.

Der står med rødt på æsken:

"Dette produkt kan kun købes sammen med udvalgte tjenester, udvalgt
hardware eller ekstraudstyr."

Når jeg søger på "Dette produkt..." kommer jeg hen til Elgigantens
hjemmeside her:

<http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgiganten
DK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start?ProductID=iArD4QF
HKeMAAAEbzbhrCEXA&CatalogCategoryID=..TD4QFHP2UAAAEOlhA03xiY>

Kort link:

http://tinyurl.com/ojv9px

hvor det i det tilfælde beskrives som en OEM version!

Det var iøvrigt ikke der jeg købte dette eksemplar og billedet svarer
ikke til hvordan æsken ser ud.

Min ligger i en almindelig DVD-æske, og æsken er sort, så jeg kan ikke
læse serienummeret og afgøre om det er OEM eller FPP, som det ellers er
beskrevet et sted på MS hjemmesider om Office licenser. Ellers ligner
labelen godt nok den på Elgigantens HP.

Så hvad er begrænsningen på en denne (type) licens? hvor der osse på
æsken står:

Givet i licens til 3 pc'er.

Skal sådan en fætter (Office osv 2007) aktiveres? Og i givet fald,
bliver installationen så "bundet" til det hardware hvorpå/fra
aktiveringen sker, så den enkelte licens ikke længere kan flyttes?

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : H. P. Holm

Dato : 05-06-09 10:19

Axel Hammerschmidt skrev:

> Jeg har anskaffet en Office som nævnt i Subj, men det er åbenbart ikke
> en af de gængse slags og jeg kan heller ikke finde en beskrivelse på MS
> hjemmesider.

<http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=7467d5c4-fa3a-4f9f-82b6-cbcd6108a980>

- Den skal aktiveres.
- Licensen bindes til hardwaren og tæller 1 op ved hver aktivering.
- Må ikke bruges kommercielt osv. osv.

Men ellers er hovedsagen vel at den virker og validerer, også efter
aktivering? Hvis ikke så vil Microsoft meget gerne vide hvem du har
købt den af! - Der plejer at komme link til Microsofts anti-pirat
websteder og telefonnumre hvis aktivering eller validering fejler.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-06-09 14:15

H. P. Holm:

> <http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&Fam
> ilyID=7467d5c4-fa3a-4f9f-82b6-cbcd6108a980>

Ja, tak for linket.

> - Den skal aktiveres.
> - Licensen bindes til hardwaren og tæller 1 op ved hver
> aktivering. - Må ikke bruges kommercielt osv. osv.

Det går vel an til den pris, når der er 3 licenser. Selvom butikken har
snydt; på prisskiltet stod, at den var nedsat fra 999,- kr.

FPP udgaverne er vel ikke bundet?

> [...]
> du har købt den af! - Der plejer at komme link til Microsofts
> anti-pirat websteder og telefonnumre hvis aktivering eller

Bilka. Den er stadig uåbnet. Jeg overvejer...

Alle de der opdateringer er en pestilens. Derfor er jeg glad for min
Office 97.

Det er ikke altid at WGA virker som den skal. Jeg har været ude for et
tilfælde med Office 2002 (Office XP) hvor der efter en (sikkerheds)
opdatering kom en lille gule trekant nede i indbakken der "naggede" om,
at den ikke var ægte. Så jeg måtte kontakte MS DK for at få det rettet.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : H. P. Holm

Dato : 06-06-09 17:21

Axel Hammerschmidt skrev:
> H. P. Holm:

> Det går vel an til den pris, når der er 3 licenser. Selvom butikken har
> snydt; på prisskiltet stod, at den var nedsat fra 999,- kr.
>
> FPP udgaverne er vel ikke bundet?

Nej, FPP kan frit flyttes og endda sælges videre - men må til enhver
tid kun være installeret på 1 computer. Ligesom med Home edition kan
det forekomme at man skal aktivere ved at ringe til Microsoft når man
har rodet rundt og formateret computeren for 10'ende gang.

Det er ikke farligt at ringe til Microsoft, bare irriterende, særlig
hvis det er en uforståelig svensker man får fat i!

<http://www.microsoft.com/danmark/kundeservice/typiske_spoergsmaal.mspx>
et stykke nede på siden er en kort forklaring på forskellene mellem
OEM og de andre. - Office-pakken har meget forskelligt indhold i de
forskellige versioner og når man først er blevet afhængig af Outlook
eller Access, så får man lov at betale kassen.

> Bilka. Den er stadig uåbnet. Jeg overvejer...

Det er nemt at returnere ting i Bilka hvis pakken ikke er åbnet.