Auto-teste funktioner
Fra : Morten P

Dato : 05-06-09 07:22

Jeg har en applikation som mange udviklere piller i.
Der lægges funktioner til og fra, og eksisterende funktioner ændres.

Jeg ønsker at bygge et script der parser alle funktioner ud og læser i en
konfig fil hvad deres forventede input parametre er og hvilket output der
der forventes.

Om der opstår syntaksfejl, eller der f.eks. returneres undef når et array
var forventet, så skal scriptet eksplodere og sende mails til
udviklerteamet.

Denne løsning er ikke tænkt som en 100% løsning på alle prod fejl, men
skulle gerne fange en hel del.

Det er ganske givet ikke specielt let at programmere, men kan nok lade sig
gøre, men er der nogen der har gjort den slags tidligere så man enten kan
anvende deres kode eller få inspiration derfra?

Fra : Peter Makholm

Dato : 05-06-09 09:04

"Morten P" <spam@spam.spam> writes:

> Det er ganske givet ikke specielt let at programmere, men kan nok lade sig
> gøre, men er der nogen der har gjort den slags tidligere så man enten kan
> anvende deres kode eller få inspiration derfra?

Jo, det er ganske let hvis man bruger Test::More. Læs eventuelt
http://search.cpan.org/perldoc?Test::Tutorial

//Makholm