Blokerede porte hos YouSee?
Fra : Lars

Dato : 05-06-09 12:18

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 05-06-09 13:20

Lars <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.invalid> enriched usenet with:

> Hvilke porte er blokerede hos YouSee?

TCP 135, 139, 445, 548 og 5000
UDP 135, 137, 138 og 1900

> Flere steder hævdes det at fx port 5000 er blokeret, er dette
> korrekt?

Det er korrekt

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Lars

Dato : 05-06-09 14:04

On Fri, 05 Jun 2009 14:20:08 +0200, Lars Kyndi Laursen
<spam_me_senseless@mail.dk> wrote:

>TCP 135, 139, 445, 548 og 5000
>UDP 135, 137, 138 og 1900

Tak for info.

Ved du (eller en anden) om det muligt at få nogen af dem åbnet
ved at henvende sig til YouSee?

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-06-09 14:47

On Fri, 05 Jun 2009 15:03:58 +0200, Lars
<go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.invalid> wrote:

>Ved du (eller en anden) om det muligt at få nogen af dem åbnet
>ved at henvende sig til YouSee?

Det tror jeg er kropumuligt. YouSee har ikke kapacitet til at lave
individuelle opsætninger til kunderne...

Og hvorfor pokker skulle nogen ønske at åbne disse porte ?!

Som jeg ser det, så skal den netværkstrafik bestemt holdes inden for
beskyttede rammer og den bør ikke komme ud på internettet...

<mlr>

Fra : Lars

Dato : 05-06-09 15:02

On Fri, 05 Jun 2009 15:47:07 +0200, Michael Rasmussen
<mlr@invalid> wrote:

>Det tror jeg er kropumuligt. YouSee har ikke kapacitet til at lave
>individuelle opsætninger til kunderne...

I gamle dage kunne man så vidt jeg husker godt få TDC til at åbne
port 25, så hvis de kunne/kan, kan YouSee vel også. Om de vil det
er mere det jeg sprøger om.

>Og hvorfor pokker skulle nogen ønske at åbne disse porte ?!

Fordi trafik på en bestemt port vel ikke per definition er
"farlig" trafik?

>Som jeg ser det, så skal den netværkstrafik bestemt holdes inden for
>beskyttede rammer og den bør ikke komme ud på internettet...

Jeg kan godt se hvad det er de forsøger at forhindre og 99,99 %
vil næppe opleve det som et problem, tværtimod, åbning af en af
de nævnte porte ville bare være en fordel for mig.

Fra : dennis

Dato : 05-06-09 16:59

Lars wrote:

> I gamle dage kunne man så vidt jeg husker godt få TDC til at åbne
> port 25, så hvis de kunne/kan, kan YouSee vel også. Om de vil det
> er mere det jeg sprøger om.

Spærringen af port 25 har de, som vistnok den eneste, lagt i modemet, og
kan dermed nemt ændres individuelt. De andre er spærret centralt.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-06-09 18:41

On Fri, 05 Jun 2009 16:01:33 +0200, Lars
> [...]

>vil næppe opleve det som et problem, tværtimod, åbning af en af
>de nævnte porte ville bare være en fordel for mig.

Her bliver jeg nysgerrig...

Hvad er det der gør, at du skal bruge lige præcis en af disse porte og
ikke anvender en-eller-flere af de øvrige 65000 porte i stedet ?

Hvad er det for en netværksværks funktion du vil køre ?

<mlr>

Fra : Lars

Dato : 05-06-09 23:54

On Fri, 05 Jun 2009 19:41:00 +0200, Michael Rasmussen
<mlr@invalid> wrote:

> [...]
>ikke anvender en-eller-flere af de øvrige 65000 porte i stedet ?
>
>Hvad er det for en netværksværks funktion du vil køre ?

Et program hvor den enkelte bruger selv beslutter hvilke porte
der skal benyttes og hvor et antal af en eller anden grund har
besluttet sig for port 5000, måske fordi det er sådan et dejligt
rundt tal :) Det behøver absolut ikke at være port 5000, men nu
er der så bare nogen der har truffet den beslutning.

Det giver så mig det valg at jeg enten ikke kan kommunikere med
dem, eller jeg skal prøve at bede dem ændre de porte de har
besluttet sig for. Ikke alle er lige teknisk begavede, nogen
taler heller ikke engelsk, nogen vil hævde der ikke er noget
problem for det har jo altid virket og det virker mod andre, så
det skal nok blive underholdende :)

Fra : PP

Dato : 05-06-09 21:18

On Fri, 05 Jun 2009 16:01:33 +0200, in dk.edb.internet.udbydere, Lars
> [...]

| vil næppe opleve det som et problem, tværtimod, åbning af en af
| de nævnte porte ville bare være en fordel for mig.

Det vil de IKKE. Har du behovet, køber du en eller anden
erhvervsløsning og får åbnet de porte du vil.

Fra : Lars

Dato : 05-06-09 23:42

On Fri, 05 Jun 2009 22:18:09 +0200, PP <pp@no.mail.dk> wrote:

>Det vil de IKKE.

Nej, og givet forklaringen fra Dennis & Lars mht. forskellen på
hvor blokeringen af port 25 ift. de andre ligger, så giver det
såmænd også god mening at det ikke kan lade sig gøre.

>Har du behovet, køber du en eller anden
>erhvervsløsning og får åbnet de porte du vil.

Nej, det gør jeg med sikkerhed ikke. Jeg har behovet, men jeg må
blot finde en anden løsning.

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 05-06-09 17:17

Lars <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.invalid> enriched usenet with:

> Tak for info.
>
> Ved du (eller en anden) om det muligt at få nogen af dem åbnet
> ved at henvende sig til YouSee?

Jeg glemte lige, at TCP port 25 også er lukket. Det er den eneste port,
hvor lukningen kan fjernes.

De øvrige porte blokerer for UPnP og fildeling på MacOS og Windows. De er
lukkede af sikkerhedsgrunde og kan ikke åbnes

Fra : PP

Dato : 05-06-09 21:19

On Fri, 05 Jun 2009 18:17:26 +0200, in dk.edb.internet.udbydere, Lars

"KAN" fjernes - men tjek lige om du må.

Fra : dennis

Dato : 05-06-09 22:18

PP wrote:

> "KAN" fjernes - men tjek lige om du må.

Der står på deres hjemmeside, at man blot ringer til kundeservice, så
det mås man godt.