Elektronisk P-skive...
Fra : Peter Mogensen

Dato : 31-05-09 19:08

Hmm... reklameblokken spyttede lige den her i hovedet på mig:
http://www.inspiration.dk/produkt/98498/elektronisk-parkeringsur

Egentlig lidt fantastisk at sådan en kan blive godkendt af
færdselsstyrelsen.
Gad vide hvornår vi ser en hacket version, der selv kan stille tiden frem?

/Peter

Fra : Kent Friis

Dato : 31-05-09 20:37

Den Sun, 31 May 2009 20:08:07 +0200 skrev Peter Mogensen:
> [...]
> http://www.inspiration.dk/produkt/98498/elektronisk-parkeringsur
>
> Egentlig lidt fantastisk at sådan en kan blive godkendt af

Den jeg havde, der stod i brugsforvirringen at det var et krav at
den ikke måtte kunne stilles om uden at man flytter bilen.

Så jeg undrer mig mere over hvordan plastic-skiverne kan blive
godkendt.

Der er åbenbart skrappere krav til den elektroniske end til de
almindelige.

> Gad vide hvornår vi ser en hacket version, der selv kan stille tiden frem?

Den svære del bliver det med at sikre sig at parkeringsvagten ikke
står og kigger på den når den gør det.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Peter Mogensen

Dato : 01-06-09 09:30

Kent Friis wrote:

> [...]
> den ikke måtte kunne stilles om uden at man flytter bilen.
>
> Så jeg undrer mig mere over hvordan plastic-skiverne kan blive

Ork... jeg plejer altid at slippe håndbremsen og trille et par cm frem.

> Den svære del bliver det med at sikre sig at parkeringsvagten ikke
> står og kigger på den når den gør det.

Ja. Det er jo ikke helt risikofrit.

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-09 08:35

"Peter Mogensen" <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> wrote in message
> [...]
> færdselsstyrelsen.
> Gad vide hvornår vi ser en hacket version, der selv kan stille tiden frem?

I følge linket skal dimsen blot anbringes med et par klæbepuder. Men hvordan
finder den ud af om bilen kører (eller "slukkes" som der står) eller holder
stille?

Sven

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 03-06-09 12:52

"Sven Lindhardt" <svt(snabela)lindhardt(dot)net> wrote in

> [...]
>>
> I følge linket skal dimsen blot anbringes med et par klæbepuder. Men
> hvordan finder den ud af om bilen kører (eller "slukkes" som der står)

Den model, jeg har, en FS01'er, har en ryste-sensor. Den kræver en del
rysteri for at den synes at bilen har kørt. Faktisk kunne den slet ikke
virke, før den blev limet på ruden: Jeg testede dimsen bare liggende på
forsædet med ledningerne sat midlertidigt til.

Jeg vil tro at FS02 og FS03 har en tilsvarende sensor.

Mvh. NKJensen

Fra : Kent Friis

Dato : 03-06-09 17:37

Den 03 Jun 2009 11:51:31 GMT skrev Niels Kristian Jensen:
> [...]
> virke, før den blev limet på ruden: Jeg testede dimsen bare liggende på
> forsædet med ledningerne sat midlertidigt til.

Og det var lige præcis årsagen til at den jeg fik i julegave røg
retur. En P-skive skal ligge i handskerummet. Uoriginalt skrammel.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Hans Jensen

Dato : 03-06-09 20:00

Kent Friis skrev:

> Og det var lige præcis årsagen til at den jeg fik i julegave røg
> retur. En P-skive skal ligge i handskerummet. Uoriginalt skrammel.
>
> Mvh
> Kent
Det er da ultrasimpelt at erstatte indmaden med "et ur" der løbende
stiller tiden frem så man kan opnå evig parkering :) men p vagterne kan
jo bare observere den over et vist tidsrum. Det samme med alm. p skiver.
Dem kan man jo også bare stille på løbende manuelt :)