Mowgli - Den lille flugtkonge!
Fra : Kate

Dato : 29-05-09 18:09

Mowgli fandt en vej ud, jeg troede den var spærret, men hurtigt
klogere. Jeg har været noget i tænkeboks for jeg kunne ikke finde ud af
hvor han kom ud. Nå, hullet er fundet og i morgen skal det lukkes.
Desværre nåede fjolset jo at komme i klammeri og få en ordentlig byld
midt på brystet som følge af et bid.
Nu har han haft dræn i for at betændelsen kunne komme ud og drænet tog
jeg ud onsdag aften. Og siden flugten har nattagent været inddraget,
dvs. kattelemmen har været lukket om natten. Det tager han faktisk ret
pænt og det ser ud til at han også heler som han skal.
Underligt nok, så lader det ikke til at Lante er fulgt med ud i den
store verden, hvilket faktisk undrer mig meget. Sidst, for et par år
siden, var det Lante der fandt smuthullet og viste det til Mowsen.
Hele denne flugtting har dog resulteret i en ting, Mows er vidst ved at
få udviklet sit jagt instinkt. Forleden kom han ind med en fugl i
munden og den spiste han. I forgårs lå der en død gråspurv i mit
arbejdsværelse.....Okay, den måtte han nu godt have spist selv. det er
lidt sjovt, når Mows kommer ind med en fugl ser Lante ud som om han
tænker "adr, hvor klamt, det får du ikke mig til at spise" Dog vil han
gerne spise mus, sådan en har han nemlig fanget.
Når nu jeg får lukket hullet under hegnet, så bliver det spændende hvor
længe det varer inden Mows finder et andet smuthul

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Allan G

Dato : 29-05-09 18:59

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Kate
>
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Æv at de bliver ved, ja jeg kender det.
Du har jo hørt om mine skræmmemetoder, ja fængsel, så de kan opleve noget
nyt.
Det holder ikke. Eller kun kort.
Nej jeg føler med dig, for jeg har selv prøvet de der udbud lidt for ofte.

Hmm jeg er heldig at det kun er Rocke der har lavet den slags, og han har jo
Kosmos til at passe på ham.
Så Rocke har fået en del dummeslag af Kosmos når han gør den slags.

Der er vist kun en ting at gøre, luk hullerne og få dem til at tænke på
noget andet.
Hehe det er jo nemt at skrive.

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 29-05-09 20:13

"Allan G" <allan_roskilde@fjern.hotmail.com> wrote in

> Der er vist kun en ting at gøre, luk hullerne og få dem til at
> tænke på noget andet.
> Hehe det er jo nemt at skrive.

Hæhæ, ja, det er det, specielt nu hvor Mowsen har fået smag for et
større område

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Allan G

Dato : 29-05-09 20:44

> [...]
>
> --
> Kate
>
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Det med fængsel i egencelle har nu virket her intil han fandt et nyt hul i
hegnet.

Såe det er da til at prøve.
Mvh Allan

Fra : Allan G

Dato : 29-05-09 20:51

Ja jeg tog ham lige fra ned af hegnet ,og ind i kattekassen.
Og ind i bilen.
Så var der kun et døgn i kattepension, i skodcelle.

Sjovt nok var han en fin kat da jeg hentede ham.

Indtil næste gang der var hul i hegnet

Fra : Kate

Dato : 30-05-09 08:26

> Sjovt nok var han en fin kat da jeg hentede ham.
>
> Indtil næste gang der var hul i hegnet

Jamen, de er jo nogle dejlige kræ, med eller uden hul De forstår jo
bare at udnytte de muligheder der viser sig.
I går stod jeg i køkkenet og lavede mad da Mowgli kom listende tværs
over naboens indkørsel og ind over hendes græsplæne, da jeg så gik ud
ad hoveddøren og kaldte på ham, styrtede han tilbage over min forhave
og et par minutter senere kom han ind i køkkenet som om han aldrig
havde været udenfor haven. Den lille slyngel

--
Kate

gerne ældre.

Fra : oz3bto

Dato : 31-05-09 23:12

> [...]
>
> --
> Kate
>
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Kammeraten fik den ide at sætte strøm til det hegn der burde holde katten
inde (Ja den stak også tit af)
Siden det blev monteret har der ikke været flugt fra katte indhegningen

Nu er det ikke et eller andet vildt el hegn han har købt Købt ved HN og
drives af et 12v batteri

Fra : Kate

Dato : 01-06-09 00:10

"oz3bto" <no@in.dk> wrote in

> [...]
> indhegningen
>
> Nu er det ikke et eller andet vildt el hegn han har købt Købt ved

Der er skam strøm på toppen af hegnet og det holder dem også inde
normalt, men fornyligt stod der pludseligt en fremmed kat i haven. Da
jeg kom ud for at finde ud af hvorfor der var ballade spranf katten op
og over. Jeg troede at Mows måske var blevet inspireret af den manøvre,
men har siden fundet ud af at jorden under stakittet er sunket, så han
rendte ud den vej. Nu har jeg lagt nyt jord, men i dag viste han at han
ikke er mere røget end jeg er speget og gravede den nye jord væk og
rendte ud. Efter han kom hjem har jeg gravet jorden tilbage og i morgen
skal jeg på stranden efter nogle store sten som han ikke vil kunne
flytte.
Sjovt nok, så render Lante ingen steder, men jeg er ikke i tvivl om at
han ved hullet var der.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : oz3bto

Dato : 01-06-09 02:32

> [...]
>
> --
> Kate
>
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Kammeraten har sat strøm til hele hegnet

Fra : Kate

Dato : 01-06-09 11:20

"oz3bto" <no@in.dk> wrote in

> Kammeraten har sat strøm til hele hegnet

Det lyder godt nok lige vildt nok. Det vil jeg ikke, både fordi kattene
ikke skal få stød i deres have og fordi jeg nok ville blive upopular
hvis naboens unger kom til skade på mit hegn.
I dagligdagen virker det nu også fint nok som det er.

--
Kate

gerne ældre.