Fra Outlook til Outlook Express
Fra : Kurt G

Dato : 30-05-09 11:45

Da jeg gerne kun vil bruge eet mailsystem, viljeg gerne have konverteret
alle mine mail i Outlook, så de kan 'bruges' i Outlook Express.

Kan man i det hele taget det?

Mvh Kurt

Fra : emjeppesen

Dato : 30-05-09 22:18

Kurt G skrev:

>Da jeg gerne kun vil bruge eet mailsystem, viljeg gerne have konverteret
>alle mine mail i Outlook, så de kan 'bruges' i Outlook Express.
>
>Kan man i det hele taget det?

det kan man da sikkert, men hvofor vil du det? Outlook Expres kan da
ikke noget, som Outlook ikke kan.

Hvis det er fordi du ønsker at læse news fra Outlook, så gør det.
Du skal bare tilpasse værktøjslinjen og hive "Nyheder" op i
menulinjen.

Føje kommandoen Nyheder til menulinjen eller menuen Skift til
Klik på pilen Indstillinger for værktøjslinjer på
standardværktøjslinjen (værktøjslinje: En linje med knapper og
indstillinger, der kan bruges til at udføre kommandoer. Hvis du vil
have vist en værktøjslinje, skal du trykke på ALT og derefter på
SKIFT+F10.).
Peg på Tilføj eller fjern knapper, og klik derefter på Tilpas.
Klik på fanen Kommandoer.
Klik på Skift til på listen Kategorier.
Klik på Nyheder på listen Kommandoer, og benyt en af følgende
fremgangsmåder uden at slippe museknappen:
Træk kommandoen Nyheder til Outlook-menulinjen, og slip derefter
museknappen.
Træk kommandoen Nyheder til en Outlook-værktøjslinje, og slip derefter
museknappen.
Træk kommandoen Nyheder til menuen Skift til. Når menuen viser en
liste over kommandoer, skal du pege det sted, hvor kommandoen skal
vises og derefter slippe museknappen.
Starte nyhedslæseren
Klik på Nyheder på menulinjen, værktøjslinjen eller menuen Skift til,
hvor du har tilføjet kommandoen Nyheder.
Første gang du starter nyhedslæseren, åbnes Windows Mail eller Outlook
Express, og du bliver bedt om at oprette en nyhedsgruppekonto. Guiden
Internetforbindelse hjælper dig med at oprette forbindelse til en
eller flere e-mail- eller nyhedsservere. Du skal have følgende
oplysninger fra internetudbyderen eller administratoren af det lokale
netværk:

Hvis du vil tilføje en e-mail-konto, skal du bruge dit kontonavn og
din adgangskode samt navnene på de indgående og udgående
e-mail-servere.
Hvis du vil tilføje en nyhedsgruppe, skal du bruge navnet på den
nyhedsserver, du vil oprette forbindelse til, og eventuelt dit
kontonavn og din adgangskode.

Hilsen emj

Fra : Peter Jensen

Dato : 31-05-09 18:21

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis du vil tilføje en nyhedsgruppe, skal du bruge navnet på den
> nyhedsserver, du vil oprette forbindelse til, og eventuelt dit

Hvad er det for en version af Outlook der her omtales?

--
Vh
Peter Jensen

Fra : emjeppesen

Dato : 31-05-09 21:58

Peter Jensen skrev:

>Hvad er det for en version af Outlook der her omtales?
Office 2007, men det gælder også for alle de gamle Outlook, at man
kan se sine news med den.

Hilsen emj

Fra : Max

Dato : 01-06-09 11:49

Hej emj

> Office 2007, men det gælder også for alle de gamle Outlook, at man
> kan se sine news med den.

Man kan ikke se news med Outlook, det skal man bruge OE til.

--
Mvh Max

Fra : emjeppesen

Dato : 01-06-09 13:22

Max skrev:

>Man kan ikke se news med Outlook, det skal man bruge OE til.

Man kan fint se news i outlook, men det virker med outlook som klient
for OE.
Fidusen er, at man slipper for at skifte fra O til OE
Kik under HJÆLP i Outlook, så finder du opskriften.

Hilsen emj

Fra : Max

Dato : 01-06-09 17:09

Hej emj

> Man kan fint se news i outlook, men det virker med outlook som klient
> for OE.
> Fidusen er, at man slipper for at skifte fra O til OE
> Kik under HJÆLP i Outlook, så finder du opskriften.

OE er jo startet for at læse disse news grupper, så det foregår
altså ikke i Outlook.

--
Mvh Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-06-09 17:53

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse
> Fidusen er, at man slipper for at skifte fra O til OE

Slipper og slipper er så meget sagt - man får bare Outlook til at starte
OE op, og så er det OE, der viser news.

Jan

Fra : Kurt G

Dato : 01-06-09 20:30

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse

> det kan man da sikkert, men hvofor vil du det? Outlook Expres kan da
> ikke noget, som Outlook ikke kan.
KLIPPET
> Hilsen emj

Hvis jeg nu stadig gerne vil konvertere, hvordan gør man så det?

Mvh Kurt

Fra : Max

Dato : 01-06-09 21:40

Hej Kurt

> Hvis jeg nu stadig gerne vil konvertere, hvordan gør man så det?

Behøver man konvertere, kan man ikke bare impotere Outlook
meddelelser ind i OE ?

Filer > Importere > Meddelelser > Microsoft Outlook o.s.v.

--
Mvh Max

Fra : Kurt G

Dato : 02-06-09 21:18

> [...]
> meddelelser ind i OE ?
>
> Filer > Importere > Meddelelser > Microsoft Outlook o.s.v.

Du har da fuldstændig ret, det kunne man!
(Der dummede jeg mig igen!)

Mvh Kurt

Fra : Max

Dato : 02-06-09 21:33

Hej Kurt

> Du har da fuldstændig ret, det kunne man!
> (Der dummede jeg mig igen!)

Nej da, vi lærte begge to noget idag :)

--
Mvh Max