Udbetalig af SP
Fra : Henrik Enslev

Dato : 26-05-09 15:42

Hej

Jeg har netop (som mange andre) fået et brev om at jeg kan få SP
udbetalt.

Der er angivet en værdi pr. 1.5.09. Desuden oplyses det, at værdien hvis
jeg vil have pengene er ukendt.

Det tolker jeg sådan, at pengene står i aktier, og hvis alle danskere
vælger at få pengene ud, overstrømmes markedet med aktier og kurserne
rasler ned, hvorefter jeg lakonisk får udbetalt 25 øre og en bukseknap.

Altså er det fuldstændig umuligt at vide hvad jeg siger ja til, hvis jeg
vil have pengene udbetalt. Det er da fuldstændig urimeligt.

--
Henrik Enslev (2500)
henslev snawel a gmail punktum com

Fra : Volga

Dato : 04-06-09 21:03

"Henrik Enslev" <no@spam.nix> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Altså er det fuldstændig umuligt at vide hvad jeg siger ja til, hvis jeg
> vil have pengene udbetalt. Det er da fuldstændig urimeligt.

Du har ganske ret i at pengene bla. er investeret i aktier. Men ATP er
professionelle investorer,
Så pengene er investeret i alt muligt f.eks udenlandske aktier og
obligationer osv. på det store marked betyder 44 mia. ikke noget for
kurserne, og desuden har ATP haft et godt stykke tid til at udrede pengene.

Jeg tror ikke at udbetalingen bliver meget forskellig fra det der er opgivet
fra ATP, men der er selvfølgelig en risiko.
Hvis du ikke mener at kursen er høj nok nu, kan du lade pengene stå, eller
tage dem ud og investere dem i de samme papirer som ATP lige har solgt, for
at give dig pengene, så går det hele lige op.

Det urimelige kan jeg ikke se, og investerings økonomi kan være noget
uigennemskueligt noget.

Mvh Peter