valg af nas disk
Fra : Morten Graae

Dato : 26-05-09 16:12

Hej, min nuværende nas disk er strøget sig en tur - så nu skal jeg
have en ny.

Mine servere kører fortrinsvis linux (har en ´enkelt 2003 server - som
også skal kunne tilgå disken)

jeg kunne godt tænke mig en nas disk der kan både køre samba + rsync

nogen der har forslag til indkøb budget ca. 4000 kr.

mvh
Morten Graae
Bjergsnæsskolen

Fra : jos

Dato : 27-05-09 17:22

Morten Graae wrote:
> [...]
>
> jeg kunne godt tænke mig en nas disk der kan både køre samba + rsync
>
> nogen der har forslag til indkøb budget ca. 4000 kr.

Qnap
smid et par tusser mere på og få en med en stor raid, - fin netværksserver.
(måske kan du spare dine linuxservere?)
finn

Fra : N_B_DK

Dato : 28-05-09 09:59

"jos" <jos@her.dk> wrote in message
> og få en med en stor raid, -

En stor raid?....

Openfiler.com langt billigere (gratis), og kører på stort set alt HW.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : jos

Dato : 28-05-09 10:10

N_B_DK wrote:
> "jos" <jos@her.dk> wrote in message
>
> En stor raid?....
2 diske á 1Tb Raid 0 - privat netværk??
- ja afhængig af behovet. - Dækker dog ikke mit eget videodrev

> Openfiler.com langt billigere (gratis), og kører på stort set alt HW.
Ja, men "skal bygges" !
Qnap - og et par andre betalelige kasser, har alt serverprogrammel serveret,
passende til hardwaren!

fordel ved bygselv vs købselv afhænger udelukkende af ens
viden/kvalifikationer!

finn

Fra : N_B_DK

Dato : 28-05-09 10:19

> 2 diske á 1Tb Raid 0 - privat netværk??
> - ja afhængig af behovet. - Dækker dog ikke mit eget videodrev

RAID 0 bør KUN bruges til filer som man uden problemer kan tåle at
miste.

> Ja, men "skal bygges" !

Ja og det kan de fleste godt, hvis de kan finde ud af at spørge om
hjælp.

> Qnap - og et par andre betalelige kasser, har alt serverprogrammel
> serveret, passende til hardwaren!

Synes nu langt fra det er dem alle der performer ret godt, men vi har jo
nok forskellige krav.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.