Aflivning af fisk
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 24-05-09 19:47

Hej !!

Afliver i jeres fisk med det samme, når i har fanget dem, eller lader i dem
blot ligge til de er døde ?
Hans

Fra : Kåre

Dato : 24-05-09 20:05

"Hans Mikkelsen" <bkfoto3@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej !!
>
> Afliver i jeres fisk med det samme, når i har fanget dem, eller lader i
> dem blot ligge til de er døde ?
> Hans

Jeg afliver dem.
Jeg ved godt at mange lader fladfisk, sild osv ligge og dø i en spand. Men
jeg nakker dem altid.

mvh
Kåre, som lige har fanget og tilberedt sine første hornfisk nogensinde. Nu
skal de smages

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 24-05-09 20:17

> [...]
> Hej !!
>
> Afliver i jeres fisk med det samme, når i har fanget dem, eller lader

I mine øjne skal de da aflives med detsamme, ved godt dette har været
diskuteret ofte, for de skal da ikke lide.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Peter L

Dato : 25-05-09 04:24

"Hans Mikkelsen" skrev:
> Afliver i jeres fisk med det samme, når i har fanget dem, eller lader i
> dem blot ligge til de er døde ?

99,9 % af alle fisk, der fanges, lader man blot ligge til de er døde,
medmindre de mases tíl døde i trawlet eller går skæres op i en filetmaskine.

Hilsen Peter

Fra : Kåre

Dato : 25-05-09 06:43

"Peter L" <plau@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> 99,9 % af alle fisk, der fanges, lader man blot ligge til de er døde,
> medmindre de mases tíl døde i trawlet eller går skæres op i en
> filetmaskine.
>
> Hilsen Peter

Det her er en LYSTFIKSER-gruppe, hvis medlemmer må antages IKKE at bruge
hverken trawl eller filetmaskine.

mvh
Kåre

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 25-05-09 08:36

Hans Mikkelsen wrote:
> Hej !!
>
> Afliver i jeres fisk med det samme, når i har fanget dem, eller lader
> i dem blot ligge til de er døde ?
> Hans

Hvis der er mulighed for det, lader jeg dem ligge i fangstnet eller dam i
vandet, indtil turen er slut.

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-05-09 14:17

> Afliver i jeres fisk med det samme, når i har fanget dem, eller lader
> i dem blot ligge til de er døde ?

Jeg lader mine ligge, da de så holder sig friske en smule længere.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per

Dato : 25-05-09 15:23

Hans Mikkelsen wrote:
> Hej !!
>
> Afliver i jeres fisk med det samme, når i har fanget dem, eller lader
> i dem blot ligge til de er døde ?

Der er åbenbart nogen der spiser fiskene imens de er i live - ufatteligt !!

Klippet er IKKE for sarte sjæle......

http://www.youtube.com/watch?v=qjf0DgQw1II

/ Per

Fra : Morten

Dato : 26-05-09 15:02

"Hans Mikkelsen" <bkfoto3@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej !!
>
> Afliver i jeres fisk med det samme, når i har fanget dem, eller lader i
> dem blot ligge til de er døde ?
> Hans
>DU får det bedste kød hvis du skære struben på dem med det samme.Så kan
>blodet rende ud inden det størkner.

Morten B

Fra : Kim

Dato : 29-05-09 15:18

"Morten" <1bladlus@get2net.dk(fjern 1)> skrev i en meddelelse

DU får det bedste kød hvis du skære struben på dem med det samme.Så kan
blodet rende ud inden det størkner.

Morten B

Kan du venligst definere hvorfor ?

Man gør vist det samme med andre dyr tror jeg, høns, grise køer får osv.

/Kim

Fra : oz3bto

Dato : 27-05-09 00:21

> [...]
> Hej !!
>
> Afliver i jeres fisk med det samme, når i har fanget dem, eller lader i

Smider dem i en fangst ruse hvor de så kan svømme rundt indtil turen går
hjemad
Straks de kommer op af vandet får de et gok i nakken også grov rensning