Opret forbindelse som anden bruger
Fra : Poul Max

Dato : 25-05-09 01:49

Hej
Jeg har nu kæmpet og ledt - har en Windows Homer Server, hvor jeg på
clienterne har oprettet forbindelsen til shares ved hjælp af 'Opret
forbindelse som anden bruger' - der er også sat hak i 'Opret
forbindelse igen ved logon'.

Problemet er at brugeren skal taste password igen efter genstart - det
vil jeg meget gerne undgå og nej jeg kan desvære ikke oprette samme
brugenavn på serveren som de er logget på clienten med.

Håber der er nogen der evt. har løsningen.

P.f.t.
Poul

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-05-09 10:36

Poul Max <maxpost@post9.tele.dk> crashed Echelon writing news:f66bf7b9-
d136-4eee-941c-daf12ad80643@v4g2000vba.googlegroups.com:

> Problemet er at brugeren skal taste password igen efter genstart - det
> vil jeg meget gerne undgå og nej jeg kan desvære ikke oprette samme
> brugenavn på serveren som de er logget på clienten med.

Du mangler den samme bruger og password på den maskine der forbindes fra
(evt som ekstra bruger).

--
Bjarke Andersen

Fra : Poul Max

Dato : 25-05-09 08:28

> Du mangler den samme bruger og password på den maskine der forbindes fra
> (evt som ekstra bruger).

Hej Bjarke
Tak for dit hurtige svar.
Jeg har så prøvet at oprette en ekstra bruger på clienten ( en XP-pro
i øvrigt), med samme password/brugernavn - bemærk brugeren kan ikke
være logget ind med samme navn som på serveren.
Det hjalp desvære ikke - har også været ved at se på 'NET USE' i en
bat-fil, udover at jeg så får password til at ligge i klar tekst så
driller også.
Mvh
Poul