Kan kun bruge printer og ikke scanner-funk~
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-05-09 22:43

Jeg har et MSHome netværk via XP hvor en ny Canon-printer er tilsluttet en
anden pc.

Jeg kan sagtens bruge den som printer, men ikke som scanner; er dét normalt?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 25-05-09 06:21

Hans Paulin (6310) skrev:
> Jeg har et MSHome netværk via XP hvor en ny Canon-printer er tilsluttet en
> anden pc.
>
> Jeg kan sagtens bruge den som printer, men ikke som scanner; er dét normalt?

Ja. Det er jo en netværks*PRINTER*

Net er ikke normalt at kunne dele andre perifere enheder.

Leif

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-05-09 07:30

Leif Neland skrev:

> Ja. Det er jo en netværks*PRINTER*
>
> Net er ikke normalt at kunne dele andre perifere enheder.

Bare for at være sikker på at jeg har forstået det helt :

Printeren har jo osse en scannerfunktion.

Det ville vel være logisk hvis alle brugere kunne udnytte dén funktion!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 25-05-09 08:58

> Bare for at være sikker på at jeg har forstået det helt :
>
> Printeren har jo osse en scannerfunktion.
>
> Det ville vel være logisk hvis alle brugere kunne udnytte dén funktion!

Ikke mere logisk end at alle på lokalnettet kunne bruge din mus, din skærm,
dit tastatus.

Printerdeling er at man tager sin udskrift i en fil, sender det til en
printerserver, der svarer "OK, det skal jeg nok sørge for", og derefter har
man ikke mere med det at gøre.
(Rent logisk, hvilke kasser det er bygget ind i er en anden sag)

Det har man vel snart haft i et halvt århundrede...

At styre en scanner kræver meget mere kommunikation frem og tilbage.

Dog, i "gamle dage" var scannere ofte scsi, og da man kan køre scsi over
ethernet, så er mulighederne til stede. Men det koster sikkert knapper...

Leif

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-05-09 08:59

Leif Neland skrev:

> At styre en scanner kræver meget mere kommunikation frem og tilbage.

Godt, så må jeg glemme dét!

Tak for hjælp!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Max

Dato : 25-05-09 13:09

Hej Hans

> Godt, så må jeg glemme dét!

Du kan jo bruge scanneren via fjernskrivebord.

--
Mvh Max

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-05-09 22:36

Max skrev:

> Du kan jo bruge scanneren via fjernskrivebord.

Øv, dét kan jeg ikke.

Kan ellers godt se delte mapper m.v.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Peter Larsen

Dato : 26-05-09 05:55

Hans Paulin (6310) wrote:

| Øv, dét kan jeg ikke.

Hvilket OS, evt. kan du bruge realvnc eller betalings-varen radmin, som er
pengene værd.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-05-09 07:45

Peter Larsen skrev:

> Hvilket OS,

XP

> evt. kan du bruge realvnc

Min buddy og jeg bruger netop dén (vil jeg mene) når han fra Brøndby skal
hjælpe mig med noget hér i 6310 Broager

Dér skal man dog på modtager-pcen skrive/oplyse en kode til den anden pc og
så er det i mit tilfælde hér med at bruge en scanner lettere at sætte sig
over til den anden pc der står et par meter væk.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Peter Larsen

Dato : 25-05-09 12:37

Hans Paulin (6310) wrote:

> [...]

Har den netkort?

Hvis ikke den har netkort, så synes jeg du skal ringe til butikken med det
samme og spørge, om du kan få lov til at bytte den. Det er nemlig sådan, at
hvis du vil bruge alle funktioner på en multifunktions-dimmer fra alle
computere, så skal den være en selvstændig enhed på netværket. Dette fordi
scan kræver direkte to-vejs kommunikation.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-05-09 22:30

Peter Larsen skrev:

> [...]
> multifunktions-dimmer fra alle computere, så skal den være en
> selvstændig enhed på netværket. Dette fordi scan kræver direkte

Okay, tak!

Den er ikke så ny at jeg bare kan bytte den - jeg mente ny i betydningen ret
ny

Jeg var inde ved thansen i dag hvor jeg så en usb-splitter til 149,- kr (så
man kan sætte et usb-device til flere computere på én gang) - er der nogen
hér der har et bud på om dét ville række til at få scannerfunktionen med?

Ekspedienten vidste det ikke
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 26-05-09 17:45

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> [...]
> nogen hér der har et bud på om dét ville række til at få scannerfunktionen

Hvis det er denne
http://www.thansen.dk/product.asp?c=2815844751&n=403179808&pn=-1497400295
så vil det virke uden problemer, jeg bruger den selv til en HP
multifunktionsprinter

JJ

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-05-09 23:17

Johannes Jørgensen skrev:

> Hvis det er denne
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=2815844751&n=403179808&pn=-1497400295

Det er 112% sikkert at det er dén!

> så vil det virke uden problemer, jeg bruger den selv til en HP
> multifunktionsprinter

Weird! (der var én i 'hardware der ikke ku få den til at virke)

Hmnn...ekspedienten sagde at "bordet fanger", så bob bob

Smider lige dit indlæg i news:dk.edb.hardware
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jens

Dato : 25-05-09 14:15

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> Jeg har et MSHome netværk via XP hvor en ny Canon-printer er tilsluttet en
> anden pc.
>
> Jeg kan sagtens bruge den som printer, men ikke som scanner; er dét
> normalt?

Nu ved jeg ikke hvilken model det er, men der findes printere der kan scanne
til PDF/TIFF osv. og gemme på et netværksdrev eller sende via e-mail.
Måske din kan det ?

Har også engang sat en HP multifunktionsenhed op, hvor der er var software
med, som kunne klare opgaven.

Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-05-09 22:37

Jens skrev:

> Nu ved jeg ikke hvilken model det er,

Canon MP210

> [...]
> e-mail. Måske din kan det ?
>
> Har også engang sat en HP multifunktionsenhed op, hvor der er var

Det er nok hurtigere lige at sætte mig hen i næste stol
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 21-06-09 19:49

> [...]

> tilsluttet en anden pc.
>
> Jeg kan sagtens bruge den som printer, men ikke som scanner; er dét

Print kan Windows direkte fra æsken; scan skal du installere extra software
for.

Der fulgte formentlig en software med der skal installeres på host-pc'en;
og ditto på klient pc'en (der hvor du vil scanne fra).

--
vh, Erik BH