katteskræmmer
Fra : natalie sørensen

Dato : 23-05-09 19:03

hej. mine naboer er trætte af at fjerne kattelort i deres haver. nogen
der kender til et middel så han bliver væk

Med venlig hilsen
natalie sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 23-05-09 19:11

"natalie sørensen" <natKATTE@BAKKEmunkebo-borger.dk> skrev i en meddelelse

> hej. mine naboer er trætte af at fjerne kattelort i deres haver. nogen
> der kender til et middel så han bliver væk

> [...]

Ja, der er to muligheder: byg en kattegård eller hegn din have solidt ind.
Jeg har valgt den første mulighed.
mvh Anelise

Fra : Steen Hansen

Dato : 23-05-09 19:16

On Sat, 23 May 2009 13:03:20 -0500, natalie sørensen
<natKATTE@BAKKEmunkebo-borger.dk> wrote:

>hej. mine naboer er trætte af at fjerne kattelort i deres haver. nogen
>der kender til et middel så han bliver væk

> [...]

F.eks. lov om mark og vejfred.

Du skal bare læse den og så se hvilke muligheder dine naboer har få at
blive fri for din kat.

Fra : John Sahl

Dato : 23-05-09 20:07

natalie sørensen wrote:
> hej. mine naboer er trætte af at fjerne kattelort i deres haver. nogen
> der kender til et middel så han bliver væk

"ensorstyret vander mod dyr
Mod ubudne dyr i haven. Sensoren opfatter bevægelse i dækningsområdet, og
sprinkleren udsender i 5 sekunder en vandstråle mod det indtrængende dyr for
at skræmme det væk.
Justérbar sensorfølsomhed og vandingsområde.
Bruger 4 stk. AA-batterier (medfølger ikke).
Monteret på stang med slangetilslutning ved jorden. Højde 66 cm."

http://engrospriser.dk/ha/dk/haven/vandtilbehoer/slange-spredere-mm/vand-censor-mod-dyr/

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-05-09 21:36

In news:xMqdnf4j7a31p4XXnZ2dnUVZ8s6dnZ2d@giganews.com,
natalie sørensen <natKATTE@BAKKEmunkebo-borger.dk> typed:
> hej. mine naboer er trætte af at fjerne kattelort i deres haver. nogen
> der kender til et middel så han bliver væk
>

> Med venlig hilsen
> natalie sørensen

Hvis dit indlæg skal forstås på den måde, at det er *din* kat der besørger i
naboernes have, kan jeg kun tilslutte mig Anelises løsning. Vi har selv en
stor kattegård med en bakke hvor vores kat kan besørge. Jeg kan da godt
forstå hvis dine naboer er trætte af det. Det ville jeg da også være. Man
skal holde sin kat på egen matrikel, og hvis man ikke kan det må man bygge
en kattegård, hvor svært kan det være ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : ager

Dato : 23-05-09 21:48

"natalie sørensen" <natKATTE@BAKKEmunkebo-borger.dk> skrev i meddelelsen

> hej. mine naboer er trætte af at fjerne kattelort i deres haver. nogen
> der kender til et middel så han bliver væk

Jeg er også død træt af fertile nabokatte der overpisser min garage og alt
hvad der står derude...

og endnu mere træt af ligeglade naboer der ikke kan se at det er deres
problem...

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Steen Hansen

Dato : 24-05-09 09:20

On Sat, 23 May 2009 22:48:07 +0200, "ager" <big@city.dk> wrote:

> [...]
>hvad der står derude...
>
>og endnu mere træt af ligeglade naboer der ikke kan se at det er deres

Men det findes der en løsning på, prøv at læse mark og vejfred, så kan
du se hvilkke rettigheder du har, prøv evt at præsentere kattens ejer
for disse løsningsmodeller, så plejre det at hjælpe - hvis ikke så
giver loven dig ret til selv at afhjælpe problemet.

Der er desværre mange katteejere der anskaffer sig en kat, uden at
kende love og regler på dette område - eller også gider de bare ikke
selv beskæftige deres kat.

Desværre er det så katten der betaler prisen.

Steen

Fra : ager

Dato : 24-05-09 09:59

"Steen Hansen" <bruges_ikke@live.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> for disse løsningsmodeller, så plejre det at hjælpe - hvis ikke så
> giver loven dig ret til selv at afhjælpe problemet.

jeg tænkte nok du kom på banen Steen.. (-;

Jeg er meget enig med dig, jeg har også været på besøg hos et par i området
som jeg ved var ejere af en given "problemkat", men desværre er mange folk
så revnene ligeglade.
vores nærmeste nabo får ny kat en gang om året!, enten bliver de kørt ned,
eller "forsvinder" når de bliver kønsmodne, skønt synes de, for så kan de jo
bare få en gratis killing som jo også er sødest!!.
der ligger hver eneste uge mindst en ihjelkørt kat på vejstrækningen
udenfor, jeg fatter ikka at folk ikke har mere hjerte overfor deres katte.

Jeg har en stor plysset hankat gående i disse dage, som ser noget "snusket
ud", og jeg agter at hente en kattefælde i morgen og i første omgang se
nærmere på ham efter nogen synlig identifikation, ellers bliver det
internatet. Jeg har ikke set ham før og aner ikke hvor ham muligvis kan høre
til.
Han fatter åbenbart ikke en pæn hentydning fra hundene og de øvrige katte
her er.

jeg tog en fertil hankat til mig forrige år, der på samme måde som den der
er her nu, bare ikke ville forlade området, men han var i en sådan grusom
forfatning, at dyrlægen tvivlede på at internatet ville tage ham i
forvaring, han var ellers en herlig kat med en karisma der ville noget...
så med hjælp fra en flok gode mennesker blev der samlet ind til ham, og han
kom under den store behandling, barbering for massive knuder, kastreret,
afloppet, aformet, vacc. mv.
Han er nu en lækker herre med attitude GG..

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Steen Hansen

Dato : 24-05-09 10:35

On Sun, 24 May 2009 10:59:13 +0200, "ager" <big@city.dk> wrote:

> [...]
>der ligger hver eneste uge mindst en ihjelkørt kat på vejstrækningen
>udenfor, jeg fatter ikka at folk ikke har mere hjerte overfor deres katte.

Det er trist at de så bare kan hente en ny kat, men undre sig over
hvad de vil med en kat når de åbenbart ikke intressere sig for den.

Men kunne godt ønske sig en dyreværns lov der decideret forbød nogle
mennesker at holde husdyr.

Steen

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-05-09 10:59

In news:gs4i151opfa6e4ib8ti3kfq1ocpv01cc6g@4ax.com,
Steen Hansen <bruges_ikke@live.com> typed:

> Men kunne godt ønske sig en dyreværns lov der decideret forbød nogle
> mennesker at holde husdyr.
>
> Steen

Hørt Steen. Det ville være dejligt, men det er desværre nok utopi at tro at
en sådan lov bliver indført. Det ville ellers spare mange dejlige dyr for en
kummerlig tilværelse.

Fra : Kate

Dato : 24-05-09 11:31

"ager" <big@city.dk> wrote in

> der ligger hver eneste uge mindst en ihjelkørt kat på
> vejstrækningen udenfor, jeg fatter ikka at folk ikke har mere
> hjerte overfor deres katte.

Nej, sådan har jeg det også. For en stor del er det egoisme at jeg fik
indhegnet haven, nemlig den egoisme at jeg ikke ønsker at finde mine
katte nede på landevejen, døde eller hårdt sårede. At jeg fornemmer at
mine naboer ryster på hovedet af mig er jeg bedøvende ligeglad med,
indhegningen er kommet for at blive.

Sjovt nok, så forstår mange alligevel mit argument med at mine katte
ikke laver potespor på deres biler og det kan de åbenbart respektere,
men deres egne katte får stadig lov til at løbe frit for "det er jo
kattens natur". Jeg forstår så bare stadig ikke hvorfor det kun gælder
katte og ikke hunde, heste, grise og køer. De er da ikke mere skabt til
et liv i fangenskab.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Siri

Dato : 26-05-09 09:58

> Kate skrev:

Suk, de myter, der dog stadig lever om katte - støøøn!
Og hvor de myter dog ødelægger meget for de arme katte!
Min nuv. chef vil have udekat. De bor lige ud til meget befærdet vej, og
få hundrede meter fra Lyngby motorvejen....
Så jeg har ikke gjort det store for at hjælpe dem med at finde kat, for
nu at sige det mildt.
Og at sætte hegn på den ene side af haven, hvor der ikke er (det er
siden ud til vejen, der er er kun buske som hegn) og så tage f eks en
Ragdoll via vildkat.dk, nej da, tænk, hvis man skulle vælge en race
efter, hvad man kan byde den af levevilkår (ironien er forhåbentlig
følelig her) - kors ¤#%&##
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : oz3bto

Dato : 27-05-09 00:16

> [...]
>
> hej. mine naboer er trætte af at fjerne kattelort i deres haver. nogen
> der kender til et middel så han bliver væk

Den her får jeg hug for men det virker altså

Et styk gas drevet "softgun" med tilhørende 0.20-0.40g kugler

Efter et par skud med sådan en kommer den kat ikke i den have igen

Og nej det skader på ingen måde katten gør bare ondt

Fra : John Sahl

Dato : 27-05-09 06:52

oz3bto wrote:
> [...]
>
> Efter et par skud med sådan en kommer den kat ikke i den have igen
>
> Og nej det skader på ingen måde katten gør bare ondt

Ja, det er lige som at slå på børn, det tager de jo heller ikke skade af

Fra : Verner

Dato : 27-05-09 10:12

On Wed, 27 May 2009 07:51:57 +0200, "John Sahl"
<spamcatcher1@fotofaelden.dk> wrote:

>Ja, det er lige som at slå på børn, det tager de jo heller ikke skade af

Problemet opstår ikke, hvis man overholder loven !

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 27-05-09 13:42

oz3bto wrote:
> [...]
>
> Efter et par skud med sådan en kommer den kat ikke i den have igen
>
> Og nej det skader på ingen måde katten gør bare ondt

Også hvis man rammer et øje?

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-05-09 14:17

In news:4a1c782f$0$90269$14726298@news.sunsite.dk,
oz3bto <no@in.dk> typed:
> [...]
>
> Efter et par skud med sådan en kommer den kat ikke i den have igen
>
> Og nej det skader på ingen måde katten gør bare ondt

Det kan det også komme til at gøre på din pengepung, for du risikerer en
stor bøde.

Fra : Allan G

Dato : 27-05-09 17:47

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Efter et par skud med sådan en kommer den kat ikke i den have igen
>
> Og nej det skader på ingen måde katten gør bare ondt

Hehe selvfølgelig får du hug for den kommentar.

Men så længe du ikke rammer dem i øjnene, som andre har skrevet, ja så kan
ikke se noget galt i det.
Nu har jeg selv 2 stk han kastrater, og når jeg ser hvordan de behandler
hinanden ja så kan de vist tåle en del, sådan nogle katte.

Og jo det er mig der prikker til mine, med gaflen, hvis de vil stjæle min
mad fra min talerken

Mvh Allan