ang. hunkat sterilisere eller???????
Fra : sus69

Dato : 23-05-09 12:37

hej
min datter har fået en hunkat som har fået killinger igen igen

nu er mit spørgsmål, den er hverken vaccineret eller chipset eller har
været til dyrlæge nogensinde.
ville allerhelst af med hende men ikke nemt at finde nogen som vil have en
kat på ca 4 år med 5 killinger
men hva koster det at få hende steriliseret og kræver dyrlægen så
vaccination og chip osv???????????

håber nogen kan hjælpe evt allerhelst overtage hende.........

sus

Fra : Camilla Baird

Dato : 23-05-09 12:53

> [...]
> vaccination og chip osv???????????
>
> håber nogen kan hjælpe evt allerhelst overtage hende.........

Spørg dyrlægen om prisen på sterilisation - det varierer nemlig. Jeg
tror ikke, dyrlægen vil kræve vaccination og mærkning, men h*n vil nok
tilråde det - det er almindeligt at øremærke en kat, samtidig med at den
bliver neutraliseret, da den skal i fuld bedøvelse for begge dele.

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-05-09 13:09

In news:4a17dfd9$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
sus69 <sus69@mail.dk> typed:
> [...]
> vaccination og chip osv???????????
>
> håber nogen kan hjælpe evt allerhelst overtage hende.........

Det er efter min mening ikke den helt rigtige måde at holde kæledyr på, hvis
man lader sin hunkat få det ene kuld uønskede killinger efter det andet. Det
kunne din datter have undgået, hvis katten var blevet neutraliseret efter
det første kuld, og det burde ikke være et spørgsmål om økonomi, hvis man da
ellers holder af sin kat.

Jeg har selv haft katte i 30 år, og de er alle blevet neutraliseret plus de
er blevet vaccineret én gang årligt siden de var killinger. De har ikke haft
chip, men øretatovering.

En sterilisering af en hunkat er ikke helt billig. Det afhænger af hvor i
landet man bor, for priserne svinger meget. Dyrlægen øremærker som regel når
katten bliver neutraliseret, og så kan den gratis blive optaget i registret
hos Inges kattehjem. Det gør vort dyrehospital ihvertfald. Vaccination er en
udgift for sig selv, men kan muligvis gøres billigere hvis man samtidig får
katten neutraliseret. Du kan jo prøve at kontakte jeres lokale dyrlæge med
dit spørgsmål.

Med hensyn til videreformidling kan du prøve at kontakte www.vildkat.dk, det
er en god hjemmeside at besøge, hvis man vil skille sig af med sin
kat/killinger. Jeg ved dog ikke hvor store chancerne er, hvis hverken katten
eller killingerne ikke er vaccineret.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Mariann Juhl

Dato : 23-05-09 18:44

> [...]
> vaccination og chip osv???????????
>
> håber nogen kan hjælpe evt allerhelst overtage hende.........

Hvor er det trist at læse dit indlæg! Naturligvis bliver katten da
drægtig igen igen, når ingen har taget ansvar for at få hende
steriliseret tidligere.

Hvor ville jeg ønske, at jeg havde plads til hende og killingerne, for
de har da bestemt fortjent et hjem, hvor nogle vil drage omsorg for dem.
Og som en selvfølge naturligvis sørger for, at de bliver neutraliserede,
chippede og vaccinerede.

Håber det lykkes at finde et andet hjem til dem. De har simpelthen
fortjent bedre!

Med venlig hilsen
Mariann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-05-09 20:32

"Mariann Juhl" <mariannjuhlKATTE@BAKKEyahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> chippede og vaccinerede.
>
> Håber det lykkes at finde et andet hjem til dem. De har simpelthen

Jeg kan kun være 100% procent enig - hvorfor har man overhovedet anskaffet
en kat, når man er totalt ligeglad med den?

Er det historien om den søde killing om igen - og når man så skal til
lommerne for at betale for at få katten neutraliseret, så gør det sgisme
ondt.

Håber både katten og killingerne får et andet hjem - det kan vel kun blive
bedre end det de har - eller netop IKKE har.

Eva

Fra : ager

Dato : 23-05-09 21:46

"sus69" <sus69@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> vaccination og chip osv???????????
>
> håber nogen kan hjælpe evt allerhelst overtage hende.........

Jeg bliver både rasende og nok allermest rigtig ked af det af at læse sådan
et indlæg..
Nu ved jeg ikke hvor gammel din datter er, men siden du skriver på hendes
vegne, vil jeg gætte på, at hun ikke er særlig gammel.
Det handler om ansvar og omtanke.

Jeg håber inderligt at du finder et andet hjem til jeres kat, og jeg håber
din datter selv finder ud af hen ad vejen hvordan man holder dyr, på en god
og fornuftig måde, for det er da en sørgelig indstilling hun må få, af din
holdning til det.
Det er præcis sådan at internaterne kommer til at bugne af uønskede katte og
killinger, de dyr der er heldige at komme så langt!. )-:
--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 23-05-09 22:09

"sus69" <sus69@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vaccination og chip osv???????????
>
> håber nogen kan hjælpe evt allerhelst overtage hende.........

Hej Sus

Det er flot af dig at spørge her i gruppen. Respekt for det.

Hvis du søger et nyt hjem til din kat, må du skrive lidt om katten samt hvor
du bor, hvad den skal koste mv.

Du kan sende "opslaget" til nyhedsgruppen "dk.marked.privat.dyr" og som
andre har skrevet til "vildkat.dk"
Hvis du bor i nærheden af Vordingborg, så send mig en mail på * hei [at]
vip.cybercity.dk* så skal jeg forsøge at hjælpe dig.
Det billigste jeg har set for en sterilisation er omkring 1000 kr (Inges
Kattehjem Glostrup) og her bliver den automatisk også øremærket og oprettet
i øremærkeregistret.

Men skriv hvis du har brug for råd og vejlledning/hjælp. At spørge om hjælp
og råd viser bare at du drager omsorg for katten :))

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Fra : sus69

Dato : 24-05-09 08:54

tusind tak for dit svar heidi
og til i andre...
det har sgu ikke noget at gøre med at vi ikke kan lide katten men jeg er
lige blevet alene med 4 børn og hverken kan overskue eller har råd til at
ofre så mange penge på katten. men vil over veje at lade hende
sterillisere. vi har 2 andre katte og ingen af dem lider nød

SÅ TIL ALLE I ANDRE FÅ JER ET LIV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

katten er en enspænder som kun kommer for at æde og sove så ingen af
børnene har noget ud af hende hun gider ikke rigtig kæle og sådan har hun
altid været. men ellers en sød og renlig kat......

sus

og HEIDI tak for dit svar

Fra : ager

Dato : 24-05-09 08:58

> [...]
> sterillisere. vi har 2 andre katte og ingen af dem lider nød
>
> SÅ TIL ALLE I ANDRE FÅ JER ET LIV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

inden du brokker dig over andres svar på dit indlæg, bedes du læse igennem
hvad du selv postede i første omgang, hvis det ikke lugter langt væk af
ligegyldighed så ved jeg ikke hvad så gør.
så du kan absolut ikke klandre os andre for at svare som vi nu gør.

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : sus69

Dato : 24-05-09 09:14

ja jeg spurgte af interesse for MIN KAT om nogen vidste noget om det eller
evt var interesseret, af personlige årsager har jeg ikke råd eller overskud
til at ofre flere 1000 på hende derfor ønsker jeg at finde et hjem til
hende som hun vil få det godt i evt på landet
men nogen har så travlt med at dømme andre uden at vide noget som helst....
hva med når i spærrer jeres katte inde fordi de skider i naboens have det
er sgu mere forkasteligt end at indrømme man ikke kan have sin kat. der
render 6-7 katte rundt her udenfor og hva så det er kattens
natur.......

sus

Fra : ager

Dato : 24-05-09 09:46

> [...]
> have det er sgu mere forkasteligt end at indrømme man ikke kan have sin
> kat. der render 6-7 katte rundt her udenfor og hva så det er

der bliver kun "dømt" efter det skrevne...!
Der er ingen der kan læse mellem linjerne, desværre!

jeg har 3 katte, alle neutraliserede, alle har et supergodt liv til trods
for de ikke render og skider i naboerne have som du selv udtrykker det.
jeg har også været alenemor med en mindre zoologisk have, så jeg ved godt
hvad det indebærer, men derfor har jeg alligevel taget ansvar.

ville alle tage deres ansvar og få deres katte neutraliserede, inden de får
lov at rende som det passer dem, ville vi ikke have disse problemer med
uønskede katte overalt, fertile hankatte der er til gene for omverden
osv.osv.
såre enkelt, ansvar for sig selv, for katten og for omverden.
-det er ikke bare myntet på dig, men på alle.

Jeg håber du finder en løsning.

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-05-09 10:50

In news:gvaun0$1rdg$1@newsbin.cybercity.dk,
ager <big@city.dk> typed:

> [...]
> langt væk af ligegyldighed så ved jeg ikke hvad så gør.
> så du kan absolut ikke klandre os andre for at svare som vi nu gør.

Jeg kunne altså heller ikke se andet end ligegyldighed i det første indlæg
fra Sus.

Hvis hun havde skrevet hvad det i virkeligheden drejede sig om, ville
svarene nok også have været anderledes. Alle kan blive alene med børn. Jeg
var i 9 år alene med tre børn, så jeg ved hvad det vil sige, hvis økonomien
er stram.

Sus behøvede bare at få medhold fra én i gruppen for at blive grov og
uforskammet, bande og RÅBE, så min sympati for hendes situation kan faktisk
ligge et meget lille sted. Undskyld mig, men jeg kan altså ikke klare en
sådan opførsel, synd at det er kattemor og hendes killinger det går ud over
i sidste ende.

Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 24-05-09 15:07

<klip> synd at det er kattemor og hendes killinger det går ud over
> i sidste ende.
> Venlig hilsen Tove
</klip>

Se, det er faktisk essensen i at jeg skrev som jeg gjorde. Min primære
interesse er i katen og killingerne, alt andet lige så interesserer
mennesket bag mig ikke, jeg ved at jeg og andre ikke kan ændre Sus's
holdning, hendes private forhold eller lignende. Så glem det. Det er katten
det drejer sig om her.Og der blev stillet et par konkrete sprøgsmål, som jeg
ihvertfald har forsøgt at besvare så Sus og katten kan komme videre.
Sus - du skriver bare hvis det er/bliver aktuelt med nye hjem til mormis og
killinger, så skal jeg forsøge at hjælpe dig/katten videre.

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor