Trådløs router hhv. WLAN
Fra : Armand

Dato : 23-05-09 23:21

Jeg har under gennemlæsning af gruppen set at der også skulle eksistere
en .traadloest, men den er ikke blandt de tre .netvaerk -grupper jég kan
finde, så jeg satser lige på jér med mit formodentligt enkle sprøgsmål.

Eftersom der er kommet en mobiltelefon i huset, der kan gå på nettet, og
den ikke kan finde noget åbent WLAN i nærheden, bliver husets næste IT
tilkøb en trådløs netadgang til brug for dén.

Men:
Er Trådløs router og WLAN ikke én og samme ting?
Grunden til at jeg er kommet i tvivl skyldes at der er et grundigt
prisskel mellem trådløse routere og WLAN, hvilket burde indikere en forskel!
Ifald at det ikke er så enkelt: Hvad vil man anbefale som tilkøb til min
TDC ADSL-forbindelse med henblik på at kunne "gå på" med mobilos, hhv.
forberedt/fremtidssikret til en given tilkommende bærbar??

På forhånd tak for svar!

--
Armand.

Fra : Ole C

Dato : 24-05-09 07:21

Armand skrev blandt andet:

> Jeg har under gennemlæsning af gruppen set at der også skulle
> eksistere en .traadloest, men den er ikke blandt de tre .netvaerk -grupper
> jég
> kan finde,

Det er ellers meget nemt: dk.edb.netvaerk.traadloest

--
vh
Ole C

Fra : Armand

Dato : 24-05-09 13:16

Ole C skrev:

> Det er ellers meget nemt: dk.edb.netvaerk.traadloest

Jovist!
Men man skriver jo ikke til en news-adresse, man "abonnerer" på en
nyhedsgruppe.
Jég har kun tre netværks-grupper at vælge imellem på min liste af
nyhedsgrupper og deriblandt er .trådloest ikke
Mit problem er vel på plan med alle dem der ikke kan komme til de binære
grupper (mig selv incl.)!

Ergo: Mit eneste håb er hér!

--
Armand.

Fra : Ole C

Dato : 24-05-09 14:27

Armand skrev blandt andet:

> Jég har kun tre netværks-grupper at vælge imellem på min liste af
> nyhedsgrupper og deriblandt er .trådloest ikke

Det forstår jeg ikke. Så vidt jeg kan se er din udbyder TDC - og så skal du
have "dk.edb.netvaerk.traadloest"
Jeg har den da på "dtext.news.tele.dk"

> Mit problem er vel på plan med alle dem der ikke kan komme til de
> binære grupper (mig selv incl.)!

Ja, hvis udbyderen ikke tilbyder de binære grupper, er de naturligvis ikke
tilgængelige - og det er længe siden TDC holdt op med det.

> Ergo: Mit eneste håb er hér!

Ellers opret en gratis konto hos http://dotsrc.org/usenet/ så du kan
overholde den gode orden på Usenet

--
vh
Ole C

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 24-05-09 15:01

On Sun, 24 May 2009 14:16:10 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

> [...]
>nyhedsgrupper og deriblandt er .trådloest ikke
>Mit problem er vel på plan med alle dem der ikke kan komme til de binære

http://groups.google.dk/groups/dir?sel=usenet%3Ddk.edb.netvaerk

/Hans

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 24-05-09 14:10

Den Sun, 24 May 2009 14:16:10 +0200 skrev Armand:

> [...]
> nyhedsgrupper og deriblandt er .trådloest ikke Mit problem er vel på
> plan med alle dem der ikke kan komme til de binære grupper (mig selv

Hvem har du som udbyder?
Er det ikke bare et spørgsmål om at "opfriske" listen?

Du kan meget nemt "anmode" om optagelse på sunsite.dk. Det kræver bare at
du har en gyldig e-mail adresse. Så får du adgang til alle nyhedsgrupper
på news.sunsite.dk

---
Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 24-05-09 14:14

Den Sun, 24 May 2009 13:10:19 +0000 skrev Karl Erik Christensen:

> [...]
>
> Du kan meget nemt "anmode" om optagelse på sunsite.dk. Det kræver bare
> at du har en gyldig e-mail adresse. Så får du adgang til alle

Har selv Cybercity, men de undlader behændigt dk.teknik.telefoni.ip - gad
vide hvorfor mon

---
Karl Erik.