Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Boligsikring / bortfalde ?
Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-05-09 13:05

Hvis en husleje stiger for meget kan da boligsikring bortfalde fuldstændigt
? Eller stopper den ved en max grænse ?

Min mor sidder i en leje-lejlighed på 82m2 hvor der er varslet stor
huslejeforhøjelse pgra af renovation. Hun modtager alm. folkepension.

Fra : Knud

Dato : 23-05-09 14:12

Boligsikringen bortfalder ikke pga. stigning i huslejen - vel i bedste fald
omvendt, da den beregnes som en % af den aktuelle reelle husleje - dvs.
ekskl. forbrugsafgifter (om renovation indgår her ved jeg ikke)
Boligsikringen reduceres såfremt antallet af beboere pr. kvm falder eller
hvis husstandsindtægten øges.

Knud