PHP formmail
Fra : Paw Jeppesen

Dato : 23-05-09 15:16

Hej gruppe

Jeg har brugt denne formmail på min side:
http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/phpmail.php

Men vil gerne tilipasse den lidt...

1 Når man har udfyldt den, skal man sendes til en anden side (f.eks.
tak.php)
2 Når der kommer en fejl (f.eks. når brugeren ikke har fyldt alle
felter ud) skal der komme en fejlmeddelse i rød. jeg har fundet linien hvor
der skrives at der er en fejl, men ved ikek hvordan man "styler" med php.

Vh

Paw J

Fra : Dan Storm

Dato : 23-05-09 18:40

Paw Jeppesen skrev:
> 1 Når man har udfyldt den, skal man sendes til en anden side
> (f.eks. tak.php)

Hvad har du selv prøvet?

> [...]
> felter ud) skal der komme en fejlmeddelse i rød. jeg har fundet linien
> hvor der skrives at der er en fejl, men ved ikek hvordan man "styler"

Du styler ikke med PHP.
Brug CSS ligesom du plejer at gøre.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-05-09 20:57

Paw Jeppesen wrote:

> 1 Når man har udfyldt den, skal man sendes til en anden side
> (f.eks. tak.php)

Det sker teknisk set også med begge viste løsninger - du bestemmer selv,
hvad der skal stå som svar på succesfuld mailafsendelse.

> [...]
> alle felter ud) skal der komme en fejlmeddelse i rød. jeg har fundet
> linien hvor der skrives at der er en fejl, men ved ikek hvordan man

Kan du ikke bruge js-validering, hvor brugeren sendes direkte til
fejludfyldte felt?

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/inputval.asp

Fra : Paw Jeppesen

Dato : 23-05-09 21:45

Bliver nødt til at have skåret det lidt mere ud, da jeg er intet ved om php.

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i meddelelsen

> Det sker teknisk set også med begge viste løsninger - du bestemmer selv,
> hvad der skal stå som svar på succesfuld mailafsendelse.

vil gerne have at mailformen "forsvinder", når man klikker "submit, og man
kommer over på en side (elelr noget) så man får en "tak for mail. Gå htil
forside (link til forside)

> Kan du ikke bruge js-validering, hvor brugeren sendes direkte til
> fejludfyldte felt?
>
> http://hjemmesideskolen.dk/scripts/inputval.asp

ingen ide om hvad der er / gør, men er ikke glad for js til mail...

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-05-09 16:39

Paw Jeppesen wrote:

> vil gerne have at mailformen "forsvinder", når man klikker "submit,

Det gør den da så sandelig også.

Erik Ginnerskov

Fra : Paw Jeppesen

Dato : 24-05-09 11:24

har fået løst problemet...

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-05-09 16:40

Paw Jeppesen wrote:
> har fået løst problemet...

Hvordan? Andre kunne have glæde af det, du fandt ud af.

Erik Ginnerskov

Fra : Paw Jeppesen

Dato : 05-06-09 11:40

Fik en ven til at kigge på det.
Noget med at stoppe php-scriptet hvor den vidresender, og så med java, sende
til den rigtige side. hvis fejl, starte php igen.

Vh

Paw J