Svineinfluenza
Fra : Martin Larsen

Dato : 25-04-09 20:36

Den nye virus der er fundet er lavet af en "usædvanlig blanding" af 4
virustyper.

Kan vi konkludere med stor sandsynlighed at den er kunstigt fremstillet?

Mvh
Martin

Fra : Ivar

Dato : 26-04-09 08:09

Martin Larsen skrev:

> Kan vi konkludere med stor sandsynlighed at den er kunstigt fremstillet?

Nej

Ivar Magnusson

Fra : Vidal

Dato : 26-04-09 12:40

Ivar skrev:

> Nej

Jo, hvis man er paranoid nok.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Morten

Dato : 26-04-09 20:59

> Jo, hvis man er paranoid nok.

Hvis man ser lidt på mennesker som rådyrerne i parkerne... Så er der for
mange af dem til den plads de har at boltre sig på. Altså må man tynde lidt
ud. Men det sker jo ikke, for det vil give moralske og etiske problemer så
det batter og tilskynding til at holde igen med fødsler virker slet ikke
nok. Så i stedet når tætheden bliver stor nok får sygdomme gode vilkår at
sprede sig på og det er så naturens måde hårde og barske måde at tynde lidt
ud på.

Garanteret en ganske politisk ukorrekt måde at betragte det på, men IMHO
giver det jo fint mening - næsten uanset hvem man spørger, så er den
nuværende befolkning for stor til det areal, der skal understøtte den.

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-09 08:07

Og det er så her man skal være varsom med at tillægge tilværelsen årsager og
virkninger. Det er snublende nært at mene, at det er naturens måde at
"ryddde op" på - og om, man så ønsker at kalde det "gud", kreationisme eller
så meget andet -
Her er det vigtigt at holde sig for øje - som du skriver - at det er bl.a.
befolkningstætheden, altså menneskenes lvevis, der betinger spredningen og
hvad deraf følger af mutationer.
Det er ikke en overordnet styyring - selvom det er sikkert som amen i
kirken, at nogen vil påstå, at det er guds straf for et eller andet..

Fra : vvv

Dato : 29-04-09 19:22

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Den nye virus der er fundet er lavet af en "usædvanlig blanding" af 4
> virustyper.
>
> Kan vi konkludere med stor sandsynlighed at den er kunstigt fremstillet?

Jeps, det er muslimernes skyld!
Glad nu?

vv

Fra : Per A. Hansen

Dato : 30-04-09 12:22

> Den nye virus der er fundet er lavet af en "usædvanlig blanding" af 4
> virustyper.
>
> Kan vi konkludere med stor sandsynlighed at den er kunstigt fremstillet?

Nej - kun at det ikke smitter svin - eller kommer fra svin. Ingen svin er
døde af denne type,
da de endnu ikke er angrebet af denne influezatype. Det er en gåde, hvorfor
den kaldes
for svineinfluenza, der hedder H1N1 flu.
Inden danske politikere destruerer alle svinene forslår jeg man f.eks.
kalder
den for Skarvinfluenza. Forbindelsen til en eller anden fjerkrætype er
konstateret.

Per A. Hansen

Fra : Martin Larsen

Dato : 30-04-09 14:41

"Per A. Hansen" <xperhansen@energimail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> da de endnu ikke er angrebet af denne influezatype. Det er en gåde,
> hvorfor den kaldes
> for svineinfluenza, der hedder H1N1 flu.

Den kaldes swine-origin influenza A (H1N1) virus (S-OIV)
Hæmagglutiningenet svarer til virus i amerikanske svin, neuraminidase- og
matrixprotein genet svarer til virus i europæiske svin. Virus med denne
genetiske sammensætning er ikke før set i mennesker eller amerikanske svin,
men der er ikke nogen formel virusovervågning af amerikanske svin.
Eksperter kalder det som sagt en usædvanlig sammenblanding af gener.

Men nu skal jeg jo ikke belære det høje svarpanel

Mvh
Martin

Fra : Per A. Hansen

Dato : 03-05-09 10:10

> [...]
> svin, men der er ikke nogen formel virusovervågning af amerikanske svin.
> Eksperter kalder det som sagt en usædvanlig sammenblanding af gener.

Der har været en del forslag til navngivning, dit svar er sikkert det
korrekte.
Virusén har også være sat i forbindelse med kalkun (var det vist) , hvilket
gav
anledning til et noget vovet indslag i "Daily News", hvor man ironiserede
over
panikken i de amerikanske medier.
Pointen i hele historien er den, at svin ikke er smitte med denne
influenzaform -
og ikke stammer fra svin. Det har medført en meget forsinket "omdøbning" af
sygdommen,
i Egypten har man allerede beordret svinen slået ihjel, det skyldes sikkert
at
de kristne er en minoritet. muhamedanerne vil jo gerne af med alle svin.

Mvh
Per A. Hansen

Fra : Martin Andersen

Dato : 03-05-09 11:12

Per A. Hansen wrote:
> [...]
> at
> de kristne er en minoritet. muhamedanerne vil jo gerne af med alle svin.

Den officielle forklaring er at det skyldes humanitære hensyn, pga. de
forhold grisene lever under. Altså ikke af hensyn til grisene, men pga.
generel sygdomsrisiko ved at de render rundt på lossepladser og lign.

Det vil blive erstattet med industriel opdræt, som nok er sundere for
mennesker, men det er klart at kristne vil udlægge det som chikane af en
minoritet.

Om det spil for galleriet vides ikke, så jeg vil ikke dømme nogen på
forhånd.

Fra : Michael Weber

Dato : 01-05-09 18:37

Martin Larsen wrote:
> Den nye virus der er fundet er lavet af en "usædvanlig blanding" af 4
> virustyper.
>
> Kan vi konkludere med stor sandsynlighed at den er kunstigt
> fremstillet?

Man kan konkluderer, at dét, man allerede vidste, er sandt.
Svin er modtagelig fo både fugle- og menneske-influenza samt at
svin kan smitte mennesker.

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 01-05-09 19:23

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> writes:

> Den nye virus der er fundet er lavet af en "usædvanlig blanding" af 4
> virustyper.
>
> Kan vi konkludere med stor sandsynlighed at den er kunstigt fremstillet?

Ja, af de samme der simulerede månelandingerne, og fyldte WTC med
nanotermit. Det er en skarp observation du har gjort!

--
/Wegge