Vaskepulver eller antikalk-pulver
Fra : Ulrik Smed

Dato : 09-04-09 13:11

Jeg har noget pulver jeg ikke er sikker på hvad er. Det er enten
"minus-kalk" eller "neutral"-vaskepulver. Jeg har noget andet som jeg ved er
"neutral", og hvis jeg opløser lidt af det, og lidt af det ukendte, så føles
det ret ens. Kan man afgøre med lidt bedre sikkerhed hvad det er, f.eks. ved
at måle ledeevne eller ph-værdi? Er vaskepulver f.eks. mere basisk end
"minus-kalk"?

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Fra : Jakob M

Dato : 09-04-09 19:45

"Ulrik Smed" <ulsm@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> føles det ret ens. Kan man afgøre med lidt bedre sikkerhed hvad det er,
> f.eks. ved at måle ledeevne eller ph-værdi? Er vaskepulver f.eks. mere

Anti kalk midler er ofte svage syrer som phosporsyre og/eller citronsyre,
derfor vil pH i en opløsning være sur. Vaskepulver i dag ved jeg ikke så
meget om, men jeg kan ikke forestille mig at det er lige så surt som
phosporsyre og/eller citronsyre.

Mvh
Jakob