Aromatæt emballage
Fra : Kert Rats

Dato : 01-04-09 19:48

Jeg søger aromatæt emballage, navnlig plasticposer.
Findes noget sådant, og i givet fald hvor kan jeg købe det?

Glæder mig meget til at høre fra jer.

Venligst

Kert Rats

Fra : Max

Dato : 01-04-09 20:05

Hej Kert

> Jeg søger aromatæt emballage, navnlig plasticposer.

Fryseposer og Vitawrap er opgivet til at være aromatæt.

--
Mvh Max

Fra : J. Nielsen

Dato : 01-04-09 21:32

On Wed, 1 Apr 2009 21:05:14 +0200, "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid>
wrote:

>Fryseposer og Vitawrap er opgivet til at være aromatæt.

Hvis det skal være fuldstændigt aromatæt, kræves der nok en metalliseret
plastfilm, som den der bruges til f.eks kaffeposer og heliumballoner.
--

-JN-

Fra : Kert Rats

Dato : 01-04-09 23:39

> Hej Kert

> Fryseposer og Vitawrap er opgivet til at være aromatæt.

Tjah, fryseposer har jeg brugt til at fryse svampe (kantareller) ned i, og
svampene afgav tydelig lugt/duft til det omgivende fryserum og til øvrige
frostvarer.
Så fryseposer er ikke aromatætte.

Witawrap - er det almindelig husholdningsfilm?

Venligst

Kert Rats

Fra : Max

Dato : 02-04-09 10:04

Hej Kert

> Så fryseposer er ikke aromatætte.

Der er sikkert forskel på kvaliteten af dem.

> Witawrap - er det almindelig husholdningsfilm?

Ja. staves Vita Wrap, sorry.

http://www.vita.dk/index.php?id=265,0,0,1,0,0

--
Mvh Max

Fra : Bruno Christensen

Dato : 02-04-09 18:23

On Thu, 2 Apr 2009 00:39:28 +0200, Kert Rats wrote:

> [...]
> svampene afgav tydelig lugt/duft til det omgivende fryserum og til øvrige

Du skal op i en pose der er lamineret (ligesom en kaffepose).

Det tror jeg ikke at man kan købe i detailhandel.

Enkeltlags polyetylenposer er IKKE barriereskabende, uanset hvor tykke de
er.

En kaffepose er oftest lavet af "melinex" som bliver trykt på bagsiden og
derefter lamineret (limet) sammen med en polyetylenfilm.
--
MVH
Bruno