Hvilken telefon sammen med TDC HomeDuo?
Fra : BirgerB.

Dato : 26-04-09 13:21

Hej,

Har haft ISDN, prøver nu TDC HomeDuo for at prøve IP-telefoni ;)

Hvis jeg skal købe en ny telefon til dette brug, er der nogle erfaringer
om noget der spille godt sammen, eller skal jeg bare smide en gammel B
og O på, for jeg kan alligevel ikke høre forskel.

Det må gerne også være en mobil løsning ( base/løst håndsæt ).

Er der et godt råd, inden jeg begynder at bruge penge og ikke kun læse
om det?

Tak for hjælpen...

--
BirgerB.
http://www.webfoto-interaktiv.dk/

Fra : Lars Arup

Dato : 26-04-09 14:58

Jeg har også lige fået home duo, og den box der følger med konverterer netop
signalet så man kan bruge sin go'e gamle danMark 2 eller lignende gode
analoge app. Kvaliteten synes ok og nummervisning fungerer
stadigvæk.Hvorvidt man kan bruge IPtelefoner ved jeg ikke, men det kan man
vel. Jeg har bare huset fyldt af analoge kvalitetstelefoner så jeg skal ikke
skifte!

MVH Lars Arup

Fra : BirgerB.

Dato : 26-04-09 16:13

In article <49f46871$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Lars Arup" <lha@sletdettetdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> vel. Jeg har bare huset fyldt af analoge kvalitetstelefoner så jeg skal ikke

Hej Lars og Ole C,
Tak for svar. Ole, jeg var så dum at forære mine gamle B&O*er væk, da
jeg fik ISDN, så jeg skal ud og søge efter noget nyt (Brugt) med vis
nummerfunktion når I nu siger at det virker ;)
Ole C, Tak for link til voipsnak.dk. Det havde jeg også fundet frem til.
Du har ret i at det virker lidt langhåret, når man lige starter på det
ret store læsestof. Så jeg spurgte her. ( Den nemme/hurtige løsning
<smile>)

Hilsen BirgerB

Fra : Ole C

Dato : 26-04-09 18:07

BirgerB. skrev blandt andet:

> Tak for svar. Ole, jeg var så dum at forære mine gamle B&O*er væk, da
> jeg fik ISDN, så jeg skal ud og søge efter noget nyt (Brugt) med vis
> nummerfunktion når I nu siger at det virker ;)

Øh - hvorfor mon du gjorde det, for jeg husker da fra ISDN-dagene, at jeg
også brugte mine almindelige analoge telefoner dengang.....

--
vh
Ole C

Fra : BirgerB.

Dato : 26-04-09 18:45

In article <49f494bf$0$90264$14726298@news.sunsite.dk>,
"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote:

> Øh - hvorfor mon du gjorde det, for jeg husker da fra ISDN-dagene, at jeg
> også brugte mine almindelige analoge telefoner dengang.....

Tja, jeg blev snydt af "fremtidens teknologi", og jeg kunne hjælpe nogen
med en telefon eller 2....

Nu venter jeg bare at mine dos 3.11 bliver moderne igen...

Fra : Ole C

Dato : 26-04-09 15:54

BirgerB. skrev blandt andet:

> [...]
>
> Det må gerne også være en mobil løsning ( base/løst håndsæt ).
>
> Er der et godt råd, inden jeg begynder at bruge penge og ikke kun læse

Du kan bruge en hvilken som helst analog telefon - med snor eller trådløs

Hvis du er til langhåret snak om ip-telefoni, så er stedet her:
http://www.voipsnak.dk/news.php

--
vh
Ole C

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-04-09 21:08

Ole C wrote:

> Du kan bruge en hvilken som helst analog telefon - med snor eller
> trådløs

Det er en tilsnigelse. Drejeskiveapparater kan ikke bruges

--
Jesper Lund

Fra : N/A

Dato : 29-04-09 08:18

Fra : N/A

Dato : 29-04-09 08:18

Fra : Ole C

Dato : 28-04-09 22:45

Jesper Lund skrev blandt andet:

> Det er en tilsnigelse. Drejeskiveapparater kan ikke bruges

Jeg overgiver mig

--
vh
Ole C

Fra : BirgerB.

Dato : 29-04-09 08:18

In article <49f778e6$0$90263$14726298@news.sunsite.dk>,

> Jeg overgiver mig

Og jeg kan bekræfte- drejeskive kan ikke bruges ;))

Fra : Ole C

Dato : 29-04-09 08:38

BirgerB. skrev blandt andet:

> Og jeg kan bekræfte- drejeskive kan ikke bruges ;))

Men er der nogen der ved, om en håndsvingstelefon kan bruges til at kontakte
den lillebitte dame, der sidder inde i min SPA2102?

--
vh
Ole C

Fra : BirgerB.

Dato : 04-05-09 10:14

In article <usenet_xpam-0A979B.14204126042009@dtext.news.tele.dk>,
"BirgerB." <usenet_xpam@webfoto-interaktiv.invalid> wrote:

> [...]
>
> Det må gerne også være en mobil løsning ( base/løst håndsæt ).
>
> Er der et godt råd, inden jeg begynder at bruge penge og ikke kun læse

Lige for at følge op på spørgsmålet og resultatet er:

Det virker uden problemer med en BeoCom 2500+, både med kvalitet af
samtale og teknik ( Nummervisning o.s.v )

Dog skal man slås med TDC, for at få dem til at slå nummervisning til,
selv om det er en del af standartpakken. Mange af deres supportere
påstår hårdnakket, at jeg skal betale 15kr ekstra for denne service for
sådan har det altid været!!

Kundeservice er vist et ukendt begreb for dem. I dette tilfælle var det
altså kunden der havde ret. Det tog 2 dage, og en hel del snak før det
pludselig lykkedes med en henvisning til TDC's homepage hvor det står,
at nummervisning er en del af standartpakken. Ups, så virkede det efter
en halv time.

Tak for hjælp fra Dem der svarede mig i starten.

Hilsen BirgerB

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 07-05-09 13:24

BirgerB. wrote:
> med en henvisning til TDC's homepage hvor
> det står, at nummervisning er en del af standartpakken.

Hvor ser du det henne? Ekstra-services er en del af pakken, *hvis* man
vælger Bredbåndstelefoni Døgn, ja. Ikke hvis man vælger forbrugsafregnet.

Søren