Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Ringe ud med GAP headset - bøvl...
Fra : Esben

Dato : 18-04-09 23:04

Har erhvervet mig en Siemens SL780 telefon med store forhåbninbger til
bl.a. Bluetooth (selv om jeg havde læst advarsler om at kun et begrænset
antal headet spillede ordentligt med den). Tog chancen og købte det
bedste jeg kunne se nemlig Plantronics Discovery 925, men lyden ved
denne kombination var uhørt ringe. (Selv om sættet spillede fint med
dobbelt opkobling til mobil og trådløs samtidigt)

Droppede Bluetooth og købe Plantronics C65 som jeg har fået anbefalet
her i gruppen. (Det skal siges begge headset er købt til halv pris)

Synes ikke det med at sætte det op var særligt nemt, men nu kan jeg da
få lyd på både ud- og indgående opkald.

Nu lyder mit spørgsmål så om det kan passe det skal være så bøvlet at
ringe ud.

Hvis det skal funge, er jeg nødt til at trykke på lydregulering/
mikrofonafbryder-knappen for at få headsettet online, så kan jeg så
ringe op fra håndsættet, afvente at samtalen begynder og dernæst
omstille samtalen til headset, hvor jeg skal "løfte røret" på headsettet
og lægge på på håndsættet.

Det starter forfra bag efter med at headset igen skal bringes online til
næste opkald.

Ideen om "lige at ringe nogen op" går godt nok tabt.

Gør jeg noget galt? Er der noget galt med mit udstyr? Passer det dårligt
sammen? Eller er det her bare tung gammel teknologi at kæmpe med?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Sørensen

Dato : 19-04-09 08:42

"Esben" > skrev >
> Droppede Bluetooth og købe Plantronics C65 som jeg har fået
> anbefalet
> her i gruppen. (Det skal siges begge headset er købt til halv
> pris)

God ide

> ringe ud.

Nej du stiller en af dine gode fastnet telefoner der hvor du vil
ringe op, så er det bare at ringe op og så tage headsettet og
smide røret.
så har du også en ordentlig telefon som lyder godt og altid er på
sin plads og aldrig går tør for strøm.

vh.
Sørensen

Fra : Esben

Dato : 19-04-09 13:50

Sørensen <nogen@microsoft.com> wrote:

> [...]
> smide røret.
> så har du også en ordentlig telefon som lyder godt og altid er på

Tjah - det virker ikke - heller ikke som om jeg trykker den online.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Sørensen

Dato : 19-04-09 17:08

"Esben" > skrev >
> Tjah - det virker ikke - heller ikke som om jeg trykker den
> online.

Hvis du kan få en klartone i din C65 ved at trykke på siden af
den... så skal du også kunne ringe op fra en fastnet der sidder
samme stik, bemærk rækkefølge:
løft rør fastnet
ring nummer
tryk på C65
læg rør på fastnet

Har samme opstilling flere steder

vh.
Sørensen

Fra : Esben

Dato : 19-04-09 19:03

Sørensen <nogen@microsoft.com> wrote:

> "Esben" > skrev >
> >

> Hvis du kan få en klartone i din C65 ved at trykke på siden af
> den...

Det kan jeg ikke - sættet er nyt og måske fejlbehæftet...?!

Eller kan det have noget med min tilmelding på basen eller lignende at
gøre?

Det kan vre jeg skal finde min gamle Siemens Gigaset 3000 frem og se om
det virker på den base (hvis telefonens stand tillader det)

> ...så skal du også kunne ringe op fra en fastnet der sidder
> [...]

OK - godt at høre. Hvilke håndsæt/base bruger du?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Esben

Dato : 19-04-09 20:39

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]

Puh, det begynder at blive mere tricky:

Hvis jeg bare trykker på headset på knappen på siden, bipper den bare én
gang. Hvis jeg laver et DOBBELT tryk på knappen og holder den inde SYV
sekunder, løfter den faktisk røret. (Har prøvet at pille batteriet fra
og sætte det til igen og det gjorde ingen forskel)

Hvis jeg prøver at løfte røret under et opkald på sidstnævnte måde,
dytter headsettet optaget.

Nu ved jeg ikke om det bare ikke spiller med den telefon eller om der
evt også er noget galt med headsettet. Weird...!

Det der peget mest på lav kompabilitet er at telefonens manual siger:

"*Viderestilling af samtalen til et andet håndsæt*
Du kan viderestille (forbinde) en ekstern samtale til et andet håndsæt.
Åbn listen med håndsæt.
Den eksterne abonnent hører ventemelodien, hvis den er aktiveret ( ...
s. 64).
Vælg håndsæt eller Til aile, og
tryk på OK.
Hvis den interne abonnent svarer: ~ Oplys om den eksterne samtale.
Tryk pa afbrydtasten.

Den eksterne samtale er nu viderestillet til det andet håndsæt.
Hvis den interne abonnent ikke svarer eller er optaget, skal du trykke
på displaytasten for at vende tilbage til den eksterne samtale."

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Esben

Dato : 20-04-09 22:45

> [...]

> Hvis den interne abonnent ikke svarer eller er optaget, skal du trykke
> på displaytasten for at vende tilbage til den eksterne samtale."

Er der ingen der kan hjælpe?

Kan nogen anbfale et andet forum til mit spørgsmål?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Sørensen

Dato : 21-04-09 00:26

"Esben" > skrev >>

Hmmm.. hvis du har tilmeldt ørebøffen til basen så skulle der
komme klartone med det samme.

Du kan naturligvis ikke løfte "røret" på ørebøffen hvis der er en
samtale i gang på den trådløse telefon da den kun har een linie,
brug fastnetten.

prøv evt. med en anden base hvis du har een (gap-kompatibel)

> vh esben

vh.
Sørensen