Analog modem
Fra : bc

Dato : 26-03-09 16:58

Hej.

Jeg søger en person der vil prøve at ringe op med et analog modem til
følgende nummer mobil 22653611

Det er min gsm datalogger som er monteret på en elmåler.

Det er for at tjekke om jeg har få den sat rigtigt. Så der kræves et log
ind.

Jeg har desvære smidt mit egen analog modem ud for flere år siden.

mvh bc

Fra : Chano Andersen

Dato : 26-03-09 18:20

bc wrote:
> Hej.
>

> Jeg søger en person der vil prøve at ringe op med et analog modem til
> følgende nummer mobil 22653611
>
> Jeg har desvære smidt mit egen analog modem ud for flere år siden.

Det er måske muligt at du kan benytte din mobil til formålet. Du skal
bare bede computeren fortage et datakald. Dette kræver dog at du kan
sætte mobilen til computerne på en eller anden måde, typisk bluetooth,
eller datakabel.

Det kan også kræve at din mobiludbyder aktivere data på sim kortet.

- Chano Andersen

Fra : Chano Andersen

Dato : 26-03-09 18:35

bc wrote:
> Jeg søger en person der vil prøve at ringe op med et analog modem til
> følgende nummer mobil 22653611

Jeg har lige forsøgt, uden held, fra en mobil. Der bliver oprettet
forbindelse, men der kommer intet output i min terminal. Måske det
handler om forkert opsætning mht. hastighed, paritet og flow control..
Brugte bare default i HyperTerminal.

- Chano Andersen

Fra : bc

Dato : 26-03-09 19:30

Det med mobilen har jeg tænkt på.

Men jeg kan ikke få det til at spille. Jeg har en HTC S740

Den er som sådan sikker nok nå der ikke kommer noget op i din terminal.
Tak for hjælpen.

Fra : Chano Andersen

Dato : 26-03-09 22:30

bc wrote:
> Det med mobilen har jeg tænkt på.
>
> Men jeg kan ikke få det til at spille. Jeg har en HTC S740

Tja, jeg har et par SE mobiler til testen her, brugte jeg en K530i. Den
optræder bare direkte som et modem når jeg parer den med computeren via
bluetooth.

> Den er som sådan sikker nok nå der ikke kommer noget op i din terminal.

Den er måske sat op til, kun at sige "Hej" fra bestemte numre, eller?

> Tak for hjælpen.

Var så lidt.

- Chano Andersen

Fra : bc

Dato : 29-03-09 09:44

Mange tak for hjælpen

Den virker som den skal.

Jeg havde sat den op til kun at skulle modtage opkald fra et bestemt
nummer.
Men jeg jeg blev lidt bekymret da den jeg kunne høre at modemet også
reageret på opkald fra andre nummer. (Måske skulle hvis have læst lidt
mere i manualen)

Men tak for hjælpen.

Hilsen Bo