Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Modtage penge via Paypal, sikkert ?
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 26-04-09 18:22

Hej, jeg er ved at sælge noget, hvor køber ønsker at overføre pengene
via Paypal ?

Jeg har kun prøvet at bruge PP til at betale med, så jeg er lidt blank
mht. om der er noget specialt sikkert for ham ved at bruge PP, fremfor
bankoverførsel, og endelig, kan jeg sikre mig at jeg får mine skejser ?

Jeg tænker, hvis jeg får en mail at han har overført, så er pengene
sikret for mig ?

På forhånd tak

Mvh

Kim

Fra : Toke Nørby

Dato : 26-04-09 19:01

Kim Jørgensen <k7@get2net.invalid> wrote:

> [...]
>bankoverførsel, og endelig, kan jeg sikre mig at jeg får mine skejser ?
>
>Jeg tænker, hvis jeg får en mail at han har overført, så er pengene

Der er mig bekendt intet usikkert ved at modtage penge via PayPal -
det er blot omkostningskrævende for modtager, som det fremgår af deres
betingelser. PayPal "lever" af modtager-gebyrer, hvor betaleren
slipper gratis.

Du vil ganske rigtigt modtage en mail fra PayPal, når der er gået
penge ind på din konto og du kan se, hvem, der har betalt.

De sælgere, du har sendt penge til via PayPal, har vel også fået dine
penge uden problemer.

Hvis det fx er en person med en dansk bankforbindelse, kan du med
fordel bede ham homebanke beløbet, så sparer du lidt PayPal-gebyrer.
--
Mvh Toke
Se http://www.norbyhus.dk/DDPE/

Fra : Ivar

Dato : 26-04-09 21:16

Kim Jørgensen skrev:

> Jeg tænker, hvis jeg får en mail at han har overført, så er pengene sikret
> for mig ?

For sælger er en bankoverførsel at foretrække. Der har tidligere været
en del sager, hvor køber har sagt til PayPal at ham var blev snydt, og
pengene er derefter ført tilbage. Det kan man ikke med en
bankoverførsel.

Ivar Magnusson

Fra : Toke Nørby

Dato : 27-04-09 07:45

Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:

> [...]
>en del sager, hvor køber har sagt til PayPal at ham var blev snydt, og
>pengene er derefter ført tilbage. Det kan man ikke med en

Hej Ivar,
Hvor der er mennesker, er der desværre altid brådne kar, men Kims
spørgsmål går primært på, om han kan være sikker på at få pengene, når
en køber sender dem via PayPal. Det kan han. Desuden - så længe
pengene ikke er gået ind, har sælger (normalt) stadig objektet, der
handles om.

Er pengene gået ind og Kim ikke efterfølgende sørger for at få varen
leveret til køber - har vi jo en anden situation, hvor køber selvsagt
gør indsigelse. Det er også klart, at hvis Kim sælger 500 stk.
"hygiejniske artikler" for et beløb og så efterfølgende sender en
rulle lokumspapir, kan køber med rette føle sig snydt. Varens
beskrivelse skal passe med normal opfattelse af en vare. Blot et
eksempel.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 27-04-09 11:44

"Toke Nørby" <Toke.Norby@Norbyhus.dk> wrote in message

> [...]
> "hygiejniske artikler" for et beløb og så efterfølgende sender en
> rulle lokumspapir, kan køber med rette føle sig snydt.

Og den historie kan køber diske op med uanset om sælger har snydt eller ej.
Derfor er kun bankoverførsel sikker, hvis man er sælger.

Fra : Ivar

Dato : 27-04-09 16:53

Uffe Kousgaard skrev:

> Og den historie kan køber diske op med uanset om sælger har snydt eller ej.
> Derfor er kun bankoverførsel sikker, hvis man er sælger.

Ja, netop!

Ivar Magnusson

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 27-04-09 21:08

Toke Nørby skrev:

> [...]
> en køber sender dem via PayPal. Det kan han. Desuden - så længe
> pengene ikke er gået ind, har sælger (normalt) stadig objektet, der

Hej alle, tak for svar, jeg har en fin fornemmelse omkring køber, så jeg
PayPal'er den, og bliver så iøvrigt klogere omkring Paypal.

Mvh

Kim

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 27-04-09 19:48

Min lillebror oplevede at sælge sin konto til World of Warcraft eller
hvad det var, for et forholdsvis stort beløb (han er dygtig gamer og
havde mange point etc.) - men dagen efter han havde fået overført
pengene, lå der en besked fra paypal om at køber havde brugt et stjålet
kreditkort og derfor var pengene trukket tilbage

Fra : Peter Holm

Dato : 27-04-09 20:25

Kim Jørgensen wrote:
> [...]
> ?
> Jeg tænker, hvis jeg får en mail at han har overført, så er pengene

Jeg har en enkelt gang prøvet at en PayPal betaling blev trukket tilbage af
købers bank.
Jeg fik altså en bekræftende mail fra PayPal, og jeg kunne da også se
beløbet på min PayPal konto.
Men to dage senere fik jeg en mail om, at beløbet fra trukket tilbage, da
køberen havde uorden med sin bankkonto.
Man skal altså modtage beløbet på sin Paypal konto OG videreføre/hæve beløbe
til sin egen bankkonto i DK før man kan være sikker på at pengene er i hus.
Min køber beklage fejlen og fik ordnet det med sin bank på et par uger, så
jeg fik mine penge.

Mvh
Peter