Kamera-kasse
Fra : Finn

Dato : 05-05-09 20:23

Jeg fik en kasse med kamera i julegave.
Kassen blev straks sat op og et par måneder
senere blev kameraet sat i.

Alt virker perfekt, der er en musvit i kassen
der er 9 æg i reden og musvitten ruger fast nu.

Det er måske en form for infrarødt lys i kameraet.

Kan der være et problem med det infrarøde
lys - jeg tænker her på om det kan skade fugl, æg
eller unger.

Skal man evt. slukke kameraet når det ikke bruges.

Mvh. Finn

Fra : Michael N. Steen

Dato : 06-05-09 03:07

Den Tue, 05 May 2009 21:23:00 +0200 skrev Finn:

[...]
> Det er måske en form for infrarødt lys i kameraet.
>
> Kan der være et problem med det infrarøde lys - jeg tænker her på om det
> kan skade fugl, æg eller unger.

Det tror jeg ikke, du skal være bekymret for. Infrarødt lys kan højst
give lidt varme, og det er jo meget lille effekt, der er tale om.

SÃ¥ nyd du bare aktiviteterne i det lille hjem.

Mvh
Michael

Fra : Finn

Dato : 06-05-09 20:36

Ok, for at være nogenlunde sikker. Jeg har nu sat en afbryder på,
så vi lige skal tænde for kameraet når vi tænder fjernsynet.
Jeg har altid ladet fuglene få fred i yngletiden, men dette her er
alle tiders.
Mvh. Finn