Ang. rscooter omregistrering
Fra : Kyllerylle

Dato : 12-04-09 09:22

Hej

Købte en scooter 45 af en på dba.
Da vi havde handlet sagde han at han nok skulle sørge for omregistrering og
at der blev oprettet en forsikring.
Jeg ville så bare få papirene tilsendt.

Er der nogle der kan sige om jeg har dummet mig ?
Eller nogle der kan svare på hvor lang tid der går inden jeg får papirene på
den tilsendt ?

mvh.
Peter

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-04-09 09:31

Kyllerylle wrote:

> Er der nogle der kan sige om jeg har dummet mig ?

Tja, du kører jo rundt i hans navn. Mon ikke at han nok skal sørge for
at få ordnet de ting.

> Eller nogle der kan svare på hvor lang tid der går inden jeg får papirene på
> den tilsendt ?

De kommer vel så snart han har fået kontakt med motorkontoret, etc. De
har jo lukket i disse dage

Jesper Poulsen

Fra : Rexman

Dato : 12-04-09 09:52

"Kyllerylle" <diverse@peterborg.dk> wrote in

> [...]
>
> Er der nogle der kan sige om jeg har dummet mig ?
> Eller nogle der kan svare på hvor lang tid der går inden jeg får

Sælger kan ikke tegne en forsikring i dit navn.

Du skal kontakte dit forsikringsselskab og tegne en forsikring. Sår du
udleveret et forsikringsbevis, som du sammen med en
omregistreringsblanket og den gamle registrerningsattest skal medbringe
på motorkontoret så den kan ejerskiftes.

Du kan evt tegne en forsikring gennem mange scooterforhandlere, Jeg ved
bl.a. Alka og Danske Forsikring kan tegnes gennem mange butikker

Pt. er motorkontoret ikke bagud, der gik lige præcis 3 dage fra omreg
til jeg havde reg.attesten med posten - i sidste uge.

Hvis sælger har lovet at omreg. den for dig håber jeg du havde
forsikringsbevis med til ham, ellers vil jeg mene der er ugler i mosen.

Så kan man sige du kører på hans forsikring, men den opsiger han nok,
der er 21 dage på sådan en. Så kører du rundt på en uforsikret scooter,
og den dag kommer politiet og klipper pladen og du får en bøde, så det
synes jeg ikke er nogen god idé.

Rexman

Fra : Rexman

Dato : 12-04-09 09:54

Rexman <4noones.eyes@only.com> wrote in

> [...]
scooter,
> og den dag kommer politiet og klipper pladen og du får en bøde, så det

updater lige, da jeg ikke fik skrevet al tekst:

... og en dag kommer politiet og klipper pladen... skulle der have stået.

... og det var en mc jeg omreg, men det er sagen uvedkommende.

... kontakt sælger asap og få styr på sagen.

Rexman

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-04-09 10:19

Rexman wrote:

> Du kan evt tegne en forsikring gennem mange scooterforhandlere, Jeg ved
> bl.a. Alka og Danske Forsikring kan tegnes gennem mange butikker

Det bedste er at kontakte sit eget forsikringsselskab. Jeg fik også
tilbudt alverdens smarte forsikringstilbud da jeg købte køretøj - mit
eget forsikringsselskab havde dog det bedste tilbud.

Jesper Poulsen

Fra : Rexman

Dato : 12-04-09 12:52

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> wrote in news:49e1b1e9$0$56784
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Det bedste er at kontakte sit eget forsikringsselskab. Jeg fik også
> tilbudt alverdens smarte forsikringstilbud da jeg købte køretøj - mit
> eget forsikringsselskab havde dog det bedste tilbud.

Helt sikkert, men det er hurtigt, og er det kun ansvar er priserne rimeligt
ens. Men absolut hvis der er tid kontakt eget forsikringsselskab.

/Rexman

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-04-09 14:05

Rexman wrote:

> ens. Men absolut hvis der er tid kontakt eget forsikringsselskab.

Der er altid tid til at kontakte sit eget forsikringsselskab. Det er de
færreste der køber scooter som impulskøb.

Jesper Poulsen

Fra : Kyllerylle

Dato : 12-04-09 19:22

Sagen er den at jeg d. 29 marts købte scooteren hos en der arbejdede ved et
knallertværksted. Han sagde så at han skulle nok sørge for omreg. og
nytegning af en forsikring i TopDanmark som jeg så altid kunne flytte til
mit eget selskab. Jeg fik en overdragelseskvittering samt den originale
købskvittering. Han sagde han ville få den omreg. om mandagen. Fredag d. 3
april sms´er jeg og spørger hvor lang tid der ca. går inden jeg modtager
nogle papirer og han siger der let går 10 dage.
Da jeg stadig ikke har set noget til hverken forsikring eller
registreringsattest er jeg ved at blive lidt betænkelig. Jeg kan jo ikke få
lavet en ny uden den gamle ?
Skulle jeg prøve at ringe til TopDanmark og høre om de har en forsikring i
mit navn ?
Eller kan jeg ringe til (jeg ved ikke hvad det hedder ) motorkontoret og
høre om den pågældende nummerplade er registreret i mit navn ?
mvh.
Peter

Fra : Henning Lund

Dato : 13-04-09 04:59

Kyllerylle <diverse@peterborg.dk> skrev:
> [...]
> nok sørge for omreg. og nytegning af en forsikring i
> TopDanmark som jeg så altid kunne flytte til mit eget selskab.

Det er der flere der gør, men somregel har de
forsikringsblanketter til flere selskaber så de dækker kundens
behov.

> Jeg fik en overdragelseskvittering samt den originale
> købskvittering. Han sagde han ville få den omreg. om mandagen.

OK

> Fredag d. 3 april sms´er jeg og spørger hvor lang tid der ca.
> går inden jeg modtager nogle papirer og han siger der let går
> 10 dage.

Ja det er rigtigt.

> Da jeg stadig ikke har set noget til hverken forsikring eller
> registreringsattest er jeg ved at blive lidt betænkelig. Jeg
> kan jo ikke få lavet en ny uden den gamle ?

Korrekt

> Skulle jeg prøve at ringe til TopDanmark og høre om de har en
> forsikring i mit navn ?

Ja.

> Eller kan jeg ringe til (jeg ved ikke hvad det hedder )
> motorkontoret og høre om den pågældende nummerplade er
> registreret i mit navn ?

Det tvivler jeg på de vil oplyse dig om

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
http://ejerforeningenlemvigferiecenter.dk/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Rexman

Dato : 13-04-09 08:51

"Henning Lund" <dendurikke@denne.mailadresse> wrote in news:49e2b89f$0
$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Det er der flere der gør, men somregel har de
> forsikringsblanketter til flere selskaber så de dækker kundens
> [...]

Det er ikke altid de vil oplyse navn, men de vil gerne oplyse dato for
sidste registreringsændring. Det har jeg fået mange gange ved køb/salg
af EU45'ere og MC'ere.

Rexman

Fra : Kyllerylle

Dato : 13-04-09 14:48

Ok, men hvor er det man skal ringe hen ?
mvh.
Peter

Fra : Rexman

Dato : 13-04-09 14:58

"Kyllerylle" <diverse@peterborg.dk> wrote in news:49e3429f$0$15901
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Ok, men hvor er det man skal ringe hen ?
> mvh.
> Peter

Nu er det jo dit lokale skattecenter, tidligere var det motorkontoret.

Rexman