Levetid for drivrem
Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-04-09 07:31

Greetings!

Hvor tit regner man med at drivremmen i variomatikken skal skiftes?

Jesper Poulsen

Fra : Henning Lund

Dato : 09-04-09 14:57

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> skrev:
> Greetings!
>
> Hvor tit regner man med at drivremmen i variomatikken skal
> skiftes?

Jeg har altid skiftet ved ca 25.000 km

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
http://ejerforeningenlemvigferiecenter.dk/
FJERNhl@lite.dk

Fra : oz3bto

Dato : 09-04-09 21:25

"Henning Lund" <dendurikke@denne.mailadresse> skrev i en meddelelse

> Jeg har altid skiftet ved ca 25.000 km

> [...]

Hvilke remme bruger du ?

Mine remme er som reglen færdige på 5000km

Ja på raceren lever de sjældent længere som 500km og de er enda kelvar
forstærket

Den gyldne regel er at den bør skiftes når kanterne begynder at flosse
En sprungen rem kan blokere baghjulet (Prøvede jeg med ~90kmt )

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-04-09 21:39

oz3bto wrote:

> Mine remme er som reglen færdige på 5000km

Min har kørt 10.000 km.

> Den gyldne regel er at den bør skiftes når kanterne begynder at flosse

Remmen var fin sidst jeg kiggede (i december). Men jeg synes ikke at den
tager rigtigt ved når jeg giver gas. Og så småhyler den også lidt.

Kan der være andre årsager til det?

Jesper Poulsen

Fra : Henning Lund

Dato : 10-04-09 12:33

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> skrev:
> Remmen var fin sidst jeg kiggede (i december). Men jeg synes
> ikke at den tager rigtigt ved når jeg giver gas. Og så
> småhyler den også lidt.

Prøv at må bredden på den, der må ikke mangle ret meget ift. en
original ny.

> Kan der være andre årsager til det?
Hylen kan også være fordi der er olie eller andet snask på
remmen, for lette ruller, kantede ruller, osv.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-04-09 12:45

Henning Lund wrote:

> Prøv at må bredden på den, der må ikke mangle ret meget ift. en
> original ny.

Hmmm...

> Hylen kan også være fordi der er olie eller andet snask på
> remmen, for lette ruller, kantede ruller, osv.

Jeg må ha' den lukket op på et snarligt tidspunkt. Det tager ikke mange
sekunder - det er bare med at tage sig sammen til det

Jesper Poulsen

Fra : Henning Lund

Dato : 10-04-09 12:50

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> skrev:
> Jeg må ha' den lukket op på et snarligt tidspunkt. Det tager
> ikke mange sekunder - det er bare med at tage sig sammen til
> det

Ja skridtet er det værste at tage, kender det alt for godt. Det
hænger mig ud ad halsen efter jeg erhvervsmæssigt skruede i den
slags i mange år, derfor kører jeg Piaggio

Fra : Henning Lund

Dato : 10-04-09 12:31

oz3bto <no@in.dk> skrev:

> Hvilke remme bruger du ?

Da jeg kørte PGO originale PGO remme, nu da den står på Piaggio
så er det deres originale rem.

> Mine remme er som reglen færdige på 5000km

Nu er der også forskel på hvordan de behandles. De folk der har
koblinger der først tager fat når motoren overdøver en F16 holder
remmen jo ikke ret længe, antal af HK der skal overføres til
baghjulet er jo heller ikke legemeget, der er meget der spiller
ind på levetiden.

> Ja på raceren lever de sjældent længere som 500km og de er
> enda kelvar forstærket

Tjae mine erfaringer med alle de fancy remme er, de holder skitte
meget længere end originale når de får bank.

Fra : oz3bto

Dato : 10-04-09 15:46

> [...]
> legemeget, der er meget der spiller ind på levetiden.

> Tjae mine erfaringer med alle de fancy remme er, de holder skitte meget

Såfemt man husker at tilkøre remmen lidt (Ja malossi har faktisk
foreskrifter for hvordan deres remme skal køres til) ja så holder de
forstærkede en hel del længere

På raceren med 16-17 hk da holder en std. rem ikke 10 min ... Den
forstærkede klare som reglen det meste af sommerens træf med tilhørende ræs

Fra : Henning Lund

Dato : 10-04-09 18:20

oz3bto <no@in.dk> skrev:

> På raceren med 16-17 hk da holder en std. rem ikke 10 min
> ... Den forstærkede klare som reglen det meste af sommerens
> træf med tilhørende ræs

Som jeg også skrev, det kommer helt an på hvordan de behandles,
de færreste kører jo rundt med det antal heste på et hverdags
transportmiddel.