Hvor stædige kan en kat være?!
Fra : Klaus G.

Dato : 15-05-09 17:09

Hej.

Vi har skiftet kattemad... Og sikke en kamp :)

Vores to katte er ikke specielt tilfreds med maden, de fisker lige det fra
de kan li' og så STOR tuder de bare om mere. Jeg nægter at give dem mere,
før der er spist op, eller tæt på.

Men hvor stædig kan en kat være? Det er vel ikke såen at den ligefrem sulter
sig selv og kan tage skade?

--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-05-09 17:10

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> writes:

> Men hvor stædig kan en kat være? Det er vel ikke såen at den ligefrem sulter
> sig selv og kan tage skade?

Jeg tror selvopretholdelsesdriften er større end kræsenheden. :)

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-05-09 18:46

In news:4a0d93a4$0$90275$14726298@news.sunsite.dk,
Klaus G. <klaus_godt@hotmail.com> typed:
> [...]
> give dem mere, før der er spist op, eller tæt på.
>
> Men hvor stædig kan en kat være? Det er vel ikke såen at den ligefrem

Katte kan være endog usandsynligt stædige, hvis det mad man giver dem ikke
lige falder i deres smag. Du kan godt risikere at de "sultestrejker" et par
dage, men jeg tror nu nok at de finder ud af det, når sulten bliver for
slem. De vil sikkert mjave huset ned, så det er op til dig at være
standhaftig. Hvis de kradser i gulvet uden om skålene, er det et sikkert
tegn på at de ikke kan li' det du har øst op, selvom du selv synes det er
lækker mad.

Jeg er ikke selv så god til at holde stand i den situation, men jeg er da
spændt på at høre hvem der vinder slaget - dig eller kattene.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kate

Dato : 15-05-09 19:39

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> wrote in

> Jeg er ikke selv så god til at holde stand i den situation, men
> jeg er da spændt på at høre hvem der vinder slaget - dig eller
> kattene.

Jeps, også mig Til begge dele

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Sabina H.

Dato : 16-05-09 09:49

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> før der er spist op, eller tæt på.
>
> Men hvor stædig kan en kat være? Det er vel ikke såen at den ligefrem

i min erfaring, meget stædige...
jeg kender en kat der ganske simpelt sultede sig selv, fordi den ikke ville
have andet mad end det den er vant til.. da den var nået ned på grænsen af
undervægtig, måtte ejeren droppe skiftet, og købe det den var vant til ;)

problemerne opstår somregel når katten ikke fra killinge stadiet har været
vant til varieret kost, og så når man prøver at overbevise en voksen kat om
at noget andet OGSÅ er mad, så har man balladen ;)

man kan jo prøve som de anbefaler, at skifte gradvist.... men med kræsne
katte, skal man gøre det endnu mere gradvist end normalt ;)

--
Knus,
Sabina

Fra : oz3bto

Dato : 18-05-09 00:11

> [...]
> før der er spist op, eller tæt på.
>
> Men hvor stædig kan en kat være? Det er vel ikke såen at den ligefrem

MEGET stædig

Vores kan godt gå i 4-5dage hvor de ikke rigtig spiser noget pga foder
skifte
Og sikke de kan brokke sig

Hvis kattene tilligemed er ude katte så finder de jo nok et par mus eller
fugle hvis de endelig sulter

Fra : Allan G

Dato : 18-05-09 10:18

> [...]
> før der er spist op, eller tæt på.
>
> Men hvor stædig kan en kat være? Det er vel ikke såen at den ligefrem

Nogle gange kan de faktisk værer så stædige at det går helt galt
Æv min kat Boris ville ikke spise andet en det tørfodder han var van til. Og
det var ikke så godt da han havde nedsat nyrefunktion.
Jeg prøvede med mange slags nyrerigtigt mad til ham, men han ville kun spise
det han altid havde fået.

Nå nu er jeg lidt på forkant, de har 3 slags tørfodder, til fri spisning.
Og de får 1/2 dåse vådfodder om dagen. + sejfille ca 1 gang om ugen. og hvad
der lige falder ned fra køkkenbordet
Hehe Kosmos vil dræbe for kylling

Jeg tror det er en god ide at varierer deres kost, så er det vist nemmerer
at skifte til noget, plejemad ,hvis de bliver syge.

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 18-05-09 16:51

"Allan G" <allan_roskilde@fjern.hotmail.com> wrote in

> Jeg tror det er en god ide at varierer deres kost, så er det vist
> nemmerer at skifte til noget, plejemad ,hvis de bliver syge.

Nogle af dem kan være ulideligt stædige. Lante er lidt en mellemting,
han lader altid Mowgli smage på nye ukendte ting først
Desværre er det ikke meget ofte de får nye ukendte ting, da jeg er
frygteligt bange for at være skyld i at Lante får urinvejssten og det
foder de får nu har holdt ham problemfri i .....hvad, tjae, nok 1½-2
år.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Allan G

Dato : 18-05-09 20:34

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> frygteligt bange for at være skyld i at Lante får urinvejssten og det
> foder de får nu har holdt ham problemfri i .....hvad, tjae, nok 1½-2

Ja når det først er gået galt med helbredet så skal man selvfølgelig holde
sig til fodder de kan tåle.
Men de er nogle vanedyr, så lidt varieret mad når de vokser op, det skader
ikke.

Mvh Allan

Fra : Klaus G.

Dato : 24-05-09 13:47

Jeg takker for jeres svar.

Kan oplyse at den ene kat, vores hunkat er rendt væk imellem tiden Der er
kun to dage forskel på datoen fra sidste år, da en anden af vores katte
rendte hjemmefra. De kom fra samme familie. Så derfra vil vi ikke have kat
igen. Der er en 3km i fugleflugt derover, så ved ikke om der er noget der
kan lokke dem.

Eller også er det, det nye mad som gjorde udslaget :) ?

Hankatten Strit er her endnu :) Omend vi stadig kæmper om hvem der skal
bestemme mht. maden...