Er der nogle der kender til hankastrater m~
Fra : Allan G

Dato : 08-05-09 15:42

Ja er der mon nogle der kender til hankastrater der stadigvæk har lidt
fedhale ?

Mvh Allan

Fra : Allan G

Dato : 08-05-09 16:37

"Allan G" <allan_roskilde@fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja er der mon nogle der kender til hankastrater der stadigvæk har lidt
> fedhale ?
>
> Mvh Allan
Hmm

Er der mon nogle der har en hankat der er kastreret, og stadigvæk har en
samling fedt Ca lige ved haleroden, på halen , ja oversiden af halen.
Som han stadigvæk har selvom den bliver vasket væk ?

Mvh Allan

Fra : ager

Dato : 09-05-09 09:01

"Allan G" <allan_roskilde@fjern.hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> samling fedt Ca lige ved haleroden, på halen , ja oversiden af halen.
> Som han stadigvæk har selvom den bliver vasket væk ?

min den ene Ragdoll havde det i et års tid efter kastrationen, ikke
voldsomt, men det var der.
det forsvandt stille og roligt, og har ikke vist sig siden.

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Allan G

Dato : 11-05-09 14:35

"ager" <big@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> voldsomt, men det var der.
> det forsvandt stille og roligt, og har ikke vist sig siden.

Ja det glemte jeg jo at skrive, det er 3 år siden han blev kastreret.
Nå det er nok en af de der ting, jeg aldrig kommer til at forstå,
Det gør nu ingenting, hverken jeg eller Rocke er plaget af den smule
fedthale.

Mvh Allan

Fra : Kari Eiffert

Dato : 10-05-09 11:12

"Allan G" <allan_roskilde@fjern.hotmail.com> wrote in message

> [...]
> samling fedt Ca lige ved haleroden, på halen , ja oversiden af halen.
> Som han stadigvæk har selvom den bliver vasket væk ?

Ja Alf fik det en gang imellem. Det er forbudt at vaske det med sæbe, da det
bare gør at huden producerer mere af det "fedt" du gerne vil af med.
Du kan købe noget olie af jean pea:
http://loppetjansen.dk/pelspleje/finish_produkter/jean_peau_crystal_oil_50ml_357_da.html

Smør det på stedet og så bliver det meget værre for til sidst at gå væk. Det
tager vidst et par uger. I mangel af bedre brugte vi madolie, men det får
sådan en harsk lugt, så kan ikke anbefale det, men det er billigere og
virker også. Mener vi måtte efter det to gange og havde så aldrig problemet
igen.

Fra : Allan G

Dato : 11-05-09 14:38

"Kari Eiffert" <kari.eiffet.nospam[FJERN]@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> får sådan en harsk lugt, så kan ikke anbefale det, men det er billigere og
> virker også. Mener vi måtte efter det to gange og havde så aldrig

Hej kari
Nu har jeg vist aldrig fået vasket Rocke, men jeg prøvede det med en anden
kat Boris.
Og jo som du skriver, det bliver kun værrer.
Det med vask klarer de helt selv, det er dejligt at løbe ud i regnvejr

Mvh Allan

Fra : Kari Eiffert

Dato : 11-05-09 19:14

> [...]
> Og jo som du skriver, det bliver kun værrer.
> Det med vask klarer de helt selv, det er dejligt at løbe ud i regnvejr

Er det slemt? Du skal bare huske at holde øje med om der kommer sår under,
hvis du ikke behandler det. Og vælger du at behandle kan du være heldig at
det aldrig kommer igen, fordi huden tror at der er rigeligt med fedt der
allerede pga oliebehandlingen.

Mvh Kari

Fra : Allan G

Dato : 12-05-09 13:59

> [...]
> det aldrig kommer igen, fordi huden tror at der er rigeligt med fedt der

Nej det er ikke slemt, men jeg undres jo lidt da det er 3 år siden han blev
kastreret.
Hvis jeg giver ham en oliebehandling så bliver det først om et par måneder,
for der er et par pensionsophold de lige skal på først.
Og det kan jo værer at det hele løser sig selv

Mvh Allan