Hjælp min kat er blevet urenlig efter stre~
Fra : Majse Thomsen

Dato : 10-04-09 12:15

Hej

Min hunkat er blevet urenlig efter stress-påvirkning. Det forholder sig
desværre sådan, at vi har et psykisk ustabilt familie medlem, som har
besøgt os et par gange for nyligt og været meget højrøstet. Under
besøget gemmer min hunkat sig bag sofaen, og efter besøget, stryger
misse så ud på vores kokosmåtte i forgangen og tisser en stor pøl
Jeg ignorerer self. det og smider bare måtten ud, og afsted til Garant
og køber en ny måtte.
Men det fortsætter desværre og med tilpassede kokosmåtter til 200 kr
kan man jo ikke købe nye hver gang misse lækker. Jeg blander så Rodalon
og hælder på måtten og lader den tørre ude i solen så det rigtig kan
dampe af, of sprayer Feliway der under hvor måtten plejer at ligge ( i
fordybningen i de dage hvor der ikke ligger en måtte imens den tørrer,
sådan en kokosmåtte er noget længe om at tørre...)
Jeg sørger så for at berolige missen, og følge hende hen mod bakken når
jeg kan mærke på hende at nu skal hun tisse, og min kæreste sætter
indvendig lås på havelågen så det pågældende familiemedlem ikke kan
komme uanmeldt og lave ballade, ja det er noget værre noget, men hvad
skal man gøre. Sådan noget urenlighed skal jo ikke "sætte sig".
Der kommer desværre en episode med med pågældende så misse får et
tilbagefald det gik ellers lige så godt. Så nu er gode råd dyre.
Måtten ligger til tørre, der er sprayet med Feliway og alle gæster er
instrueret i ingen høje hurra'er her til den kommende fødselsdag :D.
Misse har engang haft blæresten og er på livsvarrig diæt med RC Urinary
og har lige været til sundhedstjek, så det er 100% adfærd. Det ved jeg.
Der falder også ro over hende og hun bliver renlig og "normal" når der
er ro for vores syge familie medlem. "Flyt" vil nogen sige. Det er ikke
en mulighed. Vi bor dejligt

Gode råd modtages med kyshånd så misse finder bakken hver gang og holder
sig fra måtten

Kh.
Majse

Med venlig hilsen
Majse Thomsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Camilla Baird

Dato : 11-04-09 09:17

> [...]
> er ro for vores syge familie medlem.
> en mulighed. Vi bor dejligt
>
> Gode råd modtages med kyshånd så misse finder bakken hver gang og holder

Er det en mulighed at lukke Misse væk et roligt sted uden kontakt med
det urolige familiemedlem, som gør hende utryg, når familiemedlemmet er
på besøg? Hvis I har et roligt værelse (fx jeres soveværelse), hvor
katten føler sig tryg, og hvor gæster ikke kommer, kunne det måske være
en mulighed at sætte vand/mad/bakke derind, mens der er larmende gæster?

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar