Transportsyge
Fra : Ukendt

Dato : 01-05-09 10:11

Hejsa hundeelskere -

Vi vil så gerne træne vores hvalp til, at den skal være i sin transportkasse
i bilens bagagerum, når vi kører.

Hvalpen bliver imidlertid voldsomt køresyg med opkast - selv på korte
strækninger (ca. 10km.).

Da vi hentede hende, sad hun på bagsædet sammen med min hustru og vores
datter. Køreturen var på ca. 125 km. På denne tur var der ingen problemer
med transportsyge.

Kan vi gøre noget for at afhjælpe problemet - i givet fald hvad?

På forhånd tak - og god weekend!

- Jensby

Fra : jopa

Dato : 01-05-09 10:26

"Jan Bang Jensby" <jansnabelabang-jensby.dk> skrev

> Kan vi gøre noget for at afhjælpe problemet - i givet fald hvad?

Køresyge opstår som regel ved at de stresser, så det er noget der forsvinder
med tiden.
Små korte ture til at starte med indtil de bliver glade for turen.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Leif Langgaard

Dato : 01-05-09 10:47

"Jan Bang Jensby" <jansnabelabang-jensby.dk> skrev i en meddelelse

> Kan vi gøre noget for at afhjælpe problemet - i givet fald hvad?

Hej

Hvis hundene er bygget som os, så vil det nok hjælpe med lys, luft og udsyn
til omgivelserne.
Spørg en sejler om hvor man IKKE skal opholde sig når bølgerne går, og jeg
vil svare:

Nede i båden, hvor man ikke har mulighed for at se ud på omgivelserne.

Tidligere tog vi vores lille hund (Gucci) med i en "transportkasse", det
gik, men Gucci var klam af sved når vi kom frem. Nu har vi købt et dobbelt
hundebur der står bag i vores stationcar, nu har han det godt når vi kører.
Buret er med to "værelser" et lille til Gucci og et noget større til vores
Doberpige Vega på 7 måneder.

Og også en god weekend til dig!

--
Leif Langgaard - www.megapixels.dk -
Smid NRE i dit killfilter, det giver ro og god tone i grupperne!

Fra : Hm

Dato : 01-05-09 11:22

hej,
må lige spørge om det er i et lukke bagerum?? for så er der vist ikke noget
at sige til at den bliver utryk/bange.

hvor stor er hunden?? kan kassen ikke stå på bagsædet??

ingen af mine har været køre syge, de har alle haft et "åbent" bur kun med
afdækning på 1/4 del forneden men ikke i lågen, stået i en stationcar og
alle har elsket dette bur.

Hanne

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-09 12:31

"Hm" skrev i en meddelelse

> [...]
> afdækning på 1/4 del forneden men ikke i lågen, stået i en stationcar og

Boksen står i bagagerummet i vores stationcar. Topdækkenet er trukket fra -
så hun får lys og vores lyde ind.

Hunden er en Jack Russell Terrier (hvalp).

Vi har faktisk også en (begrundet) forhåbning om, at den skulle komme til at
elske buret, når den en gang finder ud af, at det betyder, at den skal med.

- Jensby

Fra : Hm

Dato : 01-05-09 13:18

> [...]
> at elske buret, når den en gang finder ud af, at det betyder, at den skal

Lyder bare rigtig godt, så må I bare i gang med at starte i det små.
Ind med hunden i buret- lad klappen stå åben
- giv den et kød/tykke ben når den så har tygget på det, så ud igen.
-læg godbidder i buret, ind med hunden - lad den falde til ro. ud igen.

alt dette flere gange indtil den er glad for at komme i buret.

- så prøver i at starte bilen, og lade den gå i tomgang,

lad være med at køre indtil I kan se den er helt rolig, og så start med
ganske, ganske små ture.

måske kan det også hjælpe at sætte buret på bagsædet, ved siden af "mor" og
så gradvis få buret til at stå for sig selv.

Hanne/ som vist fik skrevet dette lidt rodet

Fra : jopa

Dato : 01-05-09 14:51

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Hanne/ som vist fik skrevet dette lidt rodet

Det er ikke noget nyt.
Dig og Jensens indlæg er aldrig til at finde hoved eller hale i
Bortset fra det så lyder det rimeligt rigtigt det jeg kunne tyde
--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 01-05-09 15:18

"jopa" <admin@jp-webs.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dig og Jensens indlæg er aldrig til at finde hoved eller hale i
> Bortset fra det så lyder det rimeligt rigtigt det jeg kunne tyde

Åh, det er jeg bare så ked af, men det er nok fordi Jensen og jeg har hunde
i sengen og sofaen at vi ved hvad der er hoved og hale
( for lige at hjælpe dig lidt så er det som regel hoved den ende der ikke
"logrer" )

Hanne/ som bare er "oven på" fordi John syntes at mit indlæg var rimeligt
rigtigt. (´kan man nå højere!)

Fra : oz3bto

Dato : 02-05-09 00:31

> [...]
> med transportsyge.
>
> Kan vi gøre noget for at afhjælpe problemet - i givet fald hvad?

Hvordan ville du selv have det efter at have lagt indespærret i et mørkt og
støjende rum uden flokken....

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-09 12:03

"oz3bto" skrev

> Hvordan ville du selv have det efter at have lagt indespærret i et mørkt
> og støjende rum uden flokken....

Jeg ville have ligget (undskyld) - og i hvert fald ikke kastet op.

- Jensby

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-09 14:38

> Hvalpen bliver imidlertid voldsomt køresyg med opkast - selv på korte
> strækninger (ca. 10km.).

Ingefær har en god virkning på køresyge, siger de kloge
/C