Bræk og tynd mave
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 14-04-09 19:46

Mojn !

Min dansk / svensk gik selvstændigt på jagt for to dage siden ( smuttede
mellem benene på en gæst ).
Kom hjem ca. 2 timer siden, denne gang uden en død fasan slængt over ryggen
(man er vel jagthund -- selv om man er skudræd )
Efter jagt-udflugten har han ikke bestilt andet end at brække sig og haft
meget tynd mave ( som ellers aldrig fejler noget).
I går holdt jeg op med at fodre ham efter at en portion kogte løse ris blev
brækket op. I dag har jeg startet med at give ham Imodium, men tør ikke
rigtig give ham noget at spise.
Går ud fra, at han har spist kattelordt, for det vil han gerne snige sig
til, når han bliver luftet.
Er sidst blevet vaccineret med Nobivac DHPPI Vet mod hundesyge, smitsom
leverbetændelse, parvovirus og kennelhoste den 18.10.2007. Han er 10 år !!
Jeg kan selvfølgelig slæbe ham til dyrlæge, men lige inden vil jeg lige høre
jer med stor hundeerfaring om I har nogle meninger / erfaringer / forslag
På forhånd tak
Hans

Fra : Pwh

Dato : 14-04-09 19:53

Hans Mikkelsen, skrev:
> Han er 10 år !! Jeg kan selvfølgelig slæbe ham til dyrlæge, men lige
> inden vil jeg lige høre jer med stor hundeerfaring om I har nogle
> meninger / erfaringer / forslag På forhånd tak

Jeg vil anbefale faste et døgn, han skal self have rigeligt vand.
Og så en diæt af udkogte ris med kogt kylling, eller en tynd
havregrød også med kogt kylling 1 lille uges tid.
Hvis han ellers er frisk og vil gå tur synes jeg ikke du skal
værer bekymret.
Bliver brækkeriet ved eller han bliver utidig
skal du self hive ham til dyrelæge.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 15-04-09 05:46

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

klip

>eller han bliver utidig > skal du self hive ham til dyrelæge.

> /Jens

Mon ikke der så var rigtig mange der skulle til dyrlæge selv hende
med "tæppetisseren", havde en chance for at få en sød hund.

Hanne/ hvis hund kan være utidig = fræk

Fra : Pwh

Dato : 15-04-09 07:33

Hm, skrev:
> [...]
>
> Mon ikke der så var rigtig mange der skulle til dyrlæge selv
> hende med "tæppetisseren", havde en chance for at få en sød hund.

Alle ved at en Schæfer er uhelbredelig

Hende med tæppetisseren burde have haft en kat i stedet for
så vi andre kan få lov til at gå i fred.
Kommer det til at der bliver indført kørerkort tror jeg mange af de
der gamle damer vil dumpe, de fatter ikke at det er en hund de har.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 15-04-09 08:43

On Wed, 15 Apr 2009 08:32:59 +0200, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Kommer det til at der bliver indført kørerkort tror jeg mange af de
>der gamle damer vil dumpe, de fatter ikke at det er en hund de har.

Jeg tror faktisk osse at mange af de "unge mænd" ville dumpe med et
brag. De bruger jo deres muskelhunde som potensforlængere og ikke en
dyt andet. *SUK*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 15-04-09 09:52

Leyna, skrev:

> Jeg tror faktisk osse at mange af de "unge mænd" ville dumpe med et
> brag. De bruger jo deres muskelhunde som potensforlængere og ikke en
> dyt andet. *SUK*

Det er nok primært dem der er sigtet med at indfører et kørerkort,
og ikke som visse tror at ramme sådan nogen som feks. mig

/Jens (hvis Angel lige har fanget og ædt en mosegris mere)

Fra : jopa

Dato : 15-04-09 20:27

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev

> Jeg tror faktisk osse at mange af de "unge mænd" ville dumpe med et
> brag. De bruger jo deres muskelhunde som potensforlængere og ikke en
> dyt andet. *SUK*

Så dumper jeg også.
Min er potensforlænger.

"OT" nogen der ved hvor lang ca en lænke skal være til sådan en hund.
4 meter er det nok ?

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 16-04-09 06:53

jopa, skrev:

> "OT" nogen der ved hvor lang ca en lænke skal være til sådan en hund.
> 4 meter er det nok ?

Til alm hunde er det sikkert 4 meter.
Til Schæfere er det helt sikkert max 4 centimeter

/Jens

Fra : ager

Dato : 15-04-09 05:47

"Hans Mikkelsen" <bkfoto3@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg kan selvfølgelig slæbe ham til dyrlæge, men lige inden vil jeg lige
> høre jer med stor hundeerfaring om I har nogle meninger / erfaringer /

Jeg ville fodre som Jens skriver, men hvis den er dårlig med diarre både den
ene og anden vej i mere end en dag eller to, så skal du tage til dyrlægen
med ham, hunden vil blive dehydreret ellers.
zoolac kan genoprette en smadret mave hvis det er bakteriefloraen der er
stået af.
og så er en 10årig gårdhund ikke gammel!

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Pwh

Dato : 15-04-09 07:35

ager, skrev:

> zoolac kan genoprette en smadret mave hvis det er bakteriefloraen der
> er stået af.

Det kunne også værer en god ide med en gang A38 som forbyggende.

/Jens

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 18-04-09 16:28

> Det kunne også værer en god ide med en gang A38 som forbyggende.
>
> /Jens

Mojn !!

Tak for henvendelserne / de gode råd.
Da han ikke havde spist noget på fjerde døgn (nægtede alt), så slæbte jeg
han til dyrlæge, som forklarede at hunden have indtaget en ekstrem aggressiv
virus, måske fra et ådsel, så nu havde han blødende mavesår og infektion.
Han fik en sprøjte med noget smertestillende og en imod infektionen /
betændelsen. Det var Kl.: 14:00
og efter at have tumlet rundt som om han var stærkt beruset og sovet hele
dagen (hvilket dyrlægen også havde forudset) vågnede han op Kl.: 23:15 og
slæbte sig en til sin madskål og åd lidt af den foreslåede diætmad (udkogte
ris med kogt kylling). Blev også udstyret ved noget der hedder Vismut til at
komme i hans mad 2 gange om dagen til maven fungerer normalt igen ---- og nu
går det stille og roligt i den rigtige retning.
Så tak for hjælpen
Hans