Neonfisk med skæg
Fra : Per Vadmand

Dato : 29-04-09 22:08

Nogle af mine neonfisk har pludselig fåt en hvid gevækst ved munden, der
ligner skæg, eller som om de har mad om munden. Er det en sygdom? Og kan det
smitte andre fisk?

Per V
--
Vær god ved politiet!
http://www.new.facebook.com/ext/share.php?sid=73289081718&h=XDpTj&u=Lj8oV&ref=nf

Fra : Leo

Dato : 01-05-09 01:53

Du er nød til at fortælle alt om dit akvarium for at vi kan hjælpe dig

tænkt eksempel.
Min ene ko siger muh 2 gange hver gang det andre siger det 1 gang, er der
noget galt med den ?

Uanset om du er uddannet dyrelæge eller bare ved en masse om køerne så kan
du jo aldrig svare på mit spørgsmål.

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-05-09 08:44

Leo wrote:
> [...]
>
> Uanset om du er uddannet dyrelæge eller bare ved en masse om køerne
> så kan du jo aldrig svare på mit spørgsmål.

Det er et ganske almindeligt 60-liters stueakvarium med et par små maller
til at tage algerne, en lille flok guppyer (5-6 stk., det varierer lidt) og
en flok neonfisk, der startede som 11, men nu er nede på 7. De bliver fodret
med tørfoder og frosne myggelarver, og vandet skiftes delvis ca. hver anden
uge. Mere kan jeg ikke finde på at sige andet end at i de første to år, vi
havde det, trivedes alle fisk fint, og guppyerne ynglede, men det sidste års
tid er der jævnligt forsvundet fisk, og de guppyunger, der af og til dukker
op, når ikke at blive voksne. Der er masser af friske planter i.

Per V

Fra : Leo

Dato : 02-05-09 20:26

Det var straks meget bedre.

Jeg kan godt huske jeg har set det med "skæget", men jeg syns også fiskene
havde pletter.

Har dine fisk også det.