Nitrox?
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-04-09 16:54

Hej.

Skal man have advanced nitrox kusus for at lave et dekompression dyk med
nitrox, eller er et alm. nitrox kursus godt nok?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Jan Birk

Dato : 27-04-09 14:16

> Skal man have advanced nitrox kusus for at lave et dekompression dyk med
> nitrox, eller er et alm. nitrox kursus godt nok?

Det bestemmer du selv. Hvis du kan gennemføre dekodyk på 21% kan du
sikkert også gøre det på 32% eller 40% eller...

Hvis du medbringer en stage flaske med f.eks. 80-100% kan du også gøre
det, men det kræve noget mere (skift, håndtering, tabeller, mm) og her
kan det være en god ide med noget mere uddannelse/træning.

/Jan

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-04-09 16:58

"Jan Birk" <jan.birk@ivalid.domain.null> wrote in message

> [...]
> det, men det kræve noget mere (skift, håndtering, tabeller, mm) og her
> kan det være en god ide med noget mere uddannelse/træning.

Hej jan.

Det er fordi jeg skal på nitroxkursus, og jeg har nitroxhånbogen, som jeg
skal øve mig på. Men hvis deko dyk ikke høre med til "alm." nitrox er der
ikke nogen grund til at sidde og øve på det nu.

Fra : Jan Birk

Dato : 28-04-09 17:25

> Det er fordi jeg skal på nitroxkursus, og jeg har nitroxhånbogen, som jeg
> skal øve mig på. Men hvis deko dyk ikke høre med til "alm." nitrox er der
> ikke nogen grund til at sidde og øve på det nu.

Åhh, sorry. Det lyder mere avanceret end selve dykningen )

/Jan

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-05-09 17:18

> Åhh, sorry. Det lyder mere avanceret end selve dykningen )

Ja, det er lige før

Fra : Henrik

Dato : 27-04-09 07:36

On 26 Apr., 17:53, "Jørgen Nielsen"
<longhorn_1969nomores...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Skal man have advanced nitrox kusus for at lave et dekompression dyk med
> nitrox, eller er et alm. nitrox kursus godt nok?

Det kommer jo nok an på hvilke orginsation du er blvet uddannet
indenfor OG om du selfølgelig føler deres retningslinjer.
Alle dyk er jo på een aller anden måde et dekompressionsdyk ( tænk
bare på sikkerhedsstoppet)
Et deko dyk kan jo også laves på Nitrox 21 ;)

Henrik
www.scubasserne.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-04-09 16:59

"Henrik" <henrik@scubasserne.dk> wrote in message

[...]

Hej Henrik.

Ja, det kan du selvfølgelig have ret i Se også mit svar til Jan.

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 27-04-09 10:26

> [...]
>
> Skal man have advanced nitrox kusus for at lave et dekompression dyk med
> nitrox, eller er et alm. nitrox kursus godt nok?

Spørg din instruktør om hvad du skal øve dig på.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 28-04-09 16:13

"Jonas Lüttichau" <jluttichau@gmail.com> wrote in message

Spørg din instruktør om hvad du skal øve dig på.

Det er ikke min instruktør der skal afholde kurset. Kender ikke ham der skal
afholde det.

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 28-04-09 19:12

Jørgen Nielsen wrote:
> [...]
>
> Spørg din instruktør om hvad du skal øve dig på.
>
> Det er ikke min instruktør der skal afholde kurset. Kender ikke ham der skal

Men eftersom han skal uddanne dig er han vel 'din instruktør'. Jeg tror
ikke du kan forvente det er den samme instruktør der skal uddanne dig
fra nu og i evig tid.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, IDCS #505926, TDI Trimix

Fra : Sten Nordstrøm

Dato : 29-04-09 18:16

Hvorfor ikke, med den alder en del af instruktørene har her i gruppen er der
jo en mulighed.

Sten

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-05-09 17:14

"Soren 'theDiver' Reinke" <soren@REMOVEreinke.dk> wrote in message

Men eftersom han skal uddanne dig er han vel 'din instruktør'. Jeg tror
ikke du kan forvente det er den samme instruktør der skal uddanne dig
fra nu og i evig tid.

Det kan du have ret i. Men det er ikke den instruktør som jeg plejer at have
i klubben. Jeg fandt ud af til kurset, at det er en der hedder Lars
Blaaberg, inde fra Ballerup. Der er sikkert nogen der kender ham. Fin fyr.

Fra : mog.amok@gmail.com

Dato : 28-04-09 10:32

On 28 Apr., 17:12, "Jørgen Nielsen"
> [...]
>
> Spørg din instruktør om hvad du skal øve dig på.
>
> Det er ikke min instruktør der skal afholde kurset. Kender ikke ham der skal

Hvis dit kursus er inden for TDI/IANTD så har nitrox i sig selv ikke
noget med deco at gøre. Men man tager tit decompresion procedures
sammen med som et kombi kursus. Alm. nitrox bruges til at forlænge
bundtiden eller at dykke lidt mere konservativt mht til tabelgrænsen.
Sikkerhedsstoppet har ikke noget med decodykning at gøre, det er en
ekstre indbygget sikkerhed.
Jan skriver at hvis du kan lave et decodyk på 21% så kan du også gøre
det på en 32% og evt med an stage med 80% eller 100% Det er direkte
livsfarligt hvis du ikke ved hvad du har med at gøre......

God fornøjelse med dit nitrox kursus
Mvh Martin

Fra : Jan Birk

Dato : 29-04-09 07:33

> Jan skriver at hvis du kan lave et decodyk på 21% så kan du også gøre
> det på en 32% og evt med an stage med 80% eller 100% Det er direkte
> livsfarligt hvis du ikke ved hvad du har med at gøre......

Netop, X% er livfarligt hvis man ikke ved hvad man laver

Det er mit indtryk, at den sætning gælder for det meste af vores hobby -
i det mindste den praktisk del.

/Jan

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-05-09 17:05

[...]