Aircondition
Fra : Jens

Dato : 14-05-09 21:30

Hej

Måske har emnet været oppe før, men jeg spørger lige igen.

Har nogen gode/dårlige erfarringer med at slæbe en at de der "Mobile"
aircondition'er med i campingvognen til sydeuropa?

De fleste har angiveligt en god køleeffekt (2500 W) som snildt kunne nedkøle
en 5m campingvogn.

Jeg kan se at man på en eller anden måde skal have bakset en aftræksslange
ud i det fri (igennem et vindue?)

Jeg pønser på at prøve en sådan og vil nok køle vognen ned INDEN jeg går i
seng og så slukke for den mens jeg sover.

Mvh
Jens

Fra : Jan Boegh

Dato : 14-05-09 23:18

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i meddelelsen

> Måske har emnet været oppe før, men jeg spørger lige igen.
>
> Har nogen gode/dårlige erfarringer med at slæbe en at de der "Mobile"
> aircondition'er med i campingvognen til sydeuropa?

Jeg har ikke, men jeg kan love dig for at du får problemer med at undgå at
få en sådan svend til at knalde sikringerne på de fleste sydeuropæiske
campingpladser, der sjældent giver mulighed for at reække ret meget strøm. I
øvrigt er det dårligt naboskab at forpeste naboernes tilværelse med støjen.

vh
jan

--
Jan Bøgh
Fotos på http;//album.boegh.net

Fra : tp

Dato : 15-05-09 14:00

> [...]
> campingpladser, der sjældent giver mulighed for at reække ret meget strøm.
> øvrigt er det dårligt naboskab at forpeste naboernes tilværelse med

de bruger ca 1000w og er ganske effektive, men de siger jo en del. Oftest
følger en skumgummiaftig plade med du tilpasser ruden således at du kan
stikke slangen igennem.

Fra : Jens

Dato : 22-05-09 21:25

"Jan Boegh" <nobody@nospam.nowhere> wrote in message
> [...]
> campingpladser, der sjældent giver mulighed for at reække ret meget strøm.
> øvrigt er det dårligt naboskab at forpeste naboernes tilværelse med

Der hvor jeg campere i Italien er der 6-10A til hver plads og da AC'en står
INDE i en campingvogn, larmer den nok ikke ret meget i.f.t. dem der sidder
oppe på taget. Jeg har anskaffet en brugt der trækker 3 A og køler 8000
BTU - så må vi se om den duer i "varmen"

/Jens

Fra : Gismo

Dato : 24-05-09 21:19

"Jan Boegh" <nobody@nospam.nowhere> skrev i en meddelelse

> I øvrigt er det dårligt naboskab at forpeste naboernes tilværelse med
> støjen.

Er vi ikke lidt hys nu. Der er sku mange der snorker højere end en aircon
kan larme, og så tillader de sig at sove med åbne vinduer. pyha for en larm.

Jeg har en aircon på taget og har spurgt adskillige om det generede, ingen
har endnu sagt ja, men nogle har undret sig over at den ikke kunne høres.

Så hvis man føler sig generet af Aircon, så køb en selv og luk dine vinduer.

Gismo

Fra : Jan Boegh

Dato : 24-05-09 23:00

"Gismo" <baatnakkedummy_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> har endnu sagt ja, men nogle har undret sig over at den ikke kunne høres.
>
> Så hvis man føler sig generet af Aircon, så køb en selv og luk dine

Tjae - vi har forskellige måde at omgås hinanden på. Jeg foretrækker
cikadesang fremfor maskinstøj og finder åbne vinduer ganske udmærkede i
varmen - håber så bare at jeg ikke får dig som nabo.

vh

Fra : Jørgen L.

Dato : 25-05-09 11:30

> Tjae - vi har forskellige måde at omgås hinanden på. Jeg foretrækker
> cikadesang fremfor maskinstøj og finder åbne vinduer ganske udmærkede i
> varmen - håber så bare at jeg ikke får dig som nabo.

Hej Jan.

Nu er der forskel på hvor meget de forskelige anlæg larmer, samt hvordan de
bruges.

Eks. hvis jeg sætter mit tagmonteret anlæg til auto således at blæseren inde
i vognen går op fuld styrke (der er 4 styrker), så kan man godt høre
anlægget udefra, men sætter jeg det på stilliing 1 eller 2, så kan det
næsten ikke høres, og er der cikader, børn der leger, etc. så kan det slet
ikke høres.

Vi lå ved siden af teltcampister, som jeg spurgte om det generede, og de
svarede det kunne da komme an på en prøve, og da jeg svarede at det kørte
allerede, så grinte de og sagde at så generede det jo nok ikke da de ikke
havde opdaget det.

En helt anden ting, er så at vores anlæg kører vel 2 timer lige omkring
solnedgang og frem således at vognen er ned på 21-24 grader derefter bliver
det slukket.

Men det er rigtigt der findes mange støjende aircon derude, der stod en
autocamper 50 m. fra os og det generede helt over til os, godt vi ikke lå
lige ved siden af ham.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD