Salewa Sierra Leone II - hjælp til opsætni~
Fra : Biker-Torben®

Dato : 06-05-09 15:14

Hej campingvenner!

Jeg håber, der er nogle i denne nyhedsgruppe der har dette telt og kan
hjælpe.

Jeg har købt mit første telt, et Salewa Sierra Leone II.

Det er nemt at sætte op, gode instruktioner.

MEN - der er to blanke stænger, som skal placeres i oversejlet.
Ifølge instruktionerne skal de sættes ind i de tilhørende huller/stropper på
undersiden af sejlet.
Jeg kan sagtens se disse to huller/stropper i hver side af sejlet.
Problemet er, at når jeg sætter den ene ende af den blanke stang ind i
hullet/stroppen, så kan jeg ikke få den modsatte ende af stangen ind i det
andet hul/strop.
Jeg lægger oversejlet ned på græsset og når jeg har stukket den ene ende af
stangen ind i det ene hul, så virker det som om stangen er for lang: den går
så at sige ud over indgang til det andet hul/strop. Og stangen kan ikke
bøjes. Så jeg ved ikke rigtig, hvordan jeg får sat stangen (de to blanke
stænger) ind i de tilhørende huller.

Hvis der nu var en iblandt jer, som havde lige præcis dette telt - Salewa
Sierra Leone II - så kunne I måske hjælpe? Ifølge producenten er der solgt
100.000 eksemplarer, så det kunne jo være ...

Jeg må gøre et eller andet forkert ...

--
Hilsen
Torben

Fra : S.B.

Dato : 08-05-09 20:54

"Biker-Torben®" <skriv_ikke_til_denne_mail@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4a019b1c$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> Sierra Leone II - så kunne I måske hjælpe? Ifølge producenten er der solgt
> 100.000 eksemplarer, så det kunne jo være ...

Prøv at ringe til lasse hjortnæs, han sælger vist den model
På mit telt (er ikke samme slags) sidder stængerne fast oppe i toppen, og
bunden af stangen står på en split/stift som igen sidder på en ring nede ved
jorden i forb. med en rem til pløk
Ligner lidt sådan en stift man trækker ud af en håndgranat så passer
afstanden altid i længden når man strammer remmen op.

Søren