| Hej
 
 Jeg køber indimellem småting i USA til firmaet.
 Oftest har jeg dog købt det uden brug af firmanavn, og i disse tilfælde har
 jeg modtaget en specificeret opkrævning fra feks FEDEX eller UPS på dansk
 moms og told der linker den modtagne pakke sammen med opkrævningen.
 Men sidst kom jeg uforvarende til at købe til mit firmanavn, hvilket straks
 satte TOLD&SKAT på arbejde. Jeg skulle nu oprettes som importør og jeg skal
 komme efter dig. En masse papirarbejde for at få min 'ting' til $39 ind i
 landet.
 Well well, jeg blev oprettet og har nu status som importør og fik udleveret
 min vare.
 Ca. 30 dage er gået siden jeg fik varen. Jeg har siden købt adskillige ting
 i USA både i privat regi og på mit firmanavn.
 Nu modtager jeg så pludselig en opkrævning fra POST. Opkrævningen er på kr.
 155,- og refererer til en 'Pakke USA'.
 Der er ingen anden specifikation på opkrævningen. Altså skal jeg gætte mig
 til, hvilken pakke den refererer til, da jeg ikke kan sammenholde hverken
 beløbet eller fakturadatoen med noget.
 Jeg har samtidig modtaget en 'Oversigt over periodens fortoldninger' fra
 TOLD&SKAT. Denne oversigt bærer samme referencenumer som opkrævningen fra
 POST, men heller ikke denne fra TOLD&SKAT indeholder nogen som helst
 oplysninger der kan hjælpe mig til at identificere
 hvilken pakke der er tale om ?
 
 Er dette normal procedure?
 Hvordan skal man kunne holde styr på, hvilke opkrævninger fra POST der hører
 til hvilken vare?
 
 Mvh
 Peter
 
 
 
 
 |