Ny multimedieskat
Fra : Ukendt

Dato : 27-04-09 20:46

Hej,
Nogen herinde, som præcist kan udrede den nye multimedieskat på kr 3000 ?

Sært nok er den jo også Kr. 3000 i dag for fri telefon.

Jeg har fri telefon og betaler kr 3000. Dvs jeg skriver jo et mindre beløb
end de kr 3000 på selvangivelsen, da jeg jo har private telefonudgifter, som
jeg kan trække fra. F.eks. har jeg private udgifter for kr 1500, så derfor
skal jeg skrive kr 1500 på selvangivelsen, som jeg dermed beskattes af.

Spørgsmålet er, om det stadig er muligt at trække de private telefonudgifter
fra kr 3000 for ny multimedieskat?
Hvis det er sådan, så mister jeg jo intet, og hvorfor så lave ny skat? Det
er jo bare nyt navn så....

Jeg undrer mig, at det ikke har været fremme i medierne............
endnu.....

mvh Flemming

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 27-04-09 20:58

Hej

"Flemming" <4> wrote:
>Nogen herinde, som præcist kan udrede den nye multimedieskat på kr 3000 ?

Jeg har nærmest indtryk af at der er total kaos omkring den nye
medieskat, man hører noget den ene dag, og noget anden den næste.

>Sært nok er den jo også Kr. 3000 i dag for fri telefon.

Det er mit indtryk at den der med de 3000 for fri telefon den fortsætte,
den nye skat er "oveni" den tidligere...

>Spørgsmålet er, om det stadig er muligt at trække de private telefonudgifter
>fra kr 3000 for ny multimedieskat?

Formentlig !?

>Jeg undrer mig, at det ikke har været fremme i medierne............
>endnu.....

Hvad der undrer mig er at igen kan redegøre for hvad der sker med dem
der har det såkaldte "Medarbejderbredbånd" ?. - Man hører hele tiden
at dem der skal betale den nye sket er dem der har arbejdsgiverbetalt
bredbånd/telefon m.m. Der er til at forstå, men alle de medarbejdere der
har 'medarbejderbredbånd' de får det jo ikke betalt af arbejdsgiveren,
de betaler det selv i for at et fradrag i deres løn, ganske vist er det
arbejdsgiveren der administerer det, og står som ejer af forbindelsen,
men som nævnt betales den af lønmodtageren. - Men indtil videre har
ingen kunnet svare på hvordan de er stillet med hensyn til den nye skat
??.
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Jonathan Stein

Dato : 27-04-09 22:50

Flemming skrev:

> Nogen herinde, som præcist kan udrede den nye multimedieskat på kr 3000 ?

Prøv at kigge på
http://www.deloitte.com/dtt/article/0,1002,sid%253D221238%2526cid%253D255729,00.html
(afsnittet om "Multimediebeskatning").

> Spørgsmålet er, om det stadig er muligt at trække de private telefonudgifter
> fra kr 3000 for ny multimedieskat?

Det ser ikke sådan ud.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 28-04-09 07:39

"Flemming" <4> wrote in message

> [...]
> derfor skal jeg skrive kr 1500 på selvangivelsen, som jeg dermed beskattes

Det må vel være omvendt, at du trækker de erhvervsmæssige telefonudgifter
fra og så skriver resten (privatdelen) på selvangivelsen som en indtægt?

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-09 20:54

> Det må vel være omvendt, at du trækker de erhvervsmæssige telefonudgifter
> fra og så skriver resten (privatdelen) på selvangivelsen som en indtægt?

Nej, jeg har 'indtægt' for kr 3000 (kr 250 pr måned), og så trækker man de
private telefonsamtaler i hjemmet fra (fra alle hjemmets telefoner), og så
ender man på et beløb, som skrives på selvangivelsen.

Hvordan det bliver i forhold til den nye multimedieskat er det helt
gennemtænkt?

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-09 21:06

> [...]
> ender man på et beløb, som skrives på selvangivelsen.
>
> Hvordan det bliver i forhold til den nye multimedieskat er det helt

Godt link til Deloitte, som jeg ikke havde læst, før jeg svarede
ovenstående.

Der står desværre klart og tydeligt, at jeg ikke længere vil kunne modregne
med den nye lov:

"Der sker ingen nedsættelse af beskatningen ved egenbetaling, ligesom
husstan-dens øvrige udgifter til multimedier ikke kan modregnes. "

....så nu handler det fremover ved lønforhandlingen om at få arbejdsgiveren
til at stille en fed ny computer årligt til rådighed til lønforhandlingerne,
max internet hastighed, m.m.....