Paypal sikkerhed
Fra : Per H

Dato : 12-04-09 19:13

Jeg har idag opdaget at der er trukket et beløb på min paypal konto,
Jeg har derefter spæret mit visakort, og skrevet til paypal,
og så må vi se hvad de gør ved problemet.

Men hvad mere kan jeg gøre, foruden at køre spy og antivirus.
Jeg kører med 2 firewall!

Når man søger på terry killingback kommer der noget frem fra 2007,
også omkring paypal.

Det er jo kun et tilfælde jeg lige var forbi paypal og opdagede det,
Ogg lidt senere fik jeg besked fra paypal, på deres side, at der var
sikkerhedstjek, og at jeg var udtrukket, og at jeg skulle finde et nyt
pasword. Derefter fik jeg email fra dem, som kvitering. Så noget
tyder vel på at hackerne er opdaget??

Nogle med erfaringer?

kopi

   terry killingback
Email:
   paypal@project-7.net

Total Amount:
   -$44.99 USD
Fee amount:
   $0.00 USD
Net amount:
   -$44.99 USD (equals -261.31 DKK)

Conversion from:
   -261.31 DKK
Conversion to:
   $44.99 USD
Exchange rate:
   1 Danish Krone = 0.172170 U.S. Dollars

Date:
   Apr. 12, 2009
Time:
   02:55:58 PDT

Subject:
   You have sent $44.99 USD to terry killingback with PayPal
Shipping Address:
   No Address Provided

Funding Type:
   Credit Card
Funding Source:
   261.31 DKK - Visa Card XXXX-XXXX-XXXX-9745
This transaction will appear on your bill as "PAYPAL *PAYPAL".

klipslut

per

Fra : Kent Friis

Dato : 12-04-09 21:22

Den Sun, 12 Apr 2009 20:12:51 +0200 skrev Per H:
> [...]
> og så må vi se hvad de gør ved problemet.
>
> Men hvad mere kan jeg gøre, foruden at køre spy og antivirus.

Holde din computer opdateret, og lade være med at clicke Ja / Ok /
installere noget som du ikke er 100% sikker på kommer fra en troværdig
kilde.

Antivirus og antispyware stopper langt fra det hele, men kan nemt narre
folk til at tro at de er sikrede, så de holder op med at opføre sig
fornuftigt på nettet. Og så er risikoen pludselig større end uden
antivirus/antispyware men med fornuftig opførsel.

Og en firewall er noget man bruger til at holde to netværk delvist
adskilt. En software-firewall på en enkeltstående PC vil derimod
bare være et yderligere program der lytter på nettet, med yderligere
fejl[1] der kan udnyttes til at få kontrol over PC'en. Til gengæld
er software-firewalls gode til at opfylde en hel anden opgave - at
skræmme folk til at tro at de ikke kan undvære den, og derfor betale
en masse penge for produktet. Det gøres især ved at komme med en
masse popups om "angreb", "portscan" osv, som reelt bare er en
tilfældig IP-pakke, som operativsystemet ville have afvist, hvis
ikke firewall'en forhindrede den i det.

Mvh
Kent

[1] Fejlfri software findes ikke.

.... for katten.

Fra : Peter Martinsen

Dato : 13-04-09 13:15

"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message
> [...]
> Funding Source:
> 261.31 DKK - Visa Card XXXX-XXXX-XXXX-9745
> This transaction will appear on your bill as "PAYPAL *PAYPAL".

PayPal har også kostet mig et nyt MASTER brrrrrrr.

Har herefter helt undgået PayPal

Mvh Peter

Fra : N_B_DK

Dato : 14-04-09 06:02

> [...]

> sikkerhedstjek, og at jeg var udtrukket, og at jeg skulle finde et nyt
> pasword. Derefter fik jeg email fra dem, som kvitering. Så noget

Det lyder MEGET mere som du har været hoppet på en phising mail, og du
så derved (ved at skrifte kode), faktisk selv har fortalt vedkommende
hvad koden var.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Per H

Dato : 14-04-09 09:05

On Tue, 14 Apr 2009 07:02:15 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

> [...]
>

>Det lyder MEGET mere som du har været hoppet på en phising mail, og du
>så derved (ved at skrifte kode), faktisk selv har fortalt vedkommende

Men jeg fik besked fra paypals hjemmeside at jeg skulle skifte koden,
og det var _efter_ at der var trukket to beløb på kontoen.

Jeg fjernede senere min visakort på paypal, så der ikke kan overføres
fra kontoen længere, uden at jeg selv sætter penge på den først. ( går
jeg ud fra)

Det ene beløb der blev hævet fra paypal, er overført/ anuleret. fra
rapidshare.

per

Fra : N_B_DK

Dato : 14-04-09 09:59

> Men jeg fik besked fra paypals hjemmeside at jeg skulle skifte koden,
> og det var _efter_ at der var trukket to beløb på kontoen.

Der er et hav af phising (kopi) sider, der er ens i selve layoutet, men
selve adressen er ikke korrekt, og hvis man så kan snyde folk til at tro
de faktisk har været udsat for misbrug, og så bede dem om at ændre koden
(på en falsk side), ja så har man brugerens kode og brugernavn, og kan
derefter logge på den rigtige side.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-04-09 10:11

Per H <tramanden@gmail.com> crashed Echelon writing

> Men jeg fik besked fra paypals hjemmeside at jeg skulle skifte koden,
> og det var _efter_ at der var trukket to beløb på kontoen.

Og i alle de år paypal phising nu har stået på, har du ikke på ét eneste
tidspunkt modtaget en mail som umiddelbart ligner at være fra PayPal om at
du enten har modtaget penge, eller grundet én eller anden obskur
sikkerhedsrisiko vil de gerne have du ændrer koden eller lignende?

Og nu skal du så tænke 5 år tilbage og gerne lidt mere.

Det kan så osse være nogle "hackere" har luret din brugernavn og kode, hvis
du bruger det samme på flere sites. Fx. at de får hacket din facebook
profil, og via oplysninger derfra osse kan logge ind på din mail konto,
paypal, konto, myspace konto osv osv.

--
Bjarke Andersen

Fra : Per H

Dato : 14-04-09 10:52

On 14 Apr 2009 09:10:41 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

> [...]
>tidspunkt modtaget en mail som umiddelbart ligner at være fra PayPal om at

Kun idag hvor der er tilbageført et beløb.

> eller grundet én eller anden obskur
>sikkerhedsrisiko vil de gerne have du ændrer koden eller lignende?
>
>Og nu skal du så tænke 5 år tilbage og gerne lidt mere.

Nej ikke i de par år jeg har haft paypal.

Her er et kopi af den besked jeg fik fra paypal

http://senduit.com/01a442

som poppede op.
og stadig via deres hjemmeside.

> [...]
>du bruger det samme på flere sites. Fx. at de får hacket din facebook
>profil, og via oplysninger derfra osse kan logge ind på din mail konto,

Det tror jeg mere på, selvom jeg ik har den store forstand på det.

Man kunne forstå det hvis de havede overført beløbet til deres egen
konto, men de har jo købt produkter til mig.!

per

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-04-09 11:19

> Det tror jeg mere på, selvom jeg ik har den store forstand på det.

Det handler ikke om forstand, men om fornuft. Altså ikke anvende samme
login oplysninger flere steder.

> Man kunne forstå det hvis de havede overført beløbet til deres egen
> konto, men de har jo købt produkter til mig.!

Har de det? Har de ikke mere købt en konto (hos Rapidshare) til dem selv og
betalt via din konto?

--
Bjarke Andersen

Fra : Per H

Dato : 14-04-09 15:23

On 14 Apr 2009 10:18:31 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

>Per H <tramanden@gmail.com> crashed Echelon writing

>Har de det? Har de ikke mere købt en konto (hos Rapidshare) til dem selv og
>betalt via din konto?

Nej jeg fik mail fra rapidshare
"
Dear customer,

Thank you for your purchase. Your Premium account has been activated
and you can now download data easily and without waiting. Please
ensure that your browser accepts cookies.

==============================
Login: 9 slettet af mig
Password: TBRUyb48
==============================

In the Premium Zone you can adjust settings to download in an even
more convenient way.

How does the download function work for a Premium member?
For example, when you click on a link in a forum, a guestbook or in an
e-mail message, you will get to the RapidShare page and a selection
screen will appear. At the bottom of the list click on the "Premium"
button. You may need to scroll down a bit. If you have

per

Fra : Per H

Dato : 14-04-09 15:30

> [...]

>login oplysninger flere steder.

>Har de det? Har de ikke mere købt en konto (hos Rapidshare) til dem selv og

der er jo også denne her, som også er købt. men ik af mig.
og ikke aner hvad er.

søger men på terry killingback, opdager man at der tidligere har
været noget omkring paypal, i negativ retning.

"
dear per hansen,

You have successfully signed up for a subscription to V.I.P. Access
Package (VIRTUAL ITEM) Subscription using PayPal.

Your first subscription payment, for $44.99 USD, has already been sent
to terry killingback.

Item Number: 195474b78398474a6265526740501dd5

   The exchange rate for this purchase is 1 DKK = 0.172170USD
Subscription Terms:
$44.99 USD for each 6 months

Your subscription will automatically renew at the rates stated above
unless you cancel prior to the end of the billing period.
If you have any questions or concerns about this subscription, please
contact terry killingback.

Contact Information

Name: terry killingback
Email: paypal@project-7.net

and go to the "Profile" subtab of the "My Account" tab. Choose the
"Notifications" link from the "Account Information" section and follow
the on-screen instructions to change this Preference.

Sincerely,
PayPal

per

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-04-09 11:21

Per H <tramanden@gmail.com> crashed Echelon writing

> Nej ikke i de par år jeg har haft paypal.
>
> Her er et kopi af den besked jeg fik fra paypal
>
> http://senduit.com/01a442

Netop phising mails lyder sådan, med akkurat samme ordskrift.

Det ville være mere interessant at se kildekoden for beskeden.

--
Bjarke Andersen

Fra : N_B_DK

Dato : 14-04-09 11:33

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> wrote in message

> Det ville være mere interessant at se kildekoden for beskeden.

100% enig, det ville hjælpe MEGET mere.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Per H

Dato : 14-04-09 15:25

On 14 Apr 2009 10:21:15 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

>Per H <tramanden@gmail.com> crashed Echelon writing

>Netop phising mails lyder sådan, med akkurat samme ordskrift.
>
>Det ville være mere interessant at se kildekoden for beskeden.

Ja nu var det kun et printscren jeg tog. Øv.

per

Fra : N_B_DK

Dato : 14-04-09 15:49

> Ja nu var det kun et printscren jeg tog. Øv.

Hvordan fanden kan et printscreen være skævt? (for den PDF fil du
linkede til var meget skæv, så det er ihvertfald ikke et screenshot)

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Per H

Dato : 14-04-09 17:08

On Tue, 14 Apr 2009 16:49:01 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message
>

>Hvordan fanden kan et printscreen være skævt? (for den PDF fil du
>linkede til var meget skæv, så det er ihvertfald ikke et screenshot)

Jeg har det på print her foran mig, og scannet det ind som pdf til
jer.

per

Fra : Max

Dato : 14-04-09 17:26

Hej Per

> Jeg har det på print her foran mig, og scannet det ind som pdf til

Hvorfor printer du ikke til PDF, det er da nemmere.

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 14-04-09 18:07

On Tue, 14 Apr 2009 18:25:58 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Per

>Hvorfor printer du ikke til PDF, det er da nemmere.

Forklar ?

per

Fra : Max

Dato : 14-04-09 18:52

Hej Per

> Forklar ?

Du downloader et program, installere det på din PC og
så har du en printer du kan vælge og bruge til at udskrive
alt hvad der kan udskrives til PDF filer.

Et godt valg kan være CutePDF Writer

http://cutepdf-writer.dk.malavida.com/d2014-download-gratis-windows

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 14-04-09 19:10

On Tue, 14 Apr 2009 19:51:35 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Per

>Du downloader et program, installere det på din PC og

Smart, Det kendte jeg ikke. Tjekkede lige Clipmagic, som jeg har og
det kan umiddelbart ikke.

per

Fra : Kent Friis

Dato : 14-04-09 19:10

Den Tue, 14 Apr 2009 18:25:58 +0200 skrev Max:
> Hej Per

> Hvorfor printer du ikke til PDF, det er da nemmere.

Sg* da ikke når man sidder med et stykke papir, med en udskrift af
en side man lukkede for flere dage siden.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : N_B_DK

Dato : 14-04-09 20:08

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
> Sg* da ikke når man sidder med et stykke papir, med en udskrift af
> en side man lukkede for flere dage siden.

Ud udskrift af mailen er bare ikke noget som helst værd, det der er
noget værd er headerne fra mailen, og kildekode.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Kent Friis

Dato : 14-04-09 20:41

Den Tue, 14 Apr 2009 21:07:36 +0200 skrev N_B_DK:
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
>
> Ud udskrift af mailen er bare ikke noget som helst værd, det der er
> noget værd er headerne fra mailen, og kildekode.

Enig.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Per H

Dato : 14-04-09 21:00

On Tue, 14 Apr 2009 21:07:36 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
>
>Ud udskrift af mailen er bare ikke noget som helst værd, det der er
>noget værd er headerne fra mailen, og kildekode.

Det er stadig ikke nogen mail.

per

Fra : N_B_DK

Dato : 14-04-09 22:17

> Det er stadig ikke nogen mail.

Sig mig ved du hvad du selv skriver?

citat:

Ogg lidt senere fik jeg besked fra paypal, på deres side, at der var
sikkerhedstjek, og at jeg var udtrukket.

På deres side? så du fik en åndeligt kald om du skulle logge på deres
side?

Ps, man udtrækkes ikke til sikkerhedstjek, hvis paypal opdager noget
suspekt, så suspenderes ens konto, og man får at vide hvorden den åbnes
igen, (ved at følge en række sikkerheds procedurer), at skulle logge på
og skifte kode, lugter SÅ langt væk af fusk, og det er ikke den måde
Paypal informerer om suspekte handlinger.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Per H

Dato : 14-04-09 23:02

On Tue, 14 Apr 2009 23:16:55 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message

>Sig mig ved du hvad du selv skriver?

Ja men du læser åbenbart ikke det hele.

> [...]
>sikkerhedstjek, og at jeg var udtrukket.

>På deres side? så du fik en åndeligt kald om du skulle logge på deres

Nej jeg var derinde i forvejen, og så poppede der en side frem, og
det er den jeg har sendt som pdf.

>Ps, man udtrækkes ikke til sikkerhedstjek,

præsis, og derfor slettede jeg visakortet fra paypal. men pengene var
trukket INDEN jeg fik den advarsel.

Nu tror jeg at det er skåret ud ikke. igen.

per

Fra : Per H

Dato : 14-04-09 23:31

wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message

>På deres side? så du fik en åndeligt kald om du skulle logge på deres
>side?

Som du selv har set, står der øverst på det pdf dokument en url.

https. osv. alså en sikker side.

'Og så kan jeg jo kun gå ud fra at det er sikkert, og rigtige, selvom
jeg undres, og lukkede visa.

per

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-04-09 06:58

> https. osv. alså en sikker side.
>
> 'Og så kan jeg jo kun gå ud fra at det er sikkert, og rigtige, selvom
> jeg undres, og lukkede visa.

Enhver kan lave en sikker side som ligner Paypals og endda skjule phishing
URLen i mailen så det stadig ligner paypal.

Men uanset hvad Per, du er blevet røvrendt og bør overveje manuelt taste
paypal ind i din browser og skifte dit kodeord endnu en gang, for noget
tyder på du har anvendt et phishing site.

--
Bjarke Andersen

Fra : Per H

Dato : 15-04-09 08:33

On 15 Apr 2009 05:58:16 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

>Per H <tramanden@gmail.com> crashed Echelon writing

>Enhver kan lave en sikker side som ligner Paypals og endda skjule phishing
>URLen i mailen så det stadig ligner paypal.
utroligt. Vil blive noget overrasket hvis det skete i min bank jeg
benytter lokalt.

>Men uanset hvad Per, du er blevet røvrendt og bør overveje manuelt taste
>paypal ind i din browser og skifte dit kodeord endnu en gang, for noget
>tyder på du har anvendt et phishing site.

ja, og koden er skiftet, kortet er fjernet, og der er sendt besked
til paypal. Det ene beløb er refunderet, ifgl. besked fra paypal, men
der går vel et par dage inden det faktisk er at se på min konto.

per

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-04-09 09:14

> utroligt. Vil blive noget overrasket hvis det skete i min bank jeg
> benytter lokalt.

Hvorfor blive overrasket? Det sker allerede. Flere banker i USA har og
bliver udsat for samme metode.

--
Bjarke Andersen

Fra : N_B_DK

Dato : 15-04-09 09:43

> Hvorfor blive overrasket? Det sker allerede. Flere banker i USA har og
> bliver udsat for samme metode.

Welll folk hopper stadig på nigeria scams, hvorfor? ja enten fordi de er
dumme som en dør, eller ganske enkelt dybt naive.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : N_B_DK

Dato : 15-04-09 09:45

"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message

> utroligt. Vil blive noget overrasket hvis det skete i min bank jeg
> benytter lokalt.

Du kan jo prøve følgende test

https://www.paypal.com/fightphishing

Så kan du se hvor godt phising forsøg kan være lavet hvis man ikke er
opmærksom.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Per H

Dato : 15-04-09 10:46

On Wed, 15 Apr 2009 10:44:49 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

> [...]
>
>Du kan jo prøve følgende test
>
>https://www.paypal.com/fightphishing
>
>Så kan du se hvor godt phising forsøg kan være lavet hvis man ikke er

Det er sku godt lavet.

Mon det er noget banken vil dække, de har vel en forsikring mod det?

per

Fra : N_B_DK

Dato : 15-04-09 10:59

> Det er sku godt lavet.
>
> Mon det er noget banken vil dække, de har vel en forsikring mod det?

Hvorfor mener du banken skal dække for at folk er uopmærksomme?

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Per H

Dato : 15-04-09 11:09

On Wed, 15 Apr 2009 11:58:58 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message

>Hvorfor mener du banken skal dække for at folk er uopmærksomme?

Fordi folk i almindelighed ikke har mulighed for at se forskel.

https://www.paypal.com/fightphishing
jeg kan ikke se hvad der er rigtigt og forkert. bortset fra url.

per

Fra : Kent Friis

Dato : 15-04-09 19:07

Den Wed, 15 Apr 2009 12:08:44 +0200 skrev Per H:

> Fordi folk i almindelighed ikke har mulighed for at se forskel.

Det er ikke sværere end "har jeg selv skrevet URL'en, eller har jeg
clicket på noget".

Forudsag dog at man husker at holde sin PC fri for malware
(Windows Update, og lad være med at clicke OK til noget man ikke
ved hvad er).

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Per H

Dato : 15-04-09 19:23

On 15 Apr 2009 18:07:23 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Det er ikke sværere end "har jeg selv skrevet URL'en, eller har jeg
>clicket på noget".
>
>Forudsag dog at man husker at holde sin PC fri for malware
>(Windows Update,

Syndtes ellers altid man hører at man skal holde windows opdateret.
nu er jeg lidt forviret.

> og lad være med at clicke OK til noget man ikke
>ved hvad er).

det tror man jo desværre også man ved.

per

Fra : Kent Friis

Dato : 15-04-09 19:59

Den Wed, 15 Apr 2009 20:22:58 +0200 skrev Per H:

> Syndtes ellers altid man hører at man skal holde windows opdateret.
> nu er jeg lidt forviret.

Så har jeg udtrykt mig uklart. At holde sin PC fri for malware kræver
to ting:

- at man holder den opdateret, så de ikke kan udnytte huller i
programmerne til at snige noget ind på PC'en uden at få lov.

- og at man ikke selv giver dem lov.

> det tror man jo desværre også man ved.

Min gamle matematiklærer sagde engang: "Tro? Det kan du gøre søndag
formiddag i kirken".

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-04-09 15:09

Per H skrev:

>Mon det er noget banken vil dække, de har vel en forsikring mod det?

Det burde da i stedet være kunderne der havde en forsikring der dækker mod
blåøjethed.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per H

Dato : 15-04-09 15:37

On 15 Apr 2009 14:09:03 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>Det burde da i stedet være kunderne der havde en forsikring der dækker mod
>blåøjethed.

Fordi bankerne ikke er sikre nok?
Det er bankerne selv der har indført netbank.

Hvad så når ens pinkode bliver filmet, ved en hæveautomat, Det er også
blåøjehed så,

Man skal ikke gøre folk dumme fordi der er nogle der er smartere.!

per

Fra : N_B_DK

Dato : 15-04-09 16:48

> Fordi bankerne ikke er sikre nok?
> Det er bankerne selv der har indført netbank.

Hvad har netbank med paypal at gøre?

> Hvad så når ens pinkode bliver filmet, ved en hæveautomat, Det er også
> blåøjehed så,

Hvad har det med paypal at gøre?

> Man skal ikke gøre folk dumme fordi der er nogle der er smartere.!

Jo det er den eneste måde de lærer af deres fejl.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Per H

Dato : 15-04-09 16:57

On Wed, 15 Apr 2009 17:48:17 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message
>
>Hvad har netbank med paypal at gøre?

ik så meget,

>Jo det er den eneste måde de lærer af deres fejl.

Nej nu må du sku holde op. Du er ret selvoptaget syndtes jeg.
Jeg kan så forstå at du ikke ejer en forsikring. Og dette har ik en
skid med paypal at gøre.

per

Fra : Kent Friis

Dato : 15-04-09 19:13

Den Wed, 15 Apr 2009 17:57:18 +0200 skrev Per H:

> ik så meget,

> Nej nu må du sku holde op. Du er ret selvoptaget syndtes jeg.
> Jeg kan så forstå at du ikke ejer en forsikring. Og dette har ik en
> skid med paypal at gøre.

Der blev netop sagt at det burde være brugeren der tegner en
forsikring. Ikke banken.

Jeg er ret sikker på at "N_B_DK" selv har tegnet en forsikring på
sin bil (hvis han har en), og ikke forventer at Mercedes har en der
dækker, "fordi deres produkt ikke er sikkert nok".

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Per H

Dato : 15-04-09 19:28

On 15 Apr 2009 18:13:24 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Der blev netop sagt at det burde være brugeren der tegner en
>forsikring. Ikke banken.

Nej for så kunne banken være ret ligeglade med sikkerheden.
Det er banken der tjener på os, så må de også stille en garanti.

>Jeg er ret sikker på at "N_B_DK" selv har tegnet en forsikring på
>sin bil (hvis han har en), og ikke forventer at Mercedes har en der
>dækker, "fordi deres produkt ikke er sikkert nok".

så må han evt skifte til rollsroyse. der er der garanti fra
fabrikken, Men samligningen er ikke til stede.

per

Fra : N_B_DK

Dato : 16-04-09 01:34

> Nej for så kunne banken være ret ligeglade med sikkerheden.
> Det er banken der tjener på os, så må de også stille en garanti.

Men din bank og paypal har intet med hinanden at gøre, forsikrer du også
naboens bil, hus, inventar osv?

> så må han evt skifte til rollsroyse. der er der garanti fra
> fabrikken, Men samligningen er ikke til stede.

Hvad er det for noget sludder.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Per H

Dato : 16-04-09 22:44

On Thu, 16 Apr 2009 02:34:01 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message

>Men din bank og paypal har intet med hinanden at gøre, forsikrer du også
>naboens bil, hus, inventar osv?

Jeg nævner ikke paypal her, kun min bank ik.

per

Fra : N_B_DK

Dato : 16-04-09 01:33

> Nej nu må du sku holde op. Du er ret selvoptaget syndtes jeg.
> Jeg kan så forstå at du ikke ejer en forsikring. Og dette har ik en
> skid med paypal at gøre.

Du har ret, jeg har ingen forsikring der forsikrer mig mod paypal.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Per H

Dato : 16-04-09 22:43

On Thu, 16 Apr 2009 02:32:39 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message
>

>Du har ret, jeg har ingen forsikring der forsikrer mig mod paypal.

du har jo heller ik behov for andre,

per

Fra : N_B_DK

Dato : 17-04-09 05:51

?

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Per H

Dato : 17-04-09 07:03

On Fri, 17 Apr 2009 06:50:49 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message

>?

du skriver et sted at det skal koste at dumme sig. Men det må jo så
gælde ude i den virkelige verden også. For der er det ofte
forsikringen der dækker, så man ikke selv skal punge ud. Vi har alle
sammen forsikringer, også en bank. Der må være en bankmand herinde der
kan svare på hvad den dækker.

per

Fra : N_B_DK

Dato : 17-04-09 08:25

>Der må være en bankmand herinde der
> kan svare på hvad den dækker.

Enten fatter du ikke at paypal og banken er 2 vidt forskellige ting,
ellers troller du bare.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Per H

Dato : 17-04-09 08:39

On Fri, 17 Apr 2009 09:24:43 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message
>

>Enten fatter du ikke at paypal og banken er 2 vidt forskellige ting,
>ellers troller du bare.

glem nu paypal.

per

Fra : Tommy

Dato : 17-04-09 08:44

Per H skrev:

> glem nu paypal.

Sig mig er emnet for dig stadig ikke at du mener banken skal dække tab
handlet via paypal via deres forsikring eller whatever?

se mit link andet steds, det gør og skal de ikke, og da der er dom for
det sker det kun hvis der kommer en lovændring

Fra : Per H

Dato : 17-04-09 08:49

On Fri, 17 Apr 2009 09:43:37 +0200, Tommy <fjern_tdhansen@stofanet.dk>
wrote:

>Sig mig er emnet for dig stadig ikke at du mener banken skal dække tab
>handlet via paypal via deres forsikring eller whatever?

Nej det mener jeg ikke,
Men jeg mener at banken / forsikringen skal dække hvis de oplever
hacking. Og det mener jeg at de har en forsikring til.

>se mit link andet steds, det gør og skal de ikke, og da der er dom for
>det sker det kun hvis der kommer en lovændring
har læst det, og er inforstået

per

Fra : N_B_DK

Dato : 17-04-09 10:37

> Men jeg mener at banken / forsikringen skal dække hvis de oplever
> hacking. Og det mener jeg at de har en forsikring til.

Hvilke banker er blevet hacket?

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Per H

Dato : 17-04-09 11:13

On Fri, 17 Apr 2009 11:37:09 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message

>Hvilke banker er blevet hacket?

Jeg ved det ikke, men muligheden er der jo / vel?

Iøvrigt kan jeg se at der er nogle indlæg fra mig der ikke er kommet
frem, og jeres kommer lidt hulter tilbulter. der er måske lidt
problemer med astraweb.

per

Fra : Kent Friis

Dato : 17-04-09 19:05

Den Fri, 17 Apr 2009 09:24:43 +0200 skrev N_B_DK:
> "Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message
>

> Enten fatter du ikke at paypal og banken er 2 vidt forskellige ting,
> ellers troller du bare.

Han ændrer bare konstant emnet i håb om at han til sidst får ret.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : N_B_DK

Dato : 17-04-09 19:58

> Han ændrer bare konstant emnet i håb om at han til sidst får ret.

Som jeg skrev, han troller bare.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Per H

Dato : 17-04-09 20:13

On 17 Apr 2009 18:05:17 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Han ændrer bare konstant emnet i håb om at han til sidst får ret.

Tror vi stopper her.
Kan man misforståes, gør i åbenbart alt for det.

Farvel

EOD.

per

Fra : Per H

Dato : 17-04-09 20:14

On Fri, 17 Apr 2009 20:58:29 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message

>Som jeg skrev, han troller bare.

Og du snakker bare en masse.
Hvorfor svarer du så en trold,
klovn

EOD.

per

Fra : Kent Friis

Dato : 15-04-09 19:11

Den Wed, 15 Apr 2009 16:37:19 +0200 skrev Per H:

> Fordi bankerne ikke er sikre nok?

Det har ikke noget med banken at gøre.

> Det er bankerne selv der har indført netbank.

Går du ind i en bygning i Rumænien, med et stort flot "Danske Bank"
skilt, og indsætter en stak penge, skal du heller ikke forvente at
se dem på din konto.

Vil du også kalde det at "bankerne ikke er sikre nok"?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Per H

Dato : 15-04-09 19:31

On 15 Apr 2009 18:11:09 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Det har ikke noget med banken at gøre.

Er det ikke pga, manglende sikkerhed at en bank bliver hacket
/phising? Det er da ihvertfald ikke kundens, eller dennes forsikring.

per

Fra : Kent Friis

Dato : 15-04-09 20:04

Den Wed, 15 Apr 2009 20:30:44 +0200 skrev Per H:

> Er det ikke pga, manglende sikkerhed at en bank bliver hacket

Det er yderst sjældent at det sker. Og når det sker, så kan du være
helt sikker på at du ikke hører om det.

> /phising?

Phishing går ud på at narre kunden.

Det behøver ikke at involvere internettet. Det kunne også gøres ved
at stille sig ned i Brugsen, og bilder den første den bedste kunde ind
at han har vundet i Lotto, og jeg bare skal låne en sit dankort og
pin-kode fem minutter, så man kan overføre pengene.

> Det er da ihvertfald ikke kundens, eller dennes forsikring.

Hvem skulle det ellers være?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Per H

Dato : 15-04-09 20:30

On 15 Apr 2009 19:04:03 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Hvem skulle det ellers være?

ved hacking må det da være bankens.

per

Fra : Max

Dato : 15-04-09 20:34

Hej Per

> ved hacking må det da være bankens.

Og mister banken penge ved det, ja så må
kunderne betale.

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 15-04-09 21:37

On Wed, 15 Apr 2009 21:34:23 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Per

>Og mister banken penge ved det, ja så må
>kunderne betale.

sikkert over en længere periode.
Meen mon ikke banken er forsikret. Det kunne jeg forstille mig.

per

Fra : Max

Dato : 15-04-09 21:42

Hej Per

> sikkert over en længere periode.
> Meen mon ikke banken er forsikret. Det kunne jeg forstille mig.

Det tror jeg så til gengæld ikke de er, og selv om de er,
ja så ender regningen stadigvæk hos kunderne.

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 15-04-09 21:52

On Wed, 15 Apr 2009 22:42:12 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Per

>Det tror jeg så til gengæld ikke de er, og selv om de er,
>ja så ender regningen stadigvæk hos kunderne.

de er vel forsikret ligesom hvis de havede indbrud. det har jeg aldrig
hørt at kunderne har betalt for. og er de forsikret, er der jo ikke
noget kunderne skal betale yderlig for.

per

Fra : Max

Dato : 16-04-09 06:53

Hej Per

> de er vel forsikret ligesom hvis de havede indbrud. det har jeg aldrig
> hørt at kunderne har betalt for. og er de forsikret, er der jo ikke
> noget kunderne skal betale yderlig for.

Hvis du efterlader din fordør åben, betaler forsikringning
så for tyveri af dit indbo ?

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 16-04-09 09:06

On Thu, 16 Apr 2009 07:52:52 +0200, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Per

>Hvis du efterlader din fordør åben, betaler forsikringning
>så for tyveri af dit indbo ?

nej, så enviterer man selv tyvene. Men hvordan sammenligner du det?

per

Fra : Max

Dato : 16-04-09 10:34

Hej Per

> nej, så enviterer man selv tyvene. Men hvordan sammenligner du det?

Der er jo ikke tale om noget fyskisk indbrud.

--
Mvh Max

Fra : Kent Friis

Dato : 15-04-09 20:56

Den Wed, 15 Apr 2009 21:30:24 +0200 skrev Per H:

> ved hacking må det da være bankens.

Det er phishing vi snakker om.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Per H

Dato : 15-04-09 21:35

On 15 Apr 2009 19:55:56 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Det er phishing vi snakker om.

tråden er alså udvidet med hacking, og generald misbrug, og ansvar
for noget siden.

per

Fra : N_B_DK

Dato : 16-04-09 01:36

> Hvem skulle det ellers være?

Problemet er at han mener at andre skal hæfte for hans fejl.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Per H

Dato : 16-04-09 22:49

On Thu, 16 Apr 2009 02:36:25 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message

>Problemet er at han mener at andre skal hæfte for hans fejl.

inden du går helt i selsving, så sæt dig ned og træk vejret.

per

Fra : N_B_DK

Dato : 17-04-09 05:48

> inden du går helt i selsving, så sæt dig ned og træk vejret.

Der skal nu meget mere til end dine problemer, før jeg går i selvsving.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Per H

Dato : 17-04-09 06:58

On Fri, 17 Apr 2009 06:47:43 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message
>

>Der skal nu meget mere til end dine problemer, før jeg går i selvsving.

Nå det er jeg glad for at høre, og det med rollsroysen. var alså
ironi,/ gas. Lidt kulør på tilværelsen.

per

Fra : N_B_DK

Dato : 16-04-09 01:36

> Er det ikke pga, manglende sikkerhed at en bank bliver hacket
> /phising? Det er da ihvertfald ikke kundens, eller dennes forsikring.

Aha, så du mener at danskebank er ansvarlig, hvis du klikker ind på
www.falskedanskebank.dk men selve layoutet er 100% ens, og du så
indtaster alt der er nødvendigt for at få de nødvendige oplysninger for
at kunne logge på din netbank?

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Per H

Dato : 16-04-09 22:47

On Thu, 16 Apr 2009 02:35:39 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message

>Aha, så du mener at danskebank er ansvarlig, hvis du klikker ind på
>www.falskedanskebank.dk

Nej men hvorfor skulle jeg dog logge ind på den side. den skriger jo
langt væk.

per

Fra : N_B_DK

Dato : 17-04-09 05:49

> Nej men hvorfor skulle jeg dog logge ind på den side. den skriger jo
> langt væk.

Ja i DET tilfælde er det åbenlyst, men i de tilfælde hvor det ikke er,
hvorfor er selve problematikken anderledes der?

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Per H

Dato : 15-04-09 19:41

> [...]
>se dem på din konto.
>
>Vil du også kalde det at "bankerne ikke er sikre nok"?

Der er jo fup mange steder, men det har nu ikke noget med bankerne i
dk at gøre, og nethandel. Men jeg syndtes det er underligt at i mener
at man selv skal betale når andre har stjålet fra ens bank, fordi der
er bedraget. med hacking /phising.

per

Fra : Kent Friis

Dato : 15-04-09 20:08

Den Wed, 15 Apr 2009 20:40:44 +0200 skrev Per H:

> [...]
> dk at gøre, og nethandel. Men jeg syndtes det er underligt at i mener
> at man selv skal betale når andre har stjålet fra ens bank, fordi der

Hvis synderen bliver snuppet, skal han selvfølgelig betale tilbage, men
indtil da er der kun en til at betale: Kunden der er blevet snydt.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-04-09 20:57

Kent Friis wrote:

> Bankens forsikring dækker heller ikke at kunden dummer sig. Jeg mener
> faktisk der står at dankrt-betingelserne at hvis du selv har givet koden
> væk, eller opbevaret den sammen med kortet, dækker de intet.

Ikke korrekt. Hvis PIN koden har været anvendt, hæfter du for op til 1200
kr, og hvis banken kan bevise at du har handlet groft uforsvarligt, kan
du komme til at hæfte for 8000 kr. Det kan eksempelvis være hvis du har
oplyst pin koden til andre (f.eks. skrevet den på kortet), eller hvis du
har undladt at gøre banken opmærksom på at kortet er bortkommet efter at
du selv har opdaget det.

Sålænge du ikke selv deltager i misbruget (bedrageri), kan du ikke komme
til at hæfte for mere end 8000 kr, uanset hvor tåbeligt du bærer dig ad.

Det er lovbestemt, se §11
<https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=27697>

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-04-09 21:00

Jesper Lund wrote:

> Ikke korrekt [klip].

Sorry, det er korrekt

--
Jesper Lund

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 15-04-09 17:57

Per H <tramanden@gmail.com> writes:

>Det er sku godt lavet.

>Mon det er noget banken vil dække, de har vel en forsikring mod det?

Banken er ikke part i det, der foregår her.

Du har en aftale med Paypal om, at de må hæve på dit kreditkort.
Paypal bruger denne aftale til at hæve penge, som skal bruges til
at betale for Rapidshare-kontoen eller hvad-det-nu-er.

Banken bliver altså instrueret af Paypal, som du har en gyldig
aftale med, om at hæve nogle penge og sætte dem ind på din konto
hos Paypal. Så snart pengene er på kontoen i Paypal, er alle
bankens forpligtelser og garantier opfyldt og afsluttet. Denne
transaktionen er godkendt af dig, og hverken Paypal eller banken
har været involveret i (eller offer for) noget snyderi her. Ergo
er der ingen behov for forsikringer - der er ikke sket andet end
det, der er aftalt mellem dig, banken og Paypal.

Problemet er, at pengene nu bliver overført til Rapidshare,
som du ikke har en aftale med, og den transaktion er derfor
ikke i orden. Men det er et problem mellem Paypal og dig -
banken har slet ikke noget med denne sag at gøre.

Det er også risikoen ved Paypal: man er 100% afhængig af det,
der står i deres betingelser. De er ikke underlagt de samme
regler som danske banker, så ingen af de danske "nice-to-have"
koncepter med at få penge igen virker her.

Om noget skal man ringe til sit forsikringsselskab og spørge,
hvad det koster at få en forsikring, der dækker, hvis man
kommer til at hoppe på noget, man ikke burde være hoppet på.
Det kan nok ikke betale sig - den bliver dyr, for vi kommer
jo alle til at gøre noget usmart fra tid til anden. Heldigvis
bliver det sjældent voldsomt dyrt, før vi opdager det og får
det stoppet.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Per H

Dato : 15-04-09 18:21

On Wed, 15 Apr 2009 16:56:39 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
<klausellegaard@msn.com> wrote:

>Banken er ikke part i det, der foregår her.

Hvad så med Nordea i sverige, som havede været udsat for phising.
Er der kunder der mister penge på det?

>jo alle til at gøre noget usmart fra tid til anden. Heldigvis
>bliver det sjældent voldsomt dyrt, før vi opdager det og får
>det stoppet.

Men de kunne vel have brugt det mange gange, hvis jeg ikke lige havede
været opmærksom på det, den dag, og fordi jeg tjekker min bank hver
dag. Det er bestemt ikke alle der gør det, og så kan det jo blive
dyrt- føjda.

per

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 15-04-09 18:51

>Hvad så med Nordea i sverige, som havede været udsat for phising.
>Er der kunder der mister penge på det?

Strengt taget er det heller ikke Nordeas problem, at kunderne
giver deres personlige oplysninger til fremmede, bare fordi en
mail har et Nordea-logo i toppen. Jeg ved ikke, hvad der sker
i det konkrete tilfælde.

Der er jo mange af den slags scenarier til daglig: når man har
lejet en bil i en lufthavn, skal man ofte aflevere den på en
fjern p-plads. Her kommer der en mand og siger, at han kommer
fra udlejningsselskabet, og at man bare kan aflevere nøglerne
til ham.

Det gør de fleste uden at tænke nærmere over det... men véd
man rent faktisk, at ham gutten kommer fra udlejeren, eller
er han bare en vildt fremmed, der netop har scoret en bil?

Hvis man på den måde frivilligt afleverer bilnøglen til en tyv,
hvem har så ansvaret for det og dermed skal betale en ny bil?
"Jamen, han sagde, at jeg skulle give ham nøglerne", lyder nok
ikke særlig overbevisende i retten

Det er det samme her: man har en bank og en kunde. Ind fra højre
kommer en vildt fremmed mand og siger, at han vil have "nøglen"
til kundens konto. "Jamen, han sagde, at jeg bare skulle give
ham nøglerne".....

Mvh.
   Klaus.

Fra : Kent Friis

Dato : 15-04-09 19:19

Den Wed, 15 Apr 2009 19:21:05 +0200 skrev Per H:

> Hvad så med Nordea i sverige, som havede været udsat for phising.
> Er der kunder der mister penge på det?

Formentlig ikke. Nordea ser det som et image-problem, og vil
derfor vælge at æde regningen, selvom det reelt ikke er deres
problem Men det er noget de *vælger* at gøre.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Per H

Dato : 15-04-09 19:44

On 15 Apr 2009 18:19:12 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Formentlig ikke. Nordea ser det som et image-problem, og vil
>derfor vælge at æde regningen, selvom det reelt ikke er deres
>problem Men det er noget de *vælger* at gøre.

Goe gamle nordea

men er det ikke via bankens hjemmeside de kommer ind?

per

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-04-09 19:55

næ, http://www.f-secure.com/weblog/archives/00000668.html

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 15-04-09 19:56

Den Wed, 15 Apr 2009 20:44:22 +0200 skrev Per H:

> Goe gamle nordea
>
> men er det ikke via bankens hjemmeside de kommer ind?

Nej, de lokker brugeren til at gå ind på anden side der ligner.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : N_B_DK

Dato : 15-04-09 09:47

"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message

> utroligt. Vil blive noget overrasket hvis det skete i min bank jeg
> benytter lokalt.

http://www.computerworld.dk/art/33829/nordea-igen-ramt-af-phishing-forsoeg?a=related&i=35781&bottom

http://www.computerworld.dk/art/30049/nordea-advarer-danske-netbank-kunder

Og det er for næsten 4 år siden, vil betragte nordea som en lokal bank i
forbindelse med phising forsøg.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 17-04-09 07:25

> [...]

> forsikringen der dækker, så man ikke selv skal punge ud. Vi har alle
> sammen forsikringer, også en bank. Der må være en bankmand herinde der

Det undrer mig at du bliver ved med at ignorere det faktum at Paypal og
de danske banker er to forskellige ting.

--
Allan Willems Joergensen, OnDemand: http://www.nowhere.dk

"What a brave new world 'tis!"

Fra : Per H

Dato : 17-04-09 08:09

On 17 Apr 2009 06:25:16 GMT, Allan Willems Joergensen
<allan@nowhere.dk> wrote:

>Det undrer mig at du bliver ved med at ignorere det faktum at Paypal og
>de danske banker er to forskellige ting.

Jeg snakker overhoved ikke om paypal. Hvor har du den ide fra. Jeg
snakker om en bank.

per

Fra : N_B_DK

Dato : 17-04-09 08:25

> Jeg snakker overhoved ikke om paypal. Hvor har du den ide fra. Jeg
> snakker om en bank.

Flot trolleri.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Per H

Dato : 17-04-09 08:38

On Fri, 17 Apr 2009 09:25:00 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message
>

>Flot trolleri.

Jeg laver sku ikke gas. Det er meget længe siden jeg har nævnt paypal,
det er jer andre der påstår jeg taler om paypal stadigvæk. Det er
ganske almindelige banker der er oppe nu, og har været længe.'

Vi taler om forsikringer i alm. banker.

per

Fra : Kent Friis

Dato : 17-04-09 19:03

Den Fri, 17 Apr 2009 09:37:43 +0200 skrev Per H:

> [...]

mener faktisk der står at dankrt-betingelserne at hvis du selv har
givet koden væk, eller opbevaret den sammen med kortet, dækker de

Altså præcist svarende til situationen med Paypal.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : N_B_DK

Dato : 17-04-09 19:57

>Jeg
> mener faktisk der står at dankrt-betingelserne at hvis du selv har
> givet koden væk, eller opbevaret den sammen med kortet, dækker de
> intet.

Korrekt.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : N_B_DK

Dato : 14-04-09 20:04

> Jeg har det på print her foran mig, og scannet det ind som pdf til
> jer.

Det er da at sejle over atlanterhavet for et glas vand.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Per H

Dato : 14-04-09 20:59

On Tue, 14 Apr 2009 21:04:15 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message

>Det er da at sejle over atlanterhavet for et glas vand.

men jeg gjorde hvad jeg kunne for at vise jer det.
og så tager jeg gerne det glas vand.

per

Fra : N_B_DK

Dato : 14-04-09 22:14

> men jeg gjorde hvad jeg kunne for at vise jer det.
> og så tager jeg gerne det glas vand.

Ja og du beviser du ikke har forstået indholdet i den sætning.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Per H

Dato : 14-04-09 22:53

On Tue, 14 Apr 2009 23:13:50 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message

>Ja og du beviser du ikke har forstået indholdet i den sætning.
har du noget bedre forslag?

per

Fra : Tommy

Dato : 17-04-09 07:56

Per H skrev:
> Jeg har idag opdaget at der er trukket et beløb på min paypal konto,
> Jeg har derefter spæret mit visakort, og skrevet til paypal,
> og så må vi se hvad de gør ved problemet.

Det er ikke nemt at finde et egnet sted i den lange konversation at
smide dette link, så jeg valgte roden

Men i hvert fald er der dom for at banken ikke er ansvarlig for køb
gennem Paypal, så det er vel også gældende i dit tilfælde.

Klagevejen er først hos sælger, dernæst Paypal og så er der nok ikke
mere at gøre.

http://www.forbrugerraadet.dk/?cid=5811

Fra : Per H

Dato : 17-04-09 08:11

On Fri, 17 Apr 2009 08:56:23 +0200, Tommy <fjern_tdhansen@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>gennem Paypal, så det er vel også gældende i dit tilfælde.
>
>Klagevejen er først hos sælger, dernæst Paypal og så er der nok ikke

Præsis, det er også det jeg har gjort. Og indtil videre fået det
største beløb tilbage.

per

Fra : Tommy

Dato : 17-04-09 08:18

Per H skrev:

> Præsis, det er også det jeg har gjort. Og indtil videre fået det
> største beløb tilbage.

Og det er jo godt. Men herover, eller under afhængig af sortering,
agiteres der jo en del for hvorvidt banken kan afkræves erstatning eller
ej og iflg. den dom kan den ikke. Modsat hvis man køber direkte hos en
kunde med visa kort, hvor banken har mulighed for at trække beløbet tilbage.