Kan ikke slette Imap-konti i Outlook 2003
Fra : Ukendt

Dato : 21-05-09 20:57

Jeg har måttet afinstallere min Officepakke fra min nye pc da jeg havde lidt
problemer med nogen imap-kontier.
Nu har jeg så geninstalleret pakken, men ude til venstre i vinduet "Alle
postmapper" figurer der stadigvæk 3 styk
imap-konti. De er væk inde under tilføj/fjern konti.
Klikker jeg på disse konti/mapper, så popper der et vindue op siger noget om
at en pst-fil ikke findes.
Forsøger jeg at højreklikke på mapperne og vælger fjern, så siger den at det
skal gøres inde under tilføj/fjerne konti.
Jeg troede faktisk at når man valgte at fjerne installationen og så
genstarte, så blev alt fra tidligere installatoner fjernet.
Men hvordan fjerner jeg nu disse 3 konti/mapper ??

Mvh

Thomas

Fra : H. P. Holm

Dato : 22-05-09 07:59

T. R skrev:
> [...]
> genstarte, så blev alt fra tidligere installatoner fjernet.
> Men hvordan fjerner jeg nu disse 3 konti/mapper ??

Det hjælper normalt ikke at geninstallere Outlook når noget er galt i
postmapper, som du har fundet ud af på den hårde måde. - Det er enten
brugerprofilen eller .pst filerne der skal repareres. Der ligger to
"Outlook" mapper forskellige steder i brugerens profil på harddisken
som er skjulte, og ikke fjernes selvom Outlook slettes.

<http://outlook-tips.net/howto/commandlines.htm>

Jeg vil foreslå at køre
outlook.exe /cleanprofile

Hvis det ikke hjælper så
outlook.exe /resetnavpane

Hvis problemet med postmapper opstår igen, så er det bedre at bruge
menupunktet "Datafilstyring" til at fjerne og tilføje .pst filer.

Problemet hedder "Ghost account" på engelsk.

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-09 12:05

"H. P. Holm" <B0@mogensen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> menupunktet "Datafilstyring" til at fjerne og tilføje .pst filer.
>
> Problemet hedder "Ghost account" på engelsk.

Tak for dit svar :)
Jeg opgav til sidst, fik nogen underlige beskeder om noget med postfiler
(eller noget i den retning)
så jeg nu har jeg afinstalleret pakken og gået over til Windows Mail.
Det ser ud til at fungerer ok.

Mvh

Thomas