D7 og streaming video-server
Fra : Hauge

Dato : 29-04-09 12:32

Hejsa

Jeg har forgæves rodet rundt efter en komponent, helst freeware, til at
streame en video-fil så den kan vises "live" i f.eks. Windows Mediaplayer
eller alternativt VLC.

Den skal ikke konvertere filen der skal sendes, men sende den som de rå data
som den nu engang er komprimeret med.

Er der nogen der har erfaring med det, og kan give mig et lille hint?

I praksis skal jeg bruge det til at grabbe direkte fra en USB-videodims med
hardware mpeg4-encoder, så jeg kan streame direkte fra den, uden at
computeren skal arbejde hårdt. Grabningen bliver sekundert, da jeg ikke har
fået den hjem endnu, men vil gerne være lidt på forkant med programmeringen,
men der burde være SDK med enheden, hvilket jeg selvfølgelig håber er sandt

Pft.
Mvh Hauge

Fra : John V.

Dato : 08-05-09 08:37

> [...]
> har fået den hjem endnu, men vil gerne være lidt på forkant med
> programmeringen, men der burde være SDK med enheden, hvilket jeg

Det findes vist da i Jedi der jo er gratis, der er også en grabber, men den
kræver særlig videograbber hardware.
Så vidt jeg husker har GlScene også sådan en indbygget, det er også gratis.

John