Hjælp til LaCie Network Space 1TB USB/Ethe~
Fra : Christiane

Dato : 15-05-09 16:28

Hmmmm

Har købt denne her fætter

http://www.getmore.dk/Product/LaCie/301389EK.html

Som driller mig

Gør jeg mon noget galt. ?

1. Skulle den ikke også kunne køre som en alm USB ekstern disk. hvor drevet
kommer frem som de øvrige i menuén Denne Computer
Som C: D: og en USB stift ville gøre. Har prøvet at tilslutte den med et USB
med 2 M stik i begge ender.
Der sker intet.
2. Så købte jeg et Easy Transfer USB 2,0 kabel til overføring fra
www.delock.com
Stadig ingen drev at se, men den vil prøve at overføre data fra en til en
anden pc.
Hmm
3. Enhedshåndteringen finder heller ingen disk.
Troede jeg kunne komme ind i selve Harddisken via USB og lave mapper /
formatere / ændre fra Fat til NTFS og såden noget.

Ved LAN kører den udemærket men vil jeg via mit hjemme netværk flytte ca 20
GB tager den ca 4 timer beregner om det.
Uanset via Direkte LAN kabel eller trådløs, det er samme tid.

Har prøvet ovenstående både på en maskine med Vista og Win XP Pro

Skal jeg ændre noget ?
Gør jeg noget galt ?
Skal den sættes på på en speciel måde i konfigurationen med det soft der er
med ?

Her er lige fætterens data.

Produktbeskrivelse LaCie Network Space NAS-server
Enhedstype NAS-server
Vært Tilslutning Høj- Hastigheds USB / Gigabit Ethernet
Totale lagringskapacitet 1 TB
Dimensioner (B x D x H) 11.7 cm x 19.3 cm x 4.5 cm
Vægt 0.95 kg
Harddisk 1 TB standard
Netværk Netværksadapter - integreret - Ethernet, Fast Ethernet,
Gigabit Ethernet

Håber en måske har et svar eller en ide. Måske skal den være sådan. Måske er
den defekt ?

Mvh Christian E

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 15-05-09 18:26

Christiane wrote:
> [...]
>
> Skal jeg ændre noget ?
> Gør jeg noget galt ?
> Skal den sættes på på en speciel måde i konfigurationen med det soft der

Som jeg læser beskrivelsen, kan den kun tilsluttes via LAN.
Der står at USB stikket er beregnet til f.eks. kamera eller en
yderligere harddisk. Det tyder stikkets udformning også på.

Men er problemet så stort, godt nok tager det 4 timer, men de skal jo
kun overføres een gang ?

Alternativt skal du pillen disken ud og enten montere den i et alm. USB
kabinet eller i din egen computer. Det kan så til gengæld giver
udfordringer med formatet

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 15-05-09 22:10

"Christiane" <Christianee@no.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Gigabit Ethernet
>
> Håber en måske har et svar eller en ide. Måske skal den være sådan.

Ifølge specs. kan den max klare 8MB/s og det giver i bedste fald 42 min
så den burde vel kunne klare opgaven på ca. 1,5 time. Men har du prøvet
at flytte denne datamængde??
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : jos

Dato : 16-05-09 16:24

Christiane wrote:
> [...]
> drevet kommer frem som de øvrige i menuén Denne Computer
> Som C: D: og en USB stift ville gøre. Har prøvet at tilslutte den med
Overskriften til enheden er forkert:
LaCie Network Space
NAS 1 TB HD 1 TB Høj- Hastigheds USB / Gigabit Ethernetskiulle være:
1TB Høj-hastigheds Gigabit Ethernet NAS , med USB.

USB kan bruges til at koble en ekstra enhed til eks. Harddisk, Memorystick
eller Printer. Ikke tilslutning direkte til PC.
Det fremgår til gengæld tydeligt af beskrivelsen.

finn