Download af txt-fil
Fra : Kurt G

Dato : 12-04-09 20:56

Hej NG.

Jeg har et ønske om at man ved at trykke på en link eller en 'knap' kan
hente en *.txt fil ned på sin PC.

Jeg har før gjort det med en *.zip fil ved at skrive
<A HREF="filnavn.zip">

Skriver jeg imidlertid
<A HREF="filnavn.txt">
bliver indholdet af *.txt filen i stedet vist.

Kan det klares på en eller anden måde?

Mvh Kurt

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-04-09 21:13

Kurt G skrev:

> Jeg har før gjort det med en *.zip fil ved at skrive
> <A HREF="filnavn.zip">

Jamen, fortsæt bare med det, pak txt-filen ned i en
zip, det er den nemmeste måde at få det til at
fungere på.

> <A HREF="filnavn.txt">
> bliver indholdet af *.txt filen i stedet vist.

Sådan fungerer browsere bare.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kurt G

Dato : 12-04-09 22:18

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Jamen, fortsæt bare med det, pak txt-filen ned i en
> zip, det er den nemmeste måde at få det til at
> fungere på.

> Sådan fungerer browsere bare.
KLIP
Det er nu underligt.
Jeg har nu zippet tekstfilen og nu viser browseren indholdet af zipfilen som
en masse sludder, akkurat som når man ser en zipfil med en teksteditor.
Men det gør den ikke med en ældre tekstfil, der er zippet. Mærkeligt!
Fundes der ikke nogen måde, evt. vha programmering, hvormed man kan 'tvinge'
en download igennem?

Mvh Kurt

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-04-09 22:52

Kurt G skrev:

> Jeg har nu zippet tekstfilen og nu viser browseren
> indholdet af zipfilen som en masse sludder, akkurat
> som når man ser en zipfil med en teksteditor.

Læg lige filen til download et sted, så man kan se
hvordan det fungerer.

> Men det gør den ikke med en ældre tekstfil, der er
> zippet. Mærkeligt!

Der ligger måske noget i cashe fra sidst - genstart
browseren, så vil det normalt fungere.

> Fundes der ikke nogen måde, evt. vha
> programmering, hvormed man kan 'tvinge' en
> download igennem?

Jeg har endnu ikke mødt en zip-fil der ikke kan hentes
hjem - og ikke mødt en txt-fil der ikke vises i browseren.

Jo, der findes sikkert metoder, men det kræver nok at
du har adgang til at ændre sådan noget hos din
web-udbyder - har du det?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kurt G

Dato : 13-04-09 06:34

> Læg lige filen til download et sted, så man kan se
> hvordan det fungerer.

Det meste er egentlig lavet i ASP, men lige den kode er simpel HTML

> Der ligger måske noget i cashe fra sidst - genstart
> browseren, så vil det normalt fungere.

Du har ret, når jeg lukker IE og starter forfra, så virker download normalt.
Ved forsøg havde jeg blot brugt F5 for at genstarte med den nye kode.

> [...]
>
> Jo, der findes sikkert metoder, men det kræver nok at
> du har adgang til at ændre sådan noget hos din

Det tror jeg ikke!

> --
> Allan Vebel
> http://html-faq.dk