Vælg webhost med omtanke
Fra : Erik Gaden

Dato : 08-04-09 19:55

one.com har ændret deres servere, så den hidtidige understøttelse
af FP er ophørt. Det betyder at eksisterende kunder der bruger FP
som generator, må ændre klientprogram og mister en række
funktioner. Kunder der ved leje af webhotel har fået oplyst at FP
understøttes, stå nu med et webhotel der mangler de grundlæggende
egenskaber for en FP bruger.

Det nederdrægtige ved historien er, at one.com nægter at
refundere FP kundernes indbetalinger, selv om one.com altså har
stoppet "leverancen" af den FP understøttelse de har lovet.

Min egen hjemmeside er en forretning og ikke et stykke legetøj,
og jeg har i hast måttet finde en ny udbyder . Hvis du har brug
for en seriøs udbyder af webhoteller, fraråder jeg på det
kraftigste at du bruger one.com.

NB: Jeg ved godt FP er ved at blive udfaset, og at one.com tænker
i fremtid og cool cash når de ændre på serverne, - at der så
kommer nogle kunder i klemme hist og her, betyder ikke så meget i
den sammenhæng – for one.com forstås.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kenneth Brinck

Dato : 08-04-09 22:07

Erik Gaden wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> den sammenhæng – for one.com forstås.
>
> hold da op, hvor du er gal. Det er jo ikke lige pludselig at de
er stoppet, det har de da bekendtgjort i mere end ½ år. Glæd dig i
stedet over, at fremskridtet har fulgt meget andet med sig, i stedet
for at ærgre sig over en enkelt ting du alligevel ikke kan forandre.
VH
Kenneth

Fra : Finn Jensen

Dato : 08-04-09 23:05

Kenneth Brinck wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
> stedet over, at fremskridtet har fulgt meget andet med sig, i stedet
> for at ærgre sig over en enkelt ting du alligevel ikke kan forandre.

Ja jeg mener også det er noget lort at gøre, men kunne vi forvente
andet fra one.com, næh skift til Surftown.dk, de har ikke i sinde at
lave noget om og med hensyn til udviklingen så bør man ikke lave noget
om, når man har brugt Frontpage i flere år - og meget andet i den
henseende... det gør bare brugere mere forvirret...
Hilsen Finn

Fra : Erik Gaden

Dato : 10-04-09 18:13

> [...]
> stedet over, at fremskridtet har fulgt meget andet med sig, i stedet
> for at ærgre sig over en enkelt ting du alligevel ikke kan forandre.

Hej Kenneth

Tak for dit svar.

Lidt gal tror jeg såmænd nok jeg er, men her synes jeg nu du misser
pointen i mit indlæg

Det handler basalt set om en leverandør der lover dig en ydelse, og
derefter stopper ydelsen og samtidigt fastholder at du skal betale for
ydelsen.
Derfor synes jeg der er grund til at advare mod denne leverandør.

Du er velkommen til at mene noget andet, - også uden jeg vil tage
stilling til om du er gal eller ej

Med venlig hilsen
Erik

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-09 15:06

Prøv fx webhosting.dk (www.webhosting.dk)

Fra : Kurt G

Dato : 09-04-09 16:44

"Erik Gaden" <eriksSLET@mail-online.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> i fremtid og cool cash når de ændre på serverne, - at der så
> kommer nogle kunder i klemme hist og her, betyder ikke så meget i

Tja, det havde de jo varslet, så det burde jo ikke komme som en
overraskelse!
Desuden har jeg ikke altid følt mig sikker på hvad der skete ved den
funktion, så jeg har altid brugt FTP via TotalCmd.

Mvh Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-09 13:10

"Kurt G" <kurt3@guldbaek,net> skrev i meddelelsen
> [...]
> Desuden har jeg ikke altid følt mig sikker på hvad der skete ved den
> funktion, så jeg har altid brugt FTP via TotalCmd.

Jeg er personlig imod at man køber et dyrt program og så skal
indkøbe/downloade et tredjepartsprodukt for at kunne overføre det hele
til et websted.

Jeg valgte i sin tid FP fordi det både havde indbygget en
ftp-programmeringsdel og fordi man let kunne redigere en side og
derefter gemme den hvorefter man fik det hele opdateret på alle siderne.
Med ftp skal man redigere hver side for sig, hvorefter man skal sikre
sig at opdateringerne fungerer på alle andre sider.

Med frontpage vil enhver redigering af en bestemt side sikre at dine
links bliver opdateret korrekt.

Med en almindelig ftp-klient vil det kræve at du retter hver side for
sig, og uploader hver side for sig. Det kan godt skabe problemer.

Fra : Kurt G

Dato : 10-04-09 22:02

"Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev i en meddelelse
> "Kurt G" <kurt3@guldbaek,net> skrev i meddelelsen
KLIPPET

> [...]
>
> Med en almindelig ftp-klient vil det kræve at du retter hver side for sig,
> og uploader hver side for sig. Det kan godt skabe problemer.

Ja, det ved jeg godt og det har jeg vænnet mig til.
Mvh Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-09 11:35

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i meddelelsen

> Ja, det ved jeg godt og det har jeg vænnet mig til.

Når FP fases helt ud, bliver man desværre også nødt til at "vænne sig
til" ftp-udførslen, med mindre man i mellemtiden finder på en smartere
måde at gøre det på.

Webhosting har ingen planer om at ændre på FP-extensions - i hvert fald
er det det de skriver. Det behøver ikke at betyde at det ikke sker på et
tidspunkt, men foreløbig er der altså ingen tale om en sådan ændring
ifølge firmaet.