Flash - tweening med Alpha
Fra : Annette

Dato : 05-05-09 15:38

Hej
Jeg har et lille problem, som nok ikke er svært, for dem, der
arbejder med flash løbende. Jeg er selv gået i gang med Flash
Prof. 8 - og er faktisk kommet til et fint resultat med 4
importerede billeder, der tweener fint ind i hinanden. Jeg har i
tidslinien brugt Alpha=100% og Alpha=0% og tweenet imellem de 2
Keyframes.Tidslinierne for hvert billede har jeg så forskudt. Det
virker fint, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at tweene
fra sidste billede og til første billede.
Der "hopper" flashen til det første billede, der jo er som en
begyndelse sat til Alpha=100%. Er der nogen, der kan hjælpe med
at fortælle, hvordan jeg sætter tidslinien for sidste billede og
til første, så de tweener sammen. En stor tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dr.Xerox

Dato : 05-05-09 16:17

"Annette" <aj@visitdenmark.com> skrev i en meddelelse news:4a004f63$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> at fortælle, hvordan jeg sætter tidslinien for sidste billede og
> til første, så de tweener sammen. En stor tak.

Nu ved jeg ikke hvor mange frames dine billeder kører over,
men jeg prøver at forklare dig hvordan du gør.

frame 1-10 Alpha=0% frame 10-100 Alpha=100% frame 100-110 Alpha=0%

Du kan jo kører begge veje.

Mvh Poul

Fra : Annette

Dato : 06-05-09 08:00

Dr.Xerox wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:

> [...]
> men jeg prøver at forklare dig hvordan du gør.
>
> frame 1-10 Alpha=0% frame 10-100 Alpha=100% frame 100-110 Alpha=0%

Hej
Nej, hvor logisk - tænk at jeg ikke kunne gennemskue dette. Det vil sige, at man starter simpelthen flash
med ca. 10 frames med det første billede, hvor Alpha er sat til 0%. Det prøver jeg - tusind tak for
hjælpen.

Fra : Dr.Xerox

Dato : 06-05-09 09:36

"Annette" <aj@visitdenmark.com> skrev i en meddelelse news:4a01358d$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> med ca. 10 frames med det første billede, hvor Alpha er sat til 0%. Det prøver jeg - tusind tak for

Velbekomme, og hel og lykke.
Poul