hotspot
Fra : Jan Hovard

Dato : 20-04-09 20:34

Til Dr. Xerox
Din bested var ikke til at læse,.
Vil du have besvær med at sende den igen!

---JanH

Fra : Dr.Xerox

Dato : 21-04-09 07:42

"Jan Hovard" <jan@hovard.dk> skrev i en meddelelse news:49ecce41$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Til Dr. Xerox
> Din bested var ikke til at læse,.
> Vil du have besvær med at sende den igen!
>
> ---JanH
_oprette et nyt layer.
_opret en knap og dupliker det antal "hotspots" du ønsker,
_brug transform tool til at ændre str. på dine knapper så de dækker de områder _du ønsker skal bruges,

_opret et ny layer,
_opret dine MovieClips,
_giv dem et instancenavn, feks. hotspot1/2/3 osv.
_giv hver enkelt MovieClip koden :

onClipEvent (load) {
this._visible = false;
}gå tilbage til dine knapper og giv dem koden :

on (rollOver) {
hotspot1._visible = true
}
on (rollOut) {
hotspot1._visible = false
}

Poul

Fra : Jan Hovard

Dato : 21-04-09 17:58

Dr.Xerox wrote:

> [...]
>
> onClipEvent (load) {
> this._visible = false;
> }gå tilbage til dine knapper og giv dem koden :

Hej Poul.
Tak for hjælpen.
Jeg er ikke særlig stiv i Flash!
Hvor meget at den kode skal skrives ind i Flashfilen og hvor meget skal
i .html filen.
Skal jeg oprette et lag til Hotspottet alene?

---JanH

---JanH

Fra : Dr.Xerox

Dato : 21-04-09 19:10

"Jan Hovard" <jan@hovard.dk> skrev i en meddelelse news:49edfb26$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
Klip
> [...]
> Hvor meget at den kode skal skrives ind i Flashfilen og hvor meget skal i .html filen.
> Skal jeg oprette et lag til Hotspottet alene?

Hej Jan.

Den kode du har fået, er kun til brug i Flashfilen.

Mvh Poul

Fra : Jan Hovard

Dato : 23-04-09 17:34

Dr.Xerox wrote:
> Klip

> Hej Jan.
>
> Den kode du har fået, er kun til brug i Flashfilen.
>
> Mvh Poul

Hej Poul.
Jeg syntes ikke jeg kan få det til at virke. Jeg anvender flash CS4 hvis
det fortæller dig noget?

---JanH

Fra : Dr.Xerox

Dato : 23-04-09 22:08

"Jan Hovard" <jan@hovard.dk> skrev i en meddelelse news:49f09876$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hej Poul.
> Jeg syntes ikke jeg kan få det til at virke. Jeg anvender flash CS4 hvis det fortæller dig noget?
>
> ---JanH

Hej Jan.

Jeg anvender ikke CS4, ( men er afprøvet ) den kunne ikke det, som jeg havde forventet,
jeg bruger CS3 og der virker alt som det skal.

Mvh Poul

Fra : Jan Hovard

Dato : 24-04-09 15:14

Dr.Xerox wrote:

> Hej Jan.
>
> Jeg anvender ikke CS4, ( men er afprøvet ) den kunne ikke det, som jeg havde forventet,
> jeg bruger CS3 og der virker alt som det skal.
>
> Mvh Poul

Hej Poul.
Jeg har ikke længere CS3.
Kan jeg logge dig til at give mig en hånd?
Jeg kunne sende dig filen!

---JanH

Fra : Dr.Xerox

Dato : 24-04-09 22:37

"Jan Hovard" <jan@hovard.dk> skrev i en meddelelse news:49f1c910$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
Klip
> Hej Poul.
> Jeg har ikke længere CS3.
> Kan jeg logge dig til at give mig en hånd?
> Jeg kunne sende dig filen!
>
> ---JanH

Hej Jan.

Ja, det kan du.
Læg den op på http://www.sendspace.com/
Så vil jeg se på det.

Mvh. Poul

Fra : Jan Hovard

Dato : 25-04-09 09:27

Dr.Xerox wrote:
> Klip

> Hej Jan.
>
> Ja, det kan du.
> Læg den op på http://www.sendspace.com/
> Så vil jeg se på det.
>
> Mvh. Poul

Hej Poul.
Det er super flot af dig.
det er tanken at det skal være en stort hotspot.
Filen ligger på http://www.sendspace.com/file/u1y5u2

---JanH

Fra : Dr.Xerox

Dato : 27-04-09 00:14

"Jan Hovard" <jan@hovard.dk> skrev i en meddelelse news:49f2c94e$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Klip

> Hej Poul.
> Det er super flot af dig.
> det er tanken at det skal være en stort hotspot.
> Filen ligger på http://www.sendspace.com/file/u1y5u2
>
> ---JanH

Hej Jan.

Sorry, det tog lidt tid, har ikke været hjemme.

Jeg kunne ikke bruge fla-filen i den opbygning den havde,
så den er bygget om, men det kan du se på.

You can use the following link to retrieve your file:

http://www.sendspace.com/file/fv1k7u

Mvh. Poul

Fra : Dr.Xerox

Dato : 27-04-09 14:40

"Jan Hovard" <jan@hovard.dk> skrev i en meddelelse news:49f2c94e$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Hej Jan.

SWF: Du starter de enkelte Movie Clip ved at klikke på dem.

FLA: Du kan tilføje og redigere flere biller mv. i hvert Movie Clip
ved at dobb-klik på MovieClip i Library.
Jeg vil tro, du vil tilføje flere action i de Movie Clip der er.

Mvh. Poul

Fra : Jan Hovard

Dato : 28-04-09 09:51

Dr.Xerox wrote:
> [...]
> ved at dobb-klik på MovieClip i Library.
> Jeg vil tro, du vil tilføje flere action i de Movie Clip der er.

Hej Poul.
Tak for tilsendte.
Jeg er ikke nogen ørn til det, så jeg må se lidt på det. De glidende
overgange er væk, så det skal jeg se om jeg ikke kan få styr på igen.

---JAnH

Fra : Dr.Xerox

Dato : 28-04-09 13:31

"Jan Hovard" <jan@hovard.dk> skrev i en meddelelse news:49f6c369$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Jeg er ikke nogen ørn til det, så jeg må se lidt på det. De glidende overgange er væk, så det skal jeg se om jeg ikke kan få styr

Hej Jan.
Ja, de glidende overgange er væk, dem har jeg ikke lavet, men det havde ikke været noget problem,
men som jeg altid siger, man skal ikke lave alt, for så lærer dem man hjælper ikke noget.
Men ellers er det F6 i tidslinien for at markere den frames der skal startes fra
og igen F6 til hvor langt den skal kører, og igen om den skal glide ud eller ind
hurtigt eller langsomt, det styrer du i Color Alpa fx. fra 0 til 100% og i tidslinien.
Skulle du have problemer med det, vender du bare tilbage,
så skal du få en lille hånd, men heller ikke mere.

Mvh. Poul

Fra : Jan Hovard

Dato : 30-04-09 12:41

Dr.Xerox wrote:

> [...]
> Skulle du have problemer med det, vender du bare tilbage,
> så skal du få en lille hånd, men heller ikke mere.

Hej Poul.
Det er helt fint og jeg er meget taknemmelig for din bistand.
Jeg har lavet overgangene nu, men kan ikke finde ud af hvodan jeg kan se
alle på samme stage, således at jeg kan placere dem i forhold til hinanden.

---JAnH

Fra : Dr.Xerox

Dato : 30-04-09 20:22

"Jan Hovard" <jan@hovard.dk> skrev i en meddelelse news:49f98e4b$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Jeg har lavet overgangene nu, men kan ikke finde ud af hvodan jeg kan se alle på samme stage, således at jeg kan placere dem i

Hej Jan

Dobb klik på din Movie Clip gå op i tidslinien, her vil du kunne følge dine billeder ved at
fx. i Layer 1 og i den Frame som er markeret med F6, set din mus på den og du vil se billedet,
vi siger så du vil have et andet billede der, så går du i Library og ser på de shabes der er der
og finder det billede du vil have skiftet, dobb klik på fx. shabe 3 så vil du under menuen color se at alle dine billeder kommer
frem
her vælger du så med musen det du vil bruge på det givende sted og tidspunkt.

Mvh Poul

Fra : Dr.Xerox

Dato : 30-04-09 20:40

Hej Jan.

Jeg kan godt se dit problem, jeg kan fortælle at når jeg laver
noget med mange billeder og mange Movie Clip, så begynder jeg med parpir og blyant,
herefter i PC-en med en hovedmappe til websiden, under den opretter jeg igen en masse mapper
i dem lægger jeg så div billeder, med nr1.jpg o.s.v. så jeg har styr på rekkefølgen
til de mange forskellige Movie Clip, jeg skal bruge på websiden.
Når alt dette er på plads, begynder jeg i flash-programmet.

Mvh Poul

Fra : Jan Hovard

Dato : 08-05-09 10:45

Dr.Xerox wrote:
> [...]
> til de mange forskellige Movie Clip, jeg skal bruge på websiden.
> Når alt dette er på plads, begynder jeg i flash-programmet.

Hej Poul
Det lyder som en rigtig god procedure.
Men jeg tror, det jeg ikke rigtig kan gennemskue er; hvad det er du har
foretege dig, til forskel fra den fil jeg sendte dig. Jeg er helt med på
at det skyldes at jeg ikke ved nok om programmet.

---JanH