Sløjfning af emailadresser hos CC?
Fra : Martin Heller

Dato : 09-05-09 01:57

På comon.dk kan jeg læse at min email-adresse tilsyneladende snart
bliver sløjfet
<http://www.comon.dk/forum/foraarsrengoring.i.cybercitys.domaene-portefolje_69092.html>.
Jeg kan ikke finde samme information på CC's hjemmeside, og har ikke
modtaget information hverken pr. email eller brev fra CC. Er der nogen
her i gruppen, der kender mere til historien end der står på comon.dk?

Hvis historien holder vand, hvad sker der så med emails sendt til
adresser på de sløjfede domæner? Kan køberne af domænenavnene så læse
alle de mails, som var tiltænkt de CC kunder, der havde tilmeldt sig et
email-alias?

Fra : Not Important

Dato : 09-05-09 02:22

Martin Heller <mr_heller@yahoo.dk> wrote in

> [...]
> adresser på de sløjfede domæner? Kan køberne af domænenavnene så læse
> alle de mails, som var tiltænkt de CC kunder, der havde tilmeldt sig

CC er under nedlukning, de bliver flyttet over under Telenord, så
vip.cybercity.dk forsvinder sikkert også på kortere sigt.

Ja, de nye ejere, kan hvis de vil læse de e-mails der tilstrømmer domænet.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-05-09 08:56

Martin Heller skrev:

> [...]
> adresser på de sløjfede domæner? Kan køberne af domænenavnene så læse
> alle de mails, som var tiltænkt de CC kunder, der havde tilmeldt sig et

Måske, men de må ikke. Det kan straffes med op til 6 måneders
fængsel hvis de uberettiget læser andres mail.

Det er ikke meget anderledes end nu. Det tekniske personale hos
en udbyder ville uden problemer kunne læse de mails som systemet
håndterer.

--
Bertel

Fra : Martin Heller

Dato : 09-05-09 12:25

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det er ikke meget anderledes end nu. Det tekniske personale hos
> en udbyder ville uden problemer kunne læse de mails som systemet
> håndterer.

Ja, det er jeg klar over. Jeg synes dog at der er en forskel på om det
er det tekniske personale hos min internetudbyder, der kan læse mine
mails, hvis de vil, eller om min internetudbyder sælger det domæne,
hvortil mine mails sendes til en tilfældig køber som så kan læse mine
mails. Særligt uskønt er det når domæneoverdragelsen gøres uden
forudgående varsel.

Det er for øvrigt stadigt muligt at oprette email-alias hos Cybercity
til de domæner, som jf. comon.dk snarligt bliver nedlagt.

Fra : Frank Damgaard

Dato : 10-05-09 17:48

Martin Heller skrev:

> [...]
>
> Det er for øvrigt stadigt muligt at oprette email-alias hos Cybercity
> til de domæner, som jf. comon.dk snarligt bliver nedlagt.

Har comon.dk en liste?

bla. vvs.dk er allerede fjernet og solgt.

Da de andre domæner ikke er fjernet må man da formode at de ikke er solgt endnu
eller ikke planlagt fjernet.

Og det virker da temmeligt dumt af cybercity at tillade at oprette email alias
til domæner der planlægges lukket indenfor en overskuelig fremtid.

Fra : Martin Heller

Dato : 10-05-09 22:59

Frank Damgaard wrote:

> [...]
>
> Og det virker da temmeligt dumt af cybercity at tillade at oprette email alias
> til domæner der planlægges lukket indenfor en overskuelig fremtid.

comon.dk lister "alle domæner som CC ejer i dag". Fra artiklen får man
det indtryk, at de alle skal nedlægges. Men ud fra svarene i denne tråd
er det muligvis kun en del af dem, der sælges.

<http://www.comon.dk/news/cybercity-kunder.mister.emailadresser_40831.html>:
<citat>
Her følger listen over alle de domæner, som Cybercity ejer i dag.

hackersmacker.dk bonuskunde.dk 1-meg.dk 1meg-modem.dk 1meg.dk
friabonnement.dk friabonnent.dk fax-mail.dk cybercityerhverv.dk
1megmodem.dk adsl.dk adslboost.dk anarki.dk elinstallatoer.dk bryg.dk
email.dk net-journalen.dk net-film.dk net-bog.dk nattevagten.dk
microsnot.dk laege.dk hosted-art.dk hacker-smacker.dk cool.dk quake.dk
nmt.dk mobil.dk larsen.dk laegedage99.dk laegedage98.dk laegedage2000.dk
kvalme.dk lets-buy-it.dk bog.dk boostcard.dk gshdsl.dk cyper-city.dk
cypercity.dk domains.dk dready.dk it.dk io.dk info.dk industri.dk
homepage.dk hemmelig.dk heaven.dk games.dk game.dk forfatter.dk
forening.dk tv-net.dk telefoni.dk sniksnak40.dk sniksnak20.dk film.dk
exchangetest.dk ferie.dk backbone.dk city.dk dslboost.dk internetshop.dk
internet-shop.dk yellowweb.dk netvidio.dk nettelefoni.dk net-telefoni.dk
net-telefon.dk cyber-city.dk cyber.dk cybercitizen.dk
cybercitychannel.dk cybercitymobil.dk cybercitymobile.dk cybermobile.dk
cybertel.dk yellow-web.dk www.dk video.dk unoden.dk ungdom.dk
ugenstilbud.dk udlandstelefoni.dk udenlandstelefoni.dk tv.dk turisme.dk
transport.dk tennis.dk telefon.dk teknik.dk talk.dk t1.dk sprit.dk
spedition.dk snaps.dk snak.dk sisbye.dk siesing.dk secret.dk
dk-online.dk cybercity.dk adslfleks.dk adslflex.dk cybercityboost.dk
domainfind.dk finddomain.dk playingod.dk elvis.dk broadbandguide.dk
playinggod.dk zybermail.dk exadmin.dk cibercity.dk sybercity.dk
cybercitytest.dk ccexchange.dk ccexchangetest.dk cyberciti.dk
wwwcybercity.dk www-cybercity.dk cybercitytast.dk cybercityfast.dk
cybercityven.dk cybercity-tast.dk cybercity-fast.dk cybercity-ven.dk
leasedline.dk replicants.dk hosting-webhotel-domain.dk lorteopus.dk
skattefriadsl.dk webhotelprivat.dk webhotelproplus.dk webhotelpro.dk
isp-sikkerhedsforum.
</citat>

Fra : Frank Damgaard

Dato : 11-05-09 02:27

> comon.dk lister "alle domæner som CC ejer i dag". Fra artiklen får man
> det indtryk, at de alle skal nedlægges. Men ud fra svarene i denne tråd
> er det muligvis kun en del af dem, der sælges.

Ja artiklen er ikke særlig tydelig.

edb.dk og vvs.dk er ikke i den liste fra comon.dk,
og de er allerede solgt, se hos dk-hosmaster.dk
lotto.dk og doktor.dk som artiklen nævner er heller ikke i
samme liste som er nederst i artiklen hos comon.dk.
Det må betyde at der er domæner som er solgt, og listen
nederst er kun dem cybercity endnu har.

Så jeg har på fornemmelsen at der er sket følgende:

1) en del domøner har haft købere (sikkert til overpris) og de er solgt,
og det er disse kunder der har fået en frist til i sommer om at
få skiftet email (og selskab?)
Det har også været debateret/omdiskuteret en del at Cybercity, TDC mfl. hamstrede
"smarte" domæner for godt 10 år siden da det blev givet frit med .dk domæner.

2) andre domæner hvor en ny ejer vil betale nok, er måske også til salg.
Det drejer sig dog næppe om nogle som vip.cybercity.dk og post.cybercity.dk
og muligvis heller ikke nogle af de tilbageværende i smart-alias listen
i selvbetjening. Men da selskabet skal hedde "telenor", så kan det godt
være at nye kunder ikke kan vælge de gamle cybercity post adresser.
Men Telenor får godt nok sure kunder hvis de nedlægger disse 2 meget brugte
email domæner....

3)
Den nye smart-alias liste er i øvrigt også meget kortere en den lange liste nederst, n
det er kun:
anarki.dk city.dk cool.dk elinstallatoer.dk elvis.dk email.dk film.dk forening.dk
heaven.dk hemmelig.dk it.dk kvalme.dk larsen.dk mobil.dk quake.dk secret.dk teknik.dk
tv.dk ugenstilbud.dk ungdom.dk video.dk

Om den nye korte liste betyder at disse er fredet er ikke til at vide
nogle som tv.dk, it.dk, mobil.dk kunne der sikkert nok findes købere til ....

Men hvorfor tilbyde folk at oprette nye smart-alias til et domæne som
snart forsvinder fra cybercity, så får de da først sure kunder, specielt
blandt dem der lige nu er nødt til at skifte, og så har valgt et
nyt smart-alias , for så om få måneder at få at vide at den også nedlægges.

Fra : Frank Damgaard

Dato : 11-05-09 20:07

http://www.business.dk/article/20090511/ittele/90511111/
Der står i denne artikel at det er over 100 domæner som cybercity har , og at
de allerede er afsat.

http://www.comon.dk/news/cybercitys-mail-stop.skyldes.lovaendring_40851.html
comon skriver at det skulle skyldes ændrede regler for domæneejere.
Jeg tvivler dog på dette, da domænerne jo netop er i brug af kunderne
til email adresser (der kører en mailserver).

men måske det er sidste øjeblik for at kunne score penge på domænerne
idet CC øjensynlig kan sælge deres domæner inden 2010....

Fra : Martin Heller

Dato : 11-05-09 21:12

Frank Damgaard wrote:

> [...]
> blandt dem der lige nu er nødt til at skifte, og så har valgt et
> nyt smart-alias , for så om få måneder at få at vide at den også nedlægges.

Jeg har netop modtaget følgende svar fra Kundeservice:
<citat>
Mange tak for din henvendelse. På vegne af kundeservicedirektør Lisbeth
Hvidkjær, svarer jeg på din mail.

Cybercity har beklageligvis måttet informere vores kunder om, at de er
nødt til at skifte deres e-mailadresse med tre måneder varsel. Du burde
have modtaget et brev omkring dette, jeg beklager meget hvis dette ikke
er tilfældet.
Baggrunden for dette er, at vi ellers risikerer at skulle informere dig
om skift af e-mailadresse med dags varsel.
Situationen er således i dag den, at rettighederne til domænenavne
afgøres ved Klagenævnet for domænenavne. Taber vi en sag i nævnet
betyder det, at vi skal afgive domænet øjeblikkeligt.

Næste år træder en ny bestemmelse i internetdomæneloven i kraft, som vi
forventer, vil øge antallet af domæner, vi må afstå.

For at undgå risikoen for at måtte varsle dig om skift af e-mailadresser
med dags varsel har vi derfor besluttet i stedet at varsle skift skiftet
nu, så du i stedet får tre måneder til at skifte. På den måde undgår vi
en situation, hvor du skal ændre e-mail adresse fra den ene dag til den
anden.
</citat>

Min adresse er en @email.dk adresse, så jeg går ud fra, at det betyder
at også de domæner, som i dag kan vælges som alias, nedlægges.

Fra : Frank Damgaard

Dato : 12-05-09 02:01

Martin Heller skrev:

> Jeg har netop modtaget følgende svar fra Kundeservice:
> <citat>
....snip....
> </citat>
>

> Min adresse er en @email.dk adresse, så jeg går ud fra, at det betyder
> at også de domæner, som i dag kan vælges som alias, nedlægges.

Jeg tror CC/telenor har valgt at indstille denne service, eller ?

Nogle domæner kunne være lidt tvivlsomme, men de nye domæneregler
kan jeg ikke se skulle betyde at f.eks. email.dk skulle give problemer.
Men efter de gældende regler for de gamle domæner (fra før 2005)
kan de jo sælge/afhænde domænerne inden 2010, det bliver måske noget
sværere når de gamle domæner også er omfattet af de nye regler ...

Men hvis de har besluttet ikke at fortsætte med denne smart-alias service
så burde de da omgående lukke for at man kan oprette nye smart-alias ;
Så CC/telenor kunder må da være noget forvirrede.

Og man skal da vist spørge kundeservice meget præcist for at få
et ordentlig svar. Du har da vist ikke fået konkret svar om dit @email.dk
er berørt, men kun generelt om de domæner de har lukket/fjernet fra listen.

Fra : Martin Heller

Dato : 12-05-09 22:36

Frank Damgaard wrote:

> Og man skal da vist spørge kundeservice meget præcist for at få
> et ordentlig svar. Du har da vist ikke fået konkret svar om dit @email.dk
> er berørt, men kun generelt om de domæner de har lukket/fjernet fra listen.

Jeg skrev fra min CC mail til kundeservicedirektør Lisbeth Hvidkjær.

<citat>
Kære Lisbeth Hvidkjær.

Har historien om at Cybercity/Telnor har planer om at nedlægge
eksisterende kunders email-adresser noget på sig?
<http://www.comon.dk/news/cybercity-kunder.mister.emailadresser_40831.html>

Fra hvornår kan jeg ikke længere regne med, at min email-adresse virker?
Og hvorfor skal man som påvirket kunde læse nyheden i pressen i stedet
for at få besked direkte (f.eks. via email...)?

Mvh,
Martin Heller
dslXXXXX
email: ________@email.dk (som I nu har tænkt jer at sløjfe).
</citat>

Jeg går derfor ud fra, at svaret fra kundeservice er relevant for min
adresse på @email.dk domænet. @email.dk er stadig blandt de alias, man
kan vælge under selvbetjening. Det er ikke så god stil fra CC's side,
men det er godt i tråd med deres ageren i på andre områder så som
newsservere, prissætning mv.

Fra : Bruno

Dato : 09-05-09 10:52

Martin Heller wrote:
> [...]
> modtaget information hverken pr. email eller brev fra CC. Er der nogen
> her i gruppen, der kender mere til historien end der står på comon.dk?

Nul information fra CC her.Hvilket jeg synes er MEGET kritisablet for
havde jeg ikke set dit indlæg, så ville jeg være helt ubekendt med den
snarlige lukning!

Udover de domæner som servicen de lukke for har tilbudt, så tænker jeg
det nok betyder slut for de gamle ISP domæner altså:

image.dk (Image Scandinavia)
worldonline.dk
tiscali.dk
tele2.dk
cybercity.dk

Det er noget af en tur man har taget som trofast kunde

> [...]
> adresser på de sløjfede domæner? Kan køberne af domænenavnene så læse
> alle de mails, som var tiltænkt de CC kunder, der havde tilmeldt sig et

Hvis de vil. Er de fornuftige, så sætter de deres mailservere op til kun
at acceptere mailadresser de bruger og så enten afvise eller slette alt
andet.

Mvh
Bruno

Fra : Henning Kampmann

Dato : 09-05-09 15:31

On Sat, 09 May 2009 11:51:43 +0200, Bruno <x@c.d> wrote:

-klip-
> [...]
>tele2.dk
>cybercity.dk
>
>Det er noget af en tur man har taget som trofast kunde :-

Ja jeg kan kun være enig med Bruno. Med denne pludselige
udmelding, 'at man lukker domænet .edb.dk grundet
rationalisering, har jeg svært ved at tage CC alvorligt mere.
Sandheden er højst sandsynligt, at dette domæne kan sælges for en
sum penge og så er det helt ligegyldigt, hvad det vil påføre CCs
egne kunder i form af følgeomkostninger til fx brevpapir,
kuverter, visitkort, brochurematerialer, samt det store antal
kunder der i årenes løb har lagret vores email adresse. Min
kommende udbyder vil med garanti ikke have noget med CC, Sonofon
eller Telenor at gøre.

Sådan behandler man ikke kunder, så mon ikke der vil være mange,
der finder sig en anstændig leverandør i stedet? Jeg tror det!

Venlig hilsen

Henning
)

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 09-05-09 17:27

Henning Kampmann formulated the question :
> Sådan behandler man ikke kunder, så mon ikke der vil være mange,
> der finder sig en anstændig leverandør i stedet? Jeg tror det!

Findes der anstændige leverandører der ikke prioriterer forretning over
kundebehandling når det kommer til stykket?

--
/klaus

Fra : Henning Kampmann

Dato : 09-05-09 17:36

Ja, det vil jeg have lov til at tro på. Der findes heldigvis
mange i erhvervslivet, så mon ikke der skulle være nogle stykker
inden for dette område også? Markedet syntes at ligge lige for
fødderne, så jeg vil da håbe, at den bliver fulgt op.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-05-09 18:00

Henning Kampmann skrev:

> Sandheden er højst sandsynligt, at dette domæne kan sælges for en
> sum penge og så er det helt ligegyldigt, hvad det vil påføre CCs
> egne kunder i form af følgeomkostninger [...]

Har der været stillet en garanti for at man altid ville kunne
benytte disse ekstra domænenavne?

--
Bertel

Fra : Henning Kampmann

Dato : 09-05-09 19:18

On Sat, 09 May 2009 19:00:29 +0200, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>Henning Kampmann skrev:
-klip-

>Har der været stillet en garanti for at man altid ville kunne
>benytte disse ekstra domænenavne?

Hvis din pointe er, at du gerne vil støtte CC, så helt ok for
mig. Jeg har blot en lidt anden moral - men mennesker er jo
forskellige.

Venlig hilsen

Henning

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-05-09 19:37

Henning Kampmann skrev:

> Hvis din pointe er, at du gerne vil støtte CC, så helt ok for
> mig. Jeg har blot en lidt anden moral - men mennesker er jo
> forskellige.

Min pointe var at få opklaret om der var blevet stillet en
garanti for at man altid kunne benytte disse ekstra domænenavne?
Men jeg kan godt se nu at det måske var lidt kryptisk formuleret.

--
Bertel

Fra : Martin Heller

Dato : 09-05-09 20:24

Bertel Lund Hansen wrote:

> Min pointe var at få opklaret om der var blevet stillet en
> garanti for at man altid kunne benytte disse ekstra domænenavne?
> Men jeg kan godt se nu at det måske var lidt kryptisk formuleret.

Der er ikke nogen garanti. De skriver på ens selvbetjeningsside:

<citat>
Smart Alias

Her kan du ændre din nuværende e-mailadresse og gøre den mere personlig.
Din første e-mailadresse hos Cybercity vil være lig denne:
ccc1111@vip.cybercity.dk

Denne adresse kan du f.eks. ændre til en smartere adresse, som også er
lettere at huske, f.eks.: dj@cool.dk

Der er mange forskellige domænenavne, som du frit kan benytte til din
egen personlige mailadresse.
</citat>

Der nævnes ikke noget om, at man skal være opmærksom på at domænerne med
eller uden varsel pludselig kan blive slettet.

Det er endvidere en service, som Cybercity har haft igennem lang tid
(altid?), og man må derfor formode, at der er en del kunder, der har
benyttet sig af tilbudet. Det er derfor overraskende for mig at de
vælger at nedlægge disse kunders email-adresser og det gøres kun værre
af, at det muligvis gøres uden varsel. Garanti eller ej, så er det ikke
noget, de får pluspoint for i min bog.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-05-09 04:48

Martin Heller skrev:

> Der nævnes ikke noget om, at man skal være opmærksom på at domænerne med
> eller uden varsel pludselig kan blive slettet.

Jeg er enig i at man så har ret til at forvente at de virker
altid selv om det ikke nævnes direkte.

> af, at det muligvis gøres uden varsel. Garanti eller ej, så er det ikke
> noget, de får pluspoint for i min bog.

nej, heller ikke hos mig. Problemet er nok at der rent juridisk
ikke er stillet en garanti, og så kan en ny ejer handle på en
måde som det oprindelige firma nok ikke ville have gjort.

--
Bertel

Fra : Bruno

Dato : 09-05-09 19:39

Henning Kampmann wrote:

> Ja jeg kan kun være enig med Bruno. Med denne pludselige
> udmelding, 'at man lukker domænet .edb.dk grundet
> rationalisering, har jeg svært ved at tage CC alvorligt mere.

Der er især to ting som generer mig i denne sammenhæng.

1. At de ikke har givet besked. Jeg har INTET hørt på hverken den
mailadresse der er koblet sammen med mit cybercity abb., eller på en af
de adresse jeg bruger som er på de gamle domænenavne. Havde jeg ikke
faldet over indlægget i denne gruppe, så tyder meget på jeg altså blot
ville havde oplevet en lukning af mailkonti uden varsel!

2. At de kommer med en søforklaring omkring hvorfor de lukker de konti.
Faktum er, at det eneste de konti koster i drift er domænenavnene og
altså peanuts. Resten bare et spørgsmål om deres mailserver skal
håndtere flere, eller færre konti. Det handler simpelthen om, at de vil
sælge de domæner plus de vil havde kunderne nævner deres ny navn i
forbindelse med angivelse af mailadresse (altså reklame).

Jeg er heller ikke vild med, at jeg skal havde bøvlet med og rette mine
adresser alle mulige mærkelige steder. Der må jeg dog erkende, at CC
ikke har lovet evig postservice og kan derfor acceptere dette. MEN UDEN
VARSEL ER NOGET SVINERI!

> Sådan behandler man ikke kunder, så mon ikke der vil være mange,
> der finder sig en anstændig leverandør i stedet? Jeg tror det!

Ingen tvivl om, at dette vil blive husket og det er alligevel snart tid
for min periodiske gennemgang af faste udgifter

Mvh
Bruno

Fra : Snuden

Dato : 09-05-09 22:03

On Sat, 09 May 2009 20:38:38 +0200, Bruno <x@c.d> wrote:

> [...]
>faldet over indlægget i denne gruppe, så tyder meget på jeg altså blot
>ville havde oplevet en lukning af mailkonti uden varsel!

Det kommer - CC sender varslingsmails ud i flere omgange. Alene den
6/5 røg der 49.000 styks afsted.

> [...]
>adresser alle mulige mærkelige steder. Der må jeg dog erkende, at CC
>ikke har lovet evig postservice og kan derfor acceptere dette. MEN UDEN

Det sker ikke "uden varsel". Din nuværende adresse er gyldig frem til
30/6 - først derefter ryger mail sendt til den ned i sort hul.
--
Snuden

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-05-09 04:52

Snuden skrev:

> Det sker ikke "uden varsel". Din nuværende adresse er gyldig frem til
> 30/6 - først derefter ryger mail sendt til den ned i sort hul.

Min bror som har en imageadresse (oprettet i Image-tiden), fik en
mail på fejlbehæftet engelsk fra et eller andet com-domæne. Den
drejede sig om noget med hans mailadresse og ændring eller
nedlæggelse (jeg nærlæste den ikke). Den havde tydeligt karakter
af en phishingmail (bad bl.a. om brugernavn og kodeord), så jeg
rådede ham til at slette den og glemme alt om den.

Er det et tilfældigt sammenfald, eller er advarslerne af så
tvivlsom en kvalitet?

--
Bertel

Fra : Jens Jensen

Dato : 10-05-09 08:46

Bertel Lund Hansen skrev, Den 10-05-2009 05:51:
> Er det et tilfældigt sammenfald, eller er advarslerne af så
> tvivlsom en kvalitet?

Det er selvfølgelig en phishing mail, når der bedes om
login-oplysninger. Og det er nok ikke tilfældigt, at den kommer netop
nu. Hvis du ikke på forhånd havde læst om Cybercitys nedlæggelse af
mailadresser i medierne, ville du nok ikke være i tvivl om, at det var
en phishing mail.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-05-09 08:57

Jens Jensen skrev:

> Det er selvfølgelig en phishing mail, når der bedes om
> login-oplysninger.

Ja, det var skam også det der overbeviste mig. Det er kun fordi
jeg nu (bagefter) læser om CC's operation nedlæg at jeg lige vil
være sikker.

--
Bertel

Fra : Snuden

Dato : 10-05-09 12:30

On Sun, 10 May 2009 05:51:54 +0200, Bertel Lund Hansen
> [...]

>rådede ham til at slette den og glemme alt om den.
>
>Er det et tilfældigt sammenfald, eller er advarslerne af så

Det er næppe tilfældigt at den kommer netop nu, men CC udsender ikke
kundemails på engelsk (medmindre man selv har henvendt sig på engelsk
først), og de beder *aldrig* om loginoplysninger ad den vej.
--
Snuden

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-05-09 21:23

Henning Kampmann skriver:

> [...]
> kuverter, visitkort, brochurematerialer, samt det store antal
> kunder der i årenes løb har lagret vores email adresse.

Som bare nogenlunde seriøst salgsfirma bruger man sku da eget domæne og
ikek en tilfældig CC/TDC/Gmail/Whatever adresse.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-05-09 04:52

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Som bare nogenlunde seriøst salgsfirma bruger man sku da eget domæne og
> ikek en tilfældig CC/TDC/Gmail/Whatever adresse.

Enig.

--
Bertel

Fra : Chano Andersen

Dato : 10-05-09 19:30

Henning Kampmann wrote:
> [...]
> kuverter, visitkort, brochurematerialer, samt det store antal
> kunder der i årenes løb har lagret vores email adresse. Min

Hmm.. Jeg har altid set udbyder adresser på brevpapir mm. som aldeles
useriøst, hvis man vil drive forretning og kommunikere over internettet,
så er det vel ikke så galt at bruge den smule penge det koster at have
eget domæne med dertil hørende e-mail service?

- Chano Andersen

Fra : Chano Andersen

Dato : 10-05-09 19:24

Bruno wrote:
> Hvis de vil. Er de fornuftige, så sætter de deres mailservere op til kun
> at acceptere mailadresser de bruger og så enten afvise eller slette alt
> andet.

Men når domænet har været i brug hos en ISP til dennes kunder, er der så
ikke en realistisk chance/risiko, for at den nye ejer vælger at aktivere
en af de adresser der tidligere tilhørte en kunde hos ISP'en?

Cybercity er jo ikke en helt lille udbyder...

- Chano Andersen.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 10-05-09 20:35

Chano Andersen brought next idea :

> Men når domænet har været i brug hos en ISP til dennes kunder, er der så ikke
> en realistisk chance/risiko, for at den nye ejer vælger at aktivere en af de
> adresser der tidligere tilhørte en kunde hos ISP'en?

Nu kender vi jo ikke ordlyden i den aftale CC indgår med køberne af de
tidligere domæner, men der burde være klausul om en mindre
karantæneperiode inden den tages i brug - enten fra CC's side, eller
fra køberens side.
Efter det Frank Damgaard har vist fra CC, har de åbenbart ikke anset
det for nødvendigt at lave en lille tekst om denne risiko, og nævne at
de gamle brugere af disse domæner skal få givet besked til alle deres
forbindelser. Ikke alle kunder er lige kyndige til at overskue dette,
selv om der nok skal lidt kendskab til før man vælger at bruge et
alias.

Køberne af domænerne er vel også klar over, at deres
internetforbindelse kan blive belastet af en betydelig mængde
spamtrafik hvis de er af en størrelse som bruger egen mailserver -
selvfølgelig alt efter hvor populært et domæne har været.

--
/klaus

Fra : Jesper Lund

Dato : 09-05-09 11:08

Bruno wrote:

> Det er noget af en tur man har taget som trofast kunde

Få dig en Gmail adresse eller lignende; alternativt dit eget domæne hvis
du vil betale lidt for det. Så kan du frit vælge den bedste udbyder uden
at tænke på mistede emails.

Samtidig undgår du at staten registrerer hvem du email'er med

--
Jesper Lund

Fra : Frank Damgaard

Dato : 09-05-09 12:28

Martin Heller skrev:
> [...]
> modtaget information hverken pr. email eller brev fra CC. Er der nogen
> her i gruppen, der kender mere til historien end der står på comon.dk?

Hvis du ikke har fået email om det, og din email stadig fungerer, dvs.
du kan modtage post, ja så er nu nok ikke berørt.

En jeg kender har email på @vvs.dk

cybercity/telenor har valgt at sælge domænet vvs.dk
(er faktisk solgt hvis man ser hos dk-hostmaster.dk)
han fik så besked om at han skulle finde en ny emailadresse
blandt de andre domæner cybericty.dk har (de har faktisk en hel del endnu).

vi valgte dog at købe eget domæne og email hos mail/webhotel,
og han har så blot en cybercity email som reserve.
Så skal han ikke skifte email igen... :)

jeg mistænker at et firma (nu på vvs.dk) lokkede med en stor bunke penge
og så valgte telenor at sælge.

Så har man email hos cybercity og måske et alias- til domæne som
kan have interesserede kunder, ja så kan man risikere at miste sin emailadresse.

> [...]
> adresser på de sløjfede domæner? Kan køberne af domænenavnene så læse
> alle de mails, som var tiltænkt de CC kunder, der havde tilmeldt sig et

tja der står ikke så meget om dette.

Men det er noget snavs når han nu brugte sin email til sit VVS firma
og nu kan hans post risikere at havne hos en konkurrent.

........snip.......
Vi er desværre nødt til at lukke din adresse XXXXXXXXX@vvs.dk, som er tilknyttet
din e-mail konto hos Cybercity. Adressen bliver lukket den 31. juli 2009.

Du mister ikke dine gamle e-mails, da de automatisk ligger på din oprindelige
e-mail-adresse, som vi har tildelt dig, dslNNNNNN@vip.cybercity.dk.

Derfor bliver din mailadresse lukket:

Til sommer bliver Cybercity og Sonofon lagt sammen og bliver til Telenor. I den
forbindelse har vi gennemgået alle vores domænenavne, og vurderet hvad vi skal
gøre med dem fremadrettet. Vi har besluttet at afhænde de domænenavne, der
umiddelbart har større forretningsmæssig interesse for andre virksomheder end for
os. Det er årsagen til, at vi ikke længere kan tilbyde dig den mailadresse, du
har haft ind til nu.

Dine muligheder nu:

Hvis du ønsker at oprette et nyt alias for dslNNNNNN@vip.cybercity.dk, kan du gøre
det på www.cybercity.dk/selvbetjening

Vi beklager ulejligheden og håber ikke ændringen skaber for mange gener for dig.

Hvis du har spørgsmål til, hvordan du opretter et nyt alias, er du velkommen til
at skrive til os på www.cybercity.dk/kontakt eller ringe til os.
.........snip.............

Fra : Martin Heller

Dato : 09-05-09 13:05

Frank Damgaard wrote:

> Hvis du ikke har fået email om det, og din email stadig fungerer, dvs.
> du kan modtage post, ja så er nu nok ikke berørt.

Jeg har ikke fået nogen email om at min email bliver nedlagt. Det kan
være, at det betyder, at Cybercity beholder @email.dk, som min adresse
ender på. Det var ikke det indtryk, jeg fik fra comon.dk artiklen, og
der er som sædvanligt ikke noget information at finde på Cybercitys
hjemmeside om nedlagte eller ændrede services.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 09-05-09 13:46

> [...]
> er som sædvanligt ikke noget information at finde på Cybercitys hjemmeside

De kunder der er berørt er mig bekendt varslet direkte, hvilket sikkert også
er grunden til der ikke er noget at læse på cybercity.dk

Så hvis du ikke har hørt noget kan du være ret sikker på at der ikke sker
noget med din adresse - jeg vil dog medgive at Comon ikke har været særligt
gode til at få det budskab frem i deres artikel

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Snuden

Dato : 09-05-09 22:07

On Sat, 09 May 2009 14:04:51 +0200, Martin Heller <mr_heller@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>der er som sædvanligt ikke noget information at finde på Cybercitys
>hjemmeside om nedlagte eller ændrede services.

Dem der beholdes er:

anarki.dk
city.dk
cool.dk
elinstallatoer.dk
email.dk
film.dk
forening.dk
heaven.dk
hemmelig.dk
it.dk
kvalme.dk
larsen.dk
mobil.dk
quake.dk
teknik.dk
secret.dk
tv.dk
ugenstilbud.dk
ungdom.dk
video.dk

Det er ingen hemmelighed og kan ses ved at logge ind på
selvbetjeningen.
--
Snuden

Fra : Martin Heller

Dato : 09-05-09 22:36

Snuden wrote:

> Det er ingen hemmelighed og kan ses ved at logge ind på
> selvbetjeningen.

Nu er Cybercity jo ikke ligefrem kendt for deres iver efter at holde
deres kunder informerede om ændringer i services, priser eller tekniske
nedbrud. Men det ville da være dejligt hvis de domæner, der nu er
tilgængelige via selvbetjeningsmenuen også forbliver hos Cybercity i
fremtiden. Det var imidlertid ikke det indtryk jeg fik fra artiklen på
comon.dk og citaterne fra Telenors pressechef.

Fra : Snuden

Dato : 09-05-09 23:26

On Sat, 09 May 2009 23:35:56 +0200, Martin Heller <mr_heller@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>fremtiden. Det var imidlertid ikke det indtryk jeg fik fra artiklen på
>comon.dk og citaterne fra Telenors pressechef.

Tjah - i den mail jeg har set står der direkte man kan vælge et andet
alias på selvbetjeningen. Det vil ikke give nogen som helst mening at
lade en vælge fra de nuværende muligheder og så lukke dem om en måned
eller to. Selv CC kan ikke opføre sig SÅ åndssvagt

--
Snuden

Fra : N_B_DK

Dato : 09-05-09 23:37

"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message
>Selv CC kan ikke opføre sig SÅ åndssvagt

Uha da, du er slet ikke klar over hvad de kan finde på!

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Snuden

Dato : 10-05-09 12:26

On Sun, 10 May 2009 00:36:40 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message
>

>Uha da, du er slet ikke klar over hvad de kan finde på!

Det ved du intet som helst om
--
Snuden

Fra : N_B_DK

Dato : 10-05-09 17:12

> Det ved du intet som helst om

Du er da godt nok ikke for smart, hvad kender du til mit "bekendtskab"
med CC? du kan være 100% sikker på det ikke er småting de kan finde på,
i mine øjne er det et amatør firma.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Snuden

Dato : 11-05-09 16:52

On Sun, 10 May 2009 18:12:27 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message

>Du er da godt nok ikke for smart,

>hvad kender du til mit "bekendtskab"
>med CC?

Intet, og det var heller ikke det jeg mente. Jeg mente "Du ved intet
som helst om hvad jeg ved om hvad de kan finde på".

>du kan være 100% sikker på det ikke er småting de kan finde på,
>i mine øjne er det et amatør firma.

Det er jeg ikke enig i. Men der er gået for meget supermagt i det
efter Sonofon og siden Telenor købte dem. Dengang de stadig var
selvstændige var det sjovt at arbejde der. Det hørte op efter
Sonofon/Telenor fik foden indenfor - nu er der alt for meget fokus på
bundlinien og alt for lidt på dels kundeservicen, dels
medarbejdertrivslen.
--
Snuden