Internet forbindelse på "Lars Tyndskids Ma~
Fra : Klaus Andersen

Dato : 23-04-09 18:45

Hej,

Findes der en måde at få en relativ hurtig internet forbindelse (mere end 3
mb) langt ude på landet hvor fiberbredbånd, tdc-centraler, umts/3g og wimax,
mm. er udelukket?

Jeg har hørt om forskellige metoder, bl.a internet via satelit.

Har i et godt tip til hvordan vi kan få en god forbindelse derude?

Mvh

KA

Fra : Paul-J

Dato : 23-04-09 20:18

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har hørt om forskellige metoder, bl.a internet via satelit.
>
> Har i et godt tip til hvordan vi kan få en god forbindelse derude?

Kan I bruge mobiltelefon ?
Hvis Sonofon-nettet er brugbar kan du anskaffe et bibob simkort www.bibob.dk
Med det isat en mobil, som en nokia N73 for eks., kan du komme på internet.
Download nokia pc-suite og tilslut din Pc til N73 med et usb-kabel.
Jeg har brugt det .
Det koster 2kr pr MB i starten.
Mindre hvis du har et større forbrug

Fra : Klaus Andersen

Dato : 23-04-09 20:50

"Paul-J" <dion@dk2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> internet.
> Download nokia pc-suite og tilslut din Pc til N73 med et usb-kabel.

Jeg kan kun få en GPRS forbindelse derude, ingen UMTS, så hurtigt internet
over mobilnettet er udelukket.

Mvh

KA

Fra : Chano Andersen

Dato : 23-04-09 20:34

Paul-J wrote:
> [...]

> Med det isat en mobil, som en nokia N73 for eks., kan du komme på internet.
> Download nokia pc-suite og tilslut din Pc til N73 med et usb-kabel.

Hvordan opfylder det kravet "Mere end 3 mbit"?

- Chano Andersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-04-09 20:40

Klaus Andersen skriver:

> Jeg har hørt om forskellige metoder, bl.a internet via satelit.

Hvilket er langsomt og koster $$$$

> Har i et godt tip til hvordan vi kan få en god forbindelse derude?

Hvor i verden taler vi om?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus Andersen

Dato : 23-04-09 20:56

> Hvor i verden taler vi om?

Som angivet i subj. så drejer det sig om Nord Mors, og ikke i en by
(landsby).

Har spurgt Midtvest Bredbånd og de dækker området, men der kommer ikke fiber
ud til matriklen de næste mange år, den ligger helt og aldeles for sig selv,
næsten 1 km fra asfalteret vej.

Mvh

KA

Fra : Klaus Andersen

Dato : 23-04-09 21:01

> [...]
> fiber ud til matriklen de næste mange år, den ligger helt og aldeles for
> sig selv, næsten 1 km fra asfalteret vej.

Korrektur: ca. 700 meter fra asfalteret vej

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-04-09 21:08

Klaus Andersen skriver:

> Som angivet i subj. så drejer det sig om Nord Mors, og ikke i en by
> (landsby).

Arrrh, den missede jeg.....

> Har spurgt Midtvest Bredbånd og de dækker området, men der kommer ikke fiber
> ud til matriklen de næste mange år, den ligger helt og aldeles for sig selv,
> næsten 1 km fra asfalteret vej.

I følge 3 er der rimeligt ringe på nordmors:
http://privat.3.dk/daekningudland/Dakning/Dakningskort/

Meen svjh kan jeg få UTMS på mit 3 modem ude ved Damolin, men det er
også så langt ude at man kan se over til Thisted.

En mast med en antenne til en 3 router vil måske kunne hjælpe.
Alternativet er en W-LAN forbindelse til et sted de har en linje med
"smæk" på.....

Men sådan noget "koster"
http://www.micronet.info/eNews/051804.htm

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 23-04-09 20:50

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Klaus Andersen skriver:
>
> Hvilket er langsomt og koster $$$$

Kan faktisk være ret hurtigt, men det er et problem at signalet skal ud
en tur på 2x36 km.

> Hvor i verden taler vi om?

Nordmors måske?

--
Niels

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 23-04-09 20:52

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Klaus Andersen skriver:
>
> Hvilket er langsomt og koster $$$$

Kan faktisk være ret hurtigt, men det er et problem at signalet skal ud
en tur på 2x36 km.

> Hvor i verden taler vi om?

Nordmors måske?

--
Niels

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 24-04-09 00:31

Niels P Sønderskov wrote:

> Kan faktisk være ret hurtigt, men det er et problem at signalet skal ud
> en tur på 2x36 km.

36 km? Er satelitten ved at falde ned?

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 24-04-09 00:46

Esben von Buchwald skrev:

> 36 km? Er satelitten ved at falde ned?

Åbenbart 36k da.

--
Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-04-09 06:26

Niels P Sønderskov skriver:

> Kan faktisk være ret hurtigt, men det er et problem at signalet skal ud
> en tur på 2x36 km.

Forbindelsen kan være hurtig (Mbit mæssigt), men forsinkelsen er enorm i
forhold til de linjer vi normalt bruger her i landet.

Har abejdejdet en del med satforbindelser til servere rundt om i
verden...

Fra : Per Sørensen

Dato : 23-04-09 21:25

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg har hørt om forskellige metoder, bl.a internet via satelit.
>
> Har i et godt tip til hvordan vi kan få en god forbindelse derude?

Hvis du kan nøjes med effektiv 2 mb kan du bruge Nordisk Mobil Telefoni
(http://www.ice-net.dk/mobiltbredbaand_valgteprodukt.php?readmoreid=16) Det
koster godt nok lidt mere end en fast linie, men det er meget meget stabilt.
Jeg har ikke oplevet steder uden dækning.

mvh Per

Fra : Søren Blom

Dato : 23-04-09 23:18

"Per Sørensen" <Fornavn@overmarken.dk> skrev

> [...]
> Det koster godt nok lidt mere end en fast linie, men det er meget meget
> stabilt. Jeg har ikke oplevet steder uden dækning.

Har du kikkede på om Skyline.dk kan levere på adresse, de har en
landsdækkende licens til FWA, hvor de inden udgangen af igår skal dække hele
landet, lige pt. dækker de hele østjylland, hvilket Norddjursland også er en
del af.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Lars Jensen

Dato : 24-04-09 08:11

Søren Blom skrev:
> [...]
> landsdækkende licens til FWA, hvor de inden udgangen af igår skal dække
> hele landet, lige pt. dækker de hele østjylland, hvilket Norddjursland

Er der ikke et stykke vej fra Norddjursland til nordmors?!

Lars B

Fra : Søren Blom

Dato : 24-04-09 14:29

"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev

> Er der ikke et stykke vej fra Norddjursland til nordmors?!

Jo for fanden, jeg havde bare læst det som Norddjursland og ikke Nordmors

Fra : Klaus Andersen

Dato : 24-04-09 11:45

"Per Sørensen" <Fornavn@overmarken.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det koster godt nok lidt mere end en fast linie, men det er meget meget
> stabilt. Jeg har ikke oplevet steder uden dækning.

Det her var rent faktisk et alternativ. Ikke helt den hastighed jeg ønsker
mig, men det kan være brugbart.

Super, mange tak

Mvh

KA

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 23-04-09 20:09

Klaus Andersen skrev:
> [...]
> mm. er udelukket?
>
> Jeg har hørt om forskellige metoder, bl.a internet via satelit.

Desværre. Jeg mener at huske at enten Canal Digital eller Viasat havde
produktet på markedet, men ikke længere.

--
Niels

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 23-04-09 19:22

On Thu, 23 Apr 2009 20:45:23 +0200, Klaus Andersen wrote:

> [...]
>
> Jeg har hørt om forskellige metoder, bl.a internet via satelit.
>
> Har i et godt tip til hvordan vi kan få en god forbindelse derude?

Hvorfor er Wimax udelukket? - det ser ud til at Skyline dækker det meste
af Mors. Ellers kommer det seneste ved udgangen af 2010, da de er
forpligtet til det ift. den licens de har fra Telestyrelsen.

Internet via satelit er meget dyrt og er absolut sidste udvej. Mener at
den 512/1536 kbps forbindelse, de brugte på Galathea missionen, kostede
omkring 500.000 kr. for et halvt år.

--
JÅH

Fra : Klaus Andersen

Dato : 24-04-09 11:48

"Jens Åge Holm" <boost@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af Mors. Ellers kommer det seneste ved udgangen af 2010, da de er
> forpligtet til det ift. den licens de har fra Telestyrelsen.

Tak Jens,

Folk derude fortalte mig at der ikke kunne nåes en WIMAX der, men det skal
komme an på en prøve, evt. med en retningsbestemt antenne, og jeg vidste
ikke Skyline havde lovet dækning til 2010, så det er bestemt værd at se på,
ville dog gerne have lidt mere fut på, men hvis der ikke er andre
alternativer er det en mulighed.

Mvh

KA

Fra : Frank Damgaard

Dato : 24-04-09 19:46

Jens Åge Holm skrev:

> Internet via satelit er meget dyrt og er absolut sidste udvej. Mener at
> den 512/1536 kbps forbindelse, de brugte på Galathea missionen, kostede
> omkring 500.000 kr. for et halvt år.

Det er betydeligt billigere hvis man kan nøjes med et stationært anlæg og satellit.
SES-Astra har en løsning til overkommelig pris.
Den hurtigste 2M/128k er ca. 575 kr/md
http://www.ses-astra.com/consumer/en/astra-broadband/astra2connect/index.php
http://www.dsl-o-sat.de/

langsommere er en del billigere.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 23-04-09 20:49

Klaus Andersen wrote:
> Hej,
>

> Har i et godt tip til hvordan vi kan få en god forbindelse derude?

Start med at finde dækningskort for Sonofon, TDC, Telia og 3, og se
hvordan de dækker dit område.

Hvis de alle dækker udmærket, har du jo frit valg, ellers kan du tage
det der dækker bedst.

Hvis dit forbrug er begrænset og der er sonofon dækning, så kan det
anbefales at tage bibobs pakke til 48 kr pr måned for de første 1000 MB

Fra : Klaus Andersen

Dato : 24-04-09 11:49

"Esben von Buchwald" <find.mig@paa.google> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis dit forbrug er begrænset og der er sonofon dækning, så kan det
> anbefales at tage bibobs pakke til 48 kr pr måned for de første 1000 MB

Der er ingen UMTS derude

Fra : Frank Damgaard

Dato : 23-04-09 22:45

Klaus Andersen skrev:
> [...]
> mm. er udelukket?
>
> Jeg har hørt om forskellige metoder, bl.a internet via satelit.

Problemet er lige om satellitudbyderne har en sælger i DK ;(

http://www.ses-astra.com/business/en/solutions/techcom/products/hybrid-internet/index.php
Det er en løsning med speciel LNB der også sender op til satellit.

http://www.ses-astra.com/business/en/solutions/enterprise/astra2connect/index.php
http://www.ses-astra.com/consumer/en/astra-broadband/astra2connect/index.php

Jeg ved ikke om du via f.eks. en tysk operatør kan blive kunde når du bor i DK .

priser f.eks på http://www.dsl-o-sat.de/
men op til 2Mbit/128k er jo 575kr/md ....
så det er ikke billigt.

> Har i et godt tip til hvordan vi kan få en god forbindelse derude?

desværre ikke hvis der ikke er noget der dækker i området ;(

Hvis du allerede nu kan få ADSL < 3MBit så er det nok det billigste.

I følge mastedatabsen er der UMTS i Thisted og Nykøbing M, men der er vel ikke mulighed
for dækning/forbindelse med passende antenne placering ?

Ellers hvis du absolut skal have høj hastighed, så selv stå for nedgravning
af kabel/fiber til nærmeste knudepunkt, eller lave en trådløs/FWA løsning
med mast hent til passende knudepunkt.
(men oprettelse og drift bliver dyrt)

Fra : Anders Majland

Dato : 24-04-09 08:24

> Ellers hvis du absolut skal have høj hastighed, så selv stå for
> nedgravning
> af kabel/fiber til nærmeste knudepunkt, eller lave en trådløs/FWA løsning
> med mast hent til passende knudepunkt.

Hvis der er har line of sigt til en bekendt med tilstrækkelig hastighed kan
man kommer langt for små penge

http://www.turnpoint.net/wireless/has.html

/A

Fra : Frank Damgaard

Dato : 24-04-09 20:10

Anders Majland skrev:

> Hvis der er har line of sigt til en bekendt med tilstrækkelig hastighed
> kan man kommer langt for små penge
>
> http://www.turnpoint.net/wireless/has.html

eller til "long range" med parabol:

http://www.binarywolf.com/249/parabolic.htm

http://www.trevormarshall.com/biquad.htm

eller måske nogle færdige man kan købe:

http://www.pacwireless.com/products/RT58.shtml

men det kræver jo lige at man kender nogen eller har aftale
med nogen i den anden "ende" som har hurtig internet
og hvor antenne kan sættes op.

Fra : Jens Fallesen

Dato : 25-04-09 00:41

Frank Damgaard wrote:

> men det kræver jo lige at man kender nogen eller har aftale
> med nogen i den anden "ende" som har hurtig internet
> og hvor antenne kan sættes op.

Og så kræver det naturligvis, at man af It- og Telestyrelsen kan få en
dispensation fra gældende dansk lovgivning på området …

--
Jens

Fra : Lars G

Dato : 25-04-09 08:02

"Jens Fallesen" <jf@avicnet.co.uk> wrote in message

> Og så kræver det naturligvis, at man af It- og Telestyrelsen kan få en
> dispensation fra gældende dansk lovgivning på området …

Sikker

Hvad siger lovgivning da ?

--
Lars

Fra : Thomas Corell

Dato : 25-04-09 08:10

Lars G wrote:

> Sikker
>
> Hvad siger lovgivning da ?

IT og telestyrelsen har det som et punkt på deres hjemmeside:
http://www.itst.dk/udstyr-og-apparater/lovstof

--
Don't waste space

Fra : Lars G

Dato : 25-04-09 08:23

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> wrote in message

> IT og telestyrelsen har det som et punkt på deres hjemmeside:
> http://www.itst.dk/udstyr-og-apparater/lovstof

Kan i lige fortælle hvad der er ulovligt ? så skal jeg da gerne prøve at
lede efter det

Mener i at der er ulovligt at montere en anden antende ?

--
Lars

Fra : Jens Fallesen

Dato : 25-04-09 08:50

Lars G wrote:

> Kan i lige fortælle hvad der er ulovligt ? så skal jeg da gerne prøve at
> lede efter det

For det første må du kun sende med en udstrålet effekt på 100 mW.
Løsninger med ufattelig lang rækkevidde på WLANs udnytter antenner med
stort gain, således at den udstrålede effekt fra antennen overstiger 100 mW.

For det andet skal anvendt udstyr være typegodkendt. Du kan sagtens købe
high gain-antenner, som er typegodkendt, men det kniber gevaldigt med
din hjemmelavede antenne. Der er intet, der forhindrer dig at gå til et
akkrediteret testlaboratorium og få dem til at måle og godkende din
hjemmelavede antenne, men det bliver nok en hel del dyrere end at købe
en færdig antenne.

--
Jens

Fra : Lars G

Dato : 25-04-09 09:17

> [...]
> Løsninger med ufattelig lang rækkevidde på WLANs udnytter antenner med
> stort gain, således at den udstrålede effekt fra antennen overstiger 100

Man vil med en antende på eks 18db og en nedsættelse udgangsefekten på 18db
stadig udsende 100 mW fra antenden!.

Men dette udstyr vil stadig rækkevidere da den jo "lytter" 18db bedre. Og
ikke kun det men hvis der er andre som kan forstyre 360 grader vil en del af
disse jo forsvinde ved eks 30 graders antende.

--
Lars

Fra : Jens Fallesen

Dato : 25-04-09 12:04

Lars G wrote:

> Men dette udstyr vil stadig rækkevidere da den jo "lytter" 18db bedre. Og
> ikke kun det men hvis der er andre som kan forstyre 360 grader vil en del af
> disse jo forsvinde ved eks 30 graders antende.

Det forøger naturligvis rækkevidden noget, at du modtager med højt gain,
men effekten er alligevel relativt begrænset grundet støj. Især hvis du
ikke kan holde hele frøste fresnelzone fri.

Effektiv transmission over lange afstande kræver nu en gang høj sendeeffekt.

--
Jens

Fra : Lars G

Dato : 26-04-09 08:57

> Det forøger naturligvis rækkevidden noget, at du modtager med højt gain,
> men effekten er alligevel relativt begrænset grundet støj. Især hvis du
> ikke kan holde hele frøste fresnelzone fri.

Men det må være begrænset hvor meget støj der er på "Lars Tyndskids Mark"

> Effektiv transmission over lange afstande kræver nu en gang høj
> sendeeffekt.

Jeg har ikke noge praktisk erfaring så jeg må jo tro på dig. Men det går
imod hvad jeg har lært.

--
Lars

Fra : Jens Fallesen

Dato : 26-04-09 11:56

Lars G wrote:

> Men det må være begrænset hvor meget støj der er på "Lars Tyndskids Mark"

Så vidt jeg er orienteret, er der en del baggrundsstøj i både 2,4 og 5
GHz-områderne, selv uden for tæt bebygget område.

> Jeg har ikke noge praktisk erfaring så jeg må jo tro på dig. Men det går
> imod hvad jeg har lært.

Hvis det ikke var for støj, gjorde det naturligvis ingen forskel, om
gain var på sender eller modtager. Men gain i modtagerenden forstærker
jo netop både signal og støj, og mængden af støj stiger med afstanden.

--
Jens

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 27-04-09 17:07

On Sun, 26 Apr 2009 12:55:48 +0100, Jens Fallesen wrote:

> Hvis det ikke var for støj, gjorde det naturligvis ingen forskel, om
> gain var på sender eller modtager. Men gain i modtagerenden forstærker
> jo netop både signal og støj, og mængden af støj stiger med afstanden.

Forstærkning i modtagerenden er altid værdiløst - problemet skal løses
med større antenner, omend det selvfølgelig ikke er billigt.

Nu har jeg godtnok kun kendskab til systemer til licensierede bånd, og her
er det ved frekvenser under 7 GHz. i praksis kun muligheden for at kunne
opnå ordentlig LOS, der sætter begrænsningen.

At det så kan være lidt svært at finde en struktur at montere sin 3,7m.
antenne på er en anden sag.

--
JÅH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-04-09 21:45

Jens Åge Holm skriver:

> Forstærkning i modtagerenden er altid værdiløst - problemet skal løses
> med større antenner, omend det selvfølgelig ikke er billigt.

Og hvad har de større antenner?

Forstærkning (eller gain om man vil).....

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 28-04-09 17:45

On Mon, 27 Apr 2009 23:44:47 +0200, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Jens Åge Holm skriver:

> Og hvad har de større antenner?
>
> Forstærkning (eller gain om man vil).....

Korrekt - jeg overvejede også lidt, hvordan jeg skulle skrive det.

Som jeg forstod problematikken, var det om man skulle aktivt forstærke sit
input signal, hvorved støjen naturligvis også bare forstærkes.

Ved en større antenne med en mindre åbningsvinkel, fanger man mere af
signalet og undgår en større del af støjen, så jeg mener ikke, det er
rimeligt at sammenligne de to "forstærkninger" direkte.

--
JÅH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-04-09 20:13

Jens Åge Holm skriver:

> Korrekt - jeg overvejede også lidt, hvordan jeg skulle skrive det.

Du fik det skrevet lidt kringlet, så det kunne misforstås.

> Som jeg forstod problematikken, var det om man skulle aktivt forstærke sit
> input signal, hvorved støjen naturligvis også bare forstærkes.

Korrekt

> Ved en større antenne med en mindre åbningsvinkel, fanger man mere af
> signalet og undgår en større del af støjen,

Korrekt.

Fra : Ivar

Dato : 25-04-09 09:04

Lars G skrev:

> Kan i lige fortælle hvad der er ulovligt ? så skal jeg da gerne prøve at lede
> efter det

Generelt er det forbudt at opstille en radiosender. Der er dog
en masse undtagelser. Reglerne for undtagelserne er afhængig
af frekvensen. Fx er der et område omkring 433 MHz hvor der
frit kan sendes med mindre effekter. Det bruges typisk til
alt det trådløse man har i hjemmet. Der er regler for frekvenser
til walkie-talkies, mobil-telefoner mm., men elles er det
ikke lovligt at bruge frekvenser og effekter over større afstande.

Det kan være vanskeligt af finde ud af hvad de forskellige
frekvenser bruges til, da det for flere frekvensområder ikke er
lovligt at oplyse om anvendelsen. Reglerne styres af IT- og
Telestyrelsen (tidligere P&T). Man kan ikke tage det for givet,
at det er lovligt at bruge, det omtalte importerede udstyr.
Man skal finde ud af, efter hvilke standarder er udstyret lavet,
og derefter undersøge om det er lovligt at bruge det.

Anarki på området ville betyde, at man ikke kunne være
sikker på at radioen til en ambulance ville virke.

Ivar Magnusson

Fra : Lars G

Dato : 25-04-09 09:30

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote in message

> Generelt er det forbudt at opstille en radiosender.

> Det kan være vanskeligt af finde ud af hvad de forskellige
> frekvenser bruges til, da det for flere frekvensområder ikke er
> lovligt at oplyse om anvendelsen.

Jeg er ikke med ? Snakker vi ikke om standart udstyr eks 802.11g som køre på
2.4 GHz

En antende kan ikke lave frekvensen om.

--
Lars

Fra : Ivar

Dato : 25-04-09 13:27

Lars G skrev:

> Jeg er ikke med ?

Det kan være, at det er mig der "har mistet tråden". Jeg
troede, at diskussionen handlede om nogle af de produkterne,
der var i Franks indlæg.

Ivar Magnusson

Fra : Frank Damgaard

Dato : 25-04-09 18:55

Ivar skrev:

> Det kan være, at det er mig der "har mistet tråden". Jeg
> troede, at diskussionen handlede om nogle af de produkterne,
> der var i Franks indlæg.

Der fås jo netop færdige løsninger.

Og man kan få tilladelse fra ITST til at bruge visse frekvenser
til privat brug hvis man ikke kan bruge nogle
i 2.4 eller 5GHz til 802.11

I tyskland er det i hvert fald muligt at forsyne sågar
mindre lokalområder på landet med et sådant link og så
noget WLAN i landsbyen.

Men det hele koster jo, dyre antenner, evt. mast osv.

Derfor kunne en løsning jo være en ombygget 3G modem/router
med antenne placeret højt opppe, måske så man kan tage UMTS
fra de 2 områder i nærheden der har.

Men nu mangler der lidt info i denne tråd om hvor meget Klaus
vil betale for det, og er det til lidt erhvev mv ?
Måske det er til passende pris muligt at grave noget
eller lave en specialløsning fra teleselskabet.

Fra : Klaus Andersen

Dato : 24-04-09 11:55

"Frank Damgaard" <frank_news@milpent.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i DK .

> priser f.eks på http://www.dsl-o-sat.de/
> men op til 2Mbit/128k er jo 575kr/md ....

Det var præcis sådan en løsning jeg havde i tankerne, men jeg kan se at det
ikke når de hastighedder jeg havde ønsket mig og at det er ret dyrt, men
trods alt...

Jeg har sendt dem en forespørgsel om de vil levere til en dansk kunde, bare
for interessens skyld.

Mvh

KA

Fra : jama

Dato : 24-04-09 10:49

> [...]
>
> Jeg har hørt om forskellige metoder, bl.a internet via satelit.
>
> Har i et godt tip til hvordan vi kan få en god forbindelse derude?

Hvorfor ikke bruge Mobil Bredbånd fra 3 De gir 3-7 MB download, og så dækker
de det meste af Danmark, og er forholsvis billig. under 500kr.mdr.
Mvh.Jama

Fra : Klaus Andersen

Dato : 24-04-09 11:56

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Hvorfor ikke bruge Mobil Bredbånd fra 3 De gir 3-7 MB download, og så
> dækker de det meste af Danmark, og er forholsvis billig. under 500kr.mdr.

Læs mit indlæg igen:

Der er ikke UMTS derude...

Mvh

KA

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 25-04-09 18:55

Hej

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Der er ikke UMTS derude...

Hvad med http://ice-net.dk/index.php

Det kører på det gamle NMT net, og der skulle være fuld dækning på Mors.

Kender en der har det monteret i hans firmabil, og han er tilfreds med
produktet.

Mvh
Hans

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 25-04-09 18:59

> [...]
>
> Det kører på det gamle NMT net, og der skulle være fuld dækning på Mors.
>
> Kender en der har det monteret i hans firmabil, og han er tilfreds med

Arghh havde ikke lige set, at en anden allerede havde foreslået det....
Sorry

Fra : Klaus Andersen

Dato : 25-04-09 21:33

"Hans Mouridsen" <hom@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Arghh havde ikke lige set, at en anden allerede havde foreslået det....
> Sorry

He he, det er helt ok

Mvh

KA

Fra : Chano Andersen

Dato : 26-04-09 09:31

Hans Mouridsen wrote:
> Hvad med http://ice-net.dk/index.php
>
> Det kører på det gamle NMT net, og der skulle være fuld dækning på Mors.

Streng taget har de vel ikke mere med NMT nettet at gøre, end det faktum
at de benytter samme frekvens?

- Chano Andersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-04-09 09:57

Chano Andersen skriver:

> Streng taget har de vel ikke mere med NMT nettet at gøre, end det faktum
> at de benytter samme frekvens?

De er da i det mindste hold op med at slå plat på navnet "Nordisk
Mobiltelefoni".

Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 09-06-09 15:53

Har du snakket med den lokale krejler i Karby?
http://www.im-teknik.dk/default.asp?aid=36&sbaid=59&id=36
(Teksten på siden er MEGET gammel, vil tro det er hurtigere nu)

Han er altid frisk på at gøre en god forretning - har jeg hørt

/Peter