Bliver vi kontroleret af udbyderne, f.eks.~
Fra : jama

Dato : 23-04-09 14:27

Var ude for, at Vores forbindelse igår blev lukket, så vi hverken kunne
bruge Internet eller Bredbånds tlf. Ringede så idag til TDC, som fortalte,
at min forbindelse var lukket grundet, at Deres Post ? et eller andet, havde
haft Vores forbindelse til obs. en mdrs. tid, da der efter sigende skulle
komme snavs fra Vores forbindelse og videre til TDC. Han havde så lukket
forbindelsen, men De ville lukke den op igen og jeg kunne så på Deres
Hjemmeside finde en sikkerheds pakke og bruge den, den var gratis i 30dage,
jeg fortalte at jeg brugte AVG, men den var ikke noget værd efter Deres
mening. Jeg brugte dog ikke Deres service men lod Microsofts One Care
gennemsøge Alle Vores PCer, som der dog ikke var noget særlig på, Vi bruger
også SuperAntiSpyware til Spy, men nu kommer det sjove, her i eftermiddag
fik Vi så en mail, med en ordre bekræftigelse fra TDC på Deres sikkerheds
pakke, som Vi ikke havde bestilt. Jeg ringede straks til Dem og fik den
afmeldt. Men kan det ha sin rigtighed, at De afsøger ens Bredbånds
forbindelse uden De meddeler Os det?
Mvh.Jama

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 23-04-09 14:29

On 2009-04-23, jama <nonspam@mail.com> wrote:

> Men kan det ha sin rigtighed, at De afsøger ens Bredbånds forbindelse
> uden De meddeler Os det?

De har sandsynligvis bedre ting at bruge deres tid på, men har fået
rapporter om spam eller misbrug fra din IP-adresse, og har derfor
undersøgt sagen, og lukket for forbindelsen.

--
Andreas

Fra : jama

Dato : 23-04-09 14:49

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> rapporter om spam eller misbrug fra din IP-adresse, og har derfor
> undersøgt sagen, og lukket for forbindelsen.

Altså, at jeg har vidersendt spam, som jeg har fået et eller andet sted på
nettet, noget som jeg selv havde i tankerne. Men De kunne da ha sendt en
mail til mig om problemmet.
Mvh.Jama

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 23-04-09 14:56

On 2009-04-23, jama <nonspam@mail.com> wrote:

> Altså, at jeg har vidersendt spam, som jeg har fået et eller andet sted på
> nettet, noget som jeg selv havde i tankerne. Men De kunne da ha sendt en
> mail til mig om problemmet.

Jeg vil gætte på at din maskine er blevet hacket og brugt til at sende
spam.
Hvis din maskine er hacket skal den fjernes fra nettet. Når den er
fjernet fra nettet hjælper det ikke at sende dig en mail, som du ikke
kan læse.
Det, og så er der ikke plads i produktets økonomi til at nurse kunderne.

--
Andreas

Fra : jama

Dato : 23-04-09 16:27

> [...]
> kan læse.
> Det, og så er der ikke plads i produktets økonomi til at nurse kunderne.

Herlt rigtig, men så kan De jo lukke for flere tusin PCer, der er blevet
infekceret, og min kontroleres jævnligt med bla. SuperAntiSpywar, der altid
er updateret. Plus, at det var en hel mdr De havde undersøgt den, så der har
været nok tid til, at sende en mail om problemmet til mig. Så i mine øre
lyder det lidt mærkeligt, samtidig med De vil prakke en sikkerheds pakke på
mig noget jeg aldrig har bedt dem om, skal lige nævnes, at jeg har haft TDC
fra dengang De hed Københavns tlf. selskab. og det er en del år, så jeg er
ikke direkte utilfreds med Dem. Men, men jeg vil gerne vide hvornår jeg
undersøges.
jama

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-04-09 16:49

jama skriver:

> Men, men jeg vil gerne vide hvornår jeg undersøges.

Altid, hvis du skriver det på den måde.

Det er ikke sådan at der er en specifik overvågning af dig, men hele
netværket - på samme vis som alle din mails logges, samt din aktivitet
på internet.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : jama

Dato : 23-04-09 18:50

> [...]
> på internet.
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Takker
Det må jeg leve med det, har været på nettet siden 1994 og det er første
gang det er sket for mig.
Mvh.Jama

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-04-09 20:38

jama skriver:

> Takker

Velbekom

> Det må jeg leve med det, har været på nettet siden 1994 og det er første
> gang det er sket for mig.

Sker det igen må du jo tage din sikkerhed op

Fra : Snuden

Dato : 23-04-09 15:23

On Thu, 23 Apr 2009 15:48:53 +0200, "jama" <nonspam@mail.com> wrote:

> [...]
>nettet, noget som jeg selv havde i tankerne. Men De kunne da ha sendt en

Der er desværre mange som ignorerer en sådan mail. Derfor tyr mange
udbydere til hårdere metoder, og lukker simpelthen forbindelsen. Dét
plejer folk nemlig at reagere på :)
--
Snuden

Fra : Jean

Dato : 23-04-09 16:33

jama skrev:
> Men kan det ha sin rigtighed, at De afsøger ens Bredbånds forbindelse uden
> De meddeler Os det?

Ja. Jeg kender flere som har prøvet det samme... og hver gang jeg har
kigget på det, har deres PC været inficeret med et program (virus), eller en
trojansk hest, som har spammet med mails/vira.
TDC får klager fra andre selskaber, og de kan se hvilken IP skidtet kommer
fra...

Er det slemt nok, så lukker man forbindelsen ned... andre gange, når man at
få et brev, og så har man 48 timer, inden der bliver lukket ned.

Jeg synes det er en fair praksis.

Mvh Jean.

Fra : jama

Dato : 23-04-09 18:47

"Jean" <ask@me> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er det slemt nok, så lukker man forbindelsen ned... andre gange, når man
> at få et brev, og så har man 48 timer, inden der bliver lukket ned.

Helt sikkert det er OK for mig, men det var kun fordig De sagde, at De
havde afsøgt det 1 mdr, så mener jeg godt jeg kunne ha fået en mail.
Nå, men nok om det jeg takker for dit svar og er stadig glad for TDC.
Mvh.Jama

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 23-04-09 22:02

jama wrote:
> [...]
> kunne bruge Internet eller Bredbånds tlf. Ringede så idag til TDC,
> som fortalte, at min forbindelse var lukket grundet, at Deres Post ?

Linjen er blevet lukket af postmaster, da mindst en af dine PC'er er fyldt
med noget snavs. Første gang lukkes linjen og kan umiddelbart åbnes når man
ringer derind. Næste gang skal der en underskrift til, før linjen kan blive
åbnet.

Om det er fair? Ja.

Søren

Fra : jama

Dato : 24-04-09 00:01

"Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:49f0d72a$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> med noget snavs. Første gang lukkes linjen og kan umiddelbart åbnes når
> man ringer derind. Næste gang skal der en underskrift til, før linjen kan

Ingen af mine PCer er fyldt med snavs, uden at jeg ville opdage det, og
hvis jeg skulle få noget, ville jeg selvfølgelig bruge mine Værktøjer til
at få det fjernet. At lukke linien fordig man har fået lidt spy ind, ja så
skulle de fleste Internet bruger jo ha linien lukket, da langt de fleste på
et eller andet tidspunkt har fået spy/snavs ind på deres PC. Og jeg ville
formatere min HD, hvis ikke et af mine programmer, som bla. er
SuperAntiSpyware, AD-Aware, AVG kunne klare det, og som sagt så drejer det
sig om en hel mdr, det var ihvertfald hvad De sagde. Jeg tvivler stærkt på,
at en af mine PC skulle køre med det på, uden at jeg ville opdage det. Jeg
er yderst omhygelig med mine PCers sikkerhed, jeg har dog været på nettet
siden 94, så noget erfaring har jeg dog med disse ting. Det der irretere mig
mest er, at De kunne ha sendt mig en mail, og særlig hvis De virkelig. har
brugt så meget tid (en hel mdr.), ja så kunne De vel også få tid til, at
sende mig en mail om problemmet. Så på mig virker det lidt mærkeligt det
hele, jeg ringede til dem flere gange fordig tlf. linien heller ikke virkede
og der var kun en der omtalte problemmet, tilgengæld var De ikke lang tid
om, at prakke mig Deres sikkerheds pakke på, hvad jeg dog fik aflyst.

Fra : Stig Johansen

Dato : 24-04-09 05:32

jama wrote:

> Ingen af mine PCer er fyldt med snavs, uden at jeg ville opdage det, og
> hvis jeg skulle få noget, ville jeg selvfølgelig bruge mine Værktøjer til
> at få det fjernet.

Hvis du ikke har fast IP, er det ikke umuligt, at det i virkeligheden er den
tidligere 'ejer' af IP adressen, der har(haft) snavs.

Stig Johansen

Fra : jama

Dato : 24-04-09 10:30

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> den
> tidligere 'ejer' af IP adressen, der har(haft) snavs.

Takker, men hvordan? Jeg har haft denne adresse i 5-6 år Det lyder bestemt
ikke godt, kan det hænge sammen med jeg har brugt denne 208-067-222-222

208-067-220-220
i forbindelse med en Hjemmeside for Musik, selve siden besøger jeg ikke, nu
har jeg slettet den i egenskaber for netværks forbindelser: TCP/IP
Mvh. Jama

Fra : N_B_DK

Dato : 29-04-09 22:08

"jama" <nonspam@mail.com> wrote in message

> Takker, men hvordan? Jeg har haft denne adresse i 5-6 år Det lyder
> bestemt ikke godt, kan det hænge sammen med jeg har brugt denne
> 208-067-222-222
> 208-067-220-220

Nej det har intet at gøre med du benytter OPENDNS.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Jama \"j.a.m.ande~

Dato : 03-05-09 13:09

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> "jama" <nonspam@mail.com> wrote in message

> Nej det har intet at gøre med du benytter OPENDNS.

Det er jeg glad for. Takker.
Mvh.Jama

Fra : Mads Petersen

Dato : 24-04-09 08:42

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> var De ikke lang tid om, at prakke mig Deres sikkerheds pakke på, hvad jeg

Måske skulle du begynde at stole lidt mindre på dine super programmer og i
stedet kigge på hvordan du bruger din maskine.

Du kunne starte med format lortet (for når du først har fået noget, kan det
i mange tilfælde være game over) og sætte den sikkert op for starten af med
LUA og SRP, søger for du har et godt image af din maskine, så hvis du skulle
blive inficeret igen, så kan du køre tilbage til dig baseline image.

Lad vær med at køre konstant med et bruger der har administrator
rettigheder, du har ikke behov for det.

Fra : jama

Dato : 24-04-09 10:21

"Mads Petersen" <bambilicious@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> image.
>
> Lad vær med at køre konstant med et bruger der har administrator

Takker.
Det lyder ganske fornuftig, men jeg formatere altid mine HD, hvis der har
været grumme ting på dem og jeg ikke kan få alt væk, jeg har betalings
udgaver af både AVG og SuperAntiSpyware,plus jeg også har en del Free
Værktøj.
Og en anden ting, er, at jeg spiller ikke, og jeg bruger altid sikre
Password på de sider, der betyder noget ( netbank etc.). Men som sagt, så
har jeg været på nettet siden 94 og jeg har aldrig haft problemmer før,
hveken med stjålne Password, identiteter eller lign. Men selvfølgelig vil
jeg altid lytte efter råd fra andre, det er jo også en del af News
gruppernes opgaver.
Mvh.Jama

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 24-04-09 10:30

jama wrote:
> Ingen af mine PCer er fyldt med snavs, uden at jeg ville opdage det,
> og hvis jeg skulle få noget, ville jeg selvfølgelig bruge mine
> Værktøjer til at få det fjernet.

Som også allerede nævnt, så kan du være så uheldig, at den der tidligere har
haft din dynamiske IP-adresse er synderen og du så bliver straffet på vegne
af denne kunde. Oftest så er der dog noget om det, når en kundes linje
lukkes.

Jeg vil dog ikke stole blindt på dine sikkerhedsprogrammer - intet program
beskytter 100% og fanger ej heller 100%.

Søren

Fra : jama

Dato : 24-04-09 11:21

"Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:49f1869b$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Jeg vil dog ikke stole blindt på dine sikkerhedsprogrammer - intet program
> beskytter 100% og fanger ej heller 100%.

Jeg takker, nej jeg ved godt, at sikkerhedsprogrammerne ikke er 100 %
sikker.
Så jeg vil tage en snak med TDC, for at se hvordan det hele er sket, for
mig er det ikke. Jeg kan selvfølgelig heller ikke være 100 % sikker
Mvh.Jama

Fra : Mads Petersen

Dato : 24-04-09 13:02

"Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i
meddelelsen news:49f1869b$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> har haft din dynamiske IP-adresse er synderen og du så bliver straffet på
> vegne af denne kunde. Oftest så er der dog noget om det, når en kundes

Det med dynamiske IP-adresse er helt klart en mulighed,
Da vi skiftet til en fiber linje fra TDC erhvervs mæssigt, fik vi
selvfølgelig et nyt IP range, som viste sig at havde været brugt som DHCP
til privat kunder før i tiden, så allerede da vi fik vores nye linjer,
skulle jeg have fjernet vores IP adresser fra diverse lister og desværre var
det ikke noget at have en PTR til ens mail, de kræver at udbyderen kontaktet
dem.

Fra : jama

Dato : 24-04-09 14:28

> [...]
> skulle jeg have fjernet vores IP adresser fra diverse lister og desværre
> var det ikke noget at have en PTR til ens mail, de kræver at udbyderen

Takker.
Men hvad gør jeg, for at undgå problemmet igen? Skal jeg kontakte TDC. igen
og få et råd. Alle mine PCer, er blevet undersøgt i Fejlsikkertilstand og
der var ikke noget. Og som sagt har jeg fået mine Spy og Virus som betalings
Programmer, så de kan arbejde i Real Time.
Mvh.Jama

Fra : jama

Dato : 24-04-09 14:47

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Fejlsikkertilstand og der var ikke noget. Og som sagt har jeg fået mine
> Spy og Virus som betalings Programmer, så de kan arbejde i Real Time.

Har nu ringet til TDC, som fortalte at jeg skulle lukke ned for systemmet i
5 kvarter, så ville jeg få en ny IP adtresse.
Mvh.Jama

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 24-04-09 18:34

jama wrote:
> Takker.
> Men hvad gør jeg, for at undgå problemmet igen?

1) Opdatér dit sikkerhedsprogram/antivirus og kør en grundig scanning af
samtlige PC'ere
2) Installér en firewall, hvis ikke du allerede har det
3) Sørg for at kryptere dit trådløse netværk, hvis du har sådan et

Så er du så godt dækket ind, som du kan være.

Søren

Fra : jama

Dato : 24-04-09 20:27

"Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:49f1f81b$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> 3) Sørg for at kryptere dit trådløse netværk, hvis du har sådan et
>
> Så er du så godt dækket ind, som du kan være.

Takker, er gjort.
jama

Fra : jama

Dato : 25-04-09 20:08

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Jeg vil godt Takke Alle her i News gruppen, for at ha givet mig Jeres svar
på det spørgsmål jeg startede med "Bliver vi kontroleret af udbyderne,
f.eks. TDC?"
Jeg er blevet en hel del klogere, men om spørgsmålet blev løst ja det er en
anden sag. Men jeg er nu bedre rustet end før, så endnu engang tak.
Mvh.Jama

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 23-04-09 17:05

> brugte dog ikke Deres service men lod Microsofts One Care gennemsøge Alle
> Vores PCer, som der dog ikke var noget særlig på,

Trods det er der nu nok noget om snakken, den IP du poster fra er listet på
diverse blacklists - se f.eks.:

http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=87.59.173.81
http://spamcop.net/w3m?action=checkblock&ip=87.59.173.81

-så få en ordentlig gennemgang af dit system / alternativt lukket åbent
trådløst netværk der gør at udefrakommende med en inficeret PC kan
(mis)bruge din linie.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : jama

Dato : 24-04-09 10:40

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> //Gratis webhosting: http://gratishotel.dk

"Trods det er der nu nok noget om snakken, den IP du poster fra er listet på

Hvad mener du med det min IP er:

My IP address: 87.59.173.81
IP address Location: Roskilde in Denmark
My ISP: Tele Danmark

Jeg tror ikke, at Tele Danmark er Blacklistet
Mvh Jama

Fra : Chano Andersen

Dato : 24-04-09 11:56

jama wrote:
> "Trods det er der nu nok noget om snakken, den IP du poster fra er listet på
> diverse blacklists - se f.eks.:"
>
> Hvad mener du med det min IP er:

At forskellige spam blocklists har din IP adresse registreret, og der
derfor må antages at have været sendt spam fra netop din IP, inden for
en periode fra omkring 23/4 til nu. (Det ene link nævner specifikt dato
og tid, det andet bare "Inden for de sidste 24 timer).

> Jeg tror ikke, at Tele Danmark er Blacklistet

Nej, TDC generelt, er ikke, men din IP er.

- Chano Andersen

Fra : jama

Dato : 24-04-09 12:21

"Chano Andersen" <sunsite012009@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tid, det andet bare "Inden for de sidste 24 timer).

> Nej, TDC generelt, er ikke, men din IP er.

Takker
Ja du har nok ret, jeg talte lige før med TDC, som fortalte, at det nok var
min IPs forige ejer, der havde spammet, men hvad gør jeg. Han sagde, at en
fast IP ikke kunne betale sig for mig, så?
Håber jeg på, at få en anden IP. eller hvad?
Mvh.Jama

Fra : Chano Andersen

Dato : 24-04-09 12:29

jama wrote:
> Ja du har nok ret, jeg talte lige før med TDC, som fortalte, at det nok var
> min IPs forige ejer, der havde spammet, men hvad gør jeg. Han sagde, at en

Hvis han sagde det, så vil jeg skifte udbyder. Hvis din ISP ikke engang
kan se hvem der havde IP'en på gerningstidspunktet, så er det nok så som
så med hvor meget styr de har på tingene.

> fast IP ikke kunne betale sig for mig, så?

Hvis du vil være sikker på, at IP'en kun benyttes af dig, så er det
muligheden. (Samt naturligvis at sikre alle adgange til dit LAN på en
passende måde, inklusive en eventuel trådløs adgang)

> Håber jeg på, at få en anden IP. eller hvad?

Jeg ved ikke hva' lease tiden præcis er hos TDC, men hvis du slukker
modemmet en uges tid, så burde du være rimeligt sikker på, at IP'en
skifter når du tænder det igen. ;)

- Chano Andersen

Fra : jama

Dato : 24-04-09 14:33

> [...]
>

> Jeg ved ikke hva' lease tiden præcis er hos TDC, men hvis du slukker
> modemmet en uges tid, så burde du være rimeligt sikker på, at IP'en

Takker, jeg ringer til Dem igen og spørger om jeg kan tildeles en anden
adresse.
jama

Fra : Stig Johansen

Dato : 24-04-09 15:56

Chano Andersen wrote:

> Hvis han sagde det, så vil jeg skifte udbyder. Hvis din ISP ikke engang
> kan se hvem der havde IP'en på gerningstidspunktet, så er det nok så som
> så med hvor meget styr de har på tingene.

Logningsbekendtgørelse, eller hvad det nu hedder.
Er der ikke pligt til at vide(dokumentere) hvem der har en given IP på et
givet tidspunkt ?

Men bortset fra det, er der ikke noget med at TDC har lukket for port 25,
ind og ud ?

Hvis det er tilfældet burde det ikke være muligt for en spam-bot at sende
spam.

> Jeg ved ikke hva' lease tiden præcis er hos TDC,

Jeg har ikke selv TDC, men jeg mener man snakker om ca. 1 time lease tid.
Men det er ikke nogen naturlov, at man får en anden IP næste gang, det kan
lige så godt være den samme.

Stig Johansen

Fra : jama

Dato : 24-04-09 20:09

> [...]
> Men det er ikke nogen naturlov, at man får en anden IP næste gang, det kan

Det er også, hvad jeg har fået at vide.
Mvh.Jama

Fra : Chano Andersen

Dato : 25-04-09 12:40

Stig Johansen wrote:
> Logningsbekendtgørelse, eller hvad det nu hedder.
> Er der ikke pligt til at vide(dokumentere) hvem der har en given IP på et
> givet tidspunkt ?

Jeg ved ikke lige hva' det betyder for internet udbydere, men kunne godt
forstille mig det.

> [...]
> ind og ud ?
>
> Hvis det er tilfældet burde det ikke være muligt for en spam-bot at sende

Jeg vil påstå, at du er naiv, hvis du mener at spambots ikke kan finde
ud af at læse indstillinger fra et mail program, og benytte disse til
afsendelsen, hvis direkte levering ikke er en mulighed.

Men det ville naturligvis også betyde, at det var TDC's mail server der
blev listet, og ikke kundens IP. (Alt efter hvordan listerne finder
deres data)

> Jeg har ikke selv TDC, men jeg mener man snakker om ca. 1 time lease tid.
> Men det er ikke nogen naturlov, at man får en anden IP næste gang, det kan
> lige så godt være den samme.

Klart, men hvis man venter tilpas længe, er sandsynligheden for at IP'en
er tildelt en anden, væsentligt større. ;)

- Chano Andersen.

Fra : Stig Johansen

Dato : 25-04-09 15:32

Chano Andersen wrote:

> Jeg vil påstå, at du er naiv, hvis du mener at spambots ikke kan finde
> ud af at læse indstillinger fra et mail program, og benytte disse til
> afsendelsen, hvis direkte levering ikke er en mulighed.

Det(naiv) er du velkommen til at kalde mig, jeg har trods alt kun rodet men
programudvikling siden '80, så jeg har sikkert meget at lære endnu.

Men kan du ikke give et par eksempler på hvor, og hvordan, man finder disse
indstillinger?

Altså faktiske kodeeksempler.

> Men det ville naturligvis også betyde, at det var TDC's mail server der
> blev listet, og ikke kundens IP. (Alt efter hvordan listerne finder
> deres data)

Så vidt jeg ved har det været tilfældet adskillige gange gennem årene.

Stig Johansen

Fra : Chano Andersen

Dato : 25-04-09 18:08

Stig Johansen wrote:
> Det(naiv) er du velkommen til at kalde mig, jeg har trods alt kun rodet men
> programudvikling siden '80, så jeg har sikkert meget at lære endnu.

Tja, så længe har jeg ikke været med, men ALLE data der lagers på
computeren, kan læses af ALLE programmer der kører på computeren. Kan
ikke se hvorfor det ikke skulle være muligt.

> Men kan du ikke give et par eksempler på hvor, og hvordan, man finder disse
> indstillinger?

Well, eftersom f.eks. Outlook gemmer sine indstillinger et sted, kan jeg
ikke se, hvorfor det ikke skulle være muligt at lave kode der kan læse
disse.

En anden mulighed er at sniffe netværks traffik, og vente på der
oprettes forbindelse til en server på port 25, hvorefter det skulle være
en smal sag at benytte denne server til at sende mails igennem.

> Altså faktiske kodeeksempler.

Har desværre ingen, men at benytte MAPI, eller sniffe sig til
oplysningerne, burde ikke være umuligt.

> Så vidt jeg ved har det været tilfældet adskillige gange gennem årene.

Og det sker sikkert igen.. Jeg har min egen mail server, så ved ikke om
min udbyders har været listet, men det har den sikkert nok.

- Chano Andersen.

Fra : Stig Johansen

Dato : 26-04-09 05:41

Chano Andersen wrote:

> Well, eftersom f.eks. Outlook gemmer sine indstillinger et sted, kan jeg
> ikke se, hvorfor det ikke skulle være muligt at lave kode der kan læse
> disse.

Jeg havde selv brug for det engang jeg skulle lave et lille system til en
kunde.
Problemet var, at bruger/password ligger i krypteret form, og i sagens natur
er det ikke lavet programmeringsvejledninger til at finde dem.

> En anden mulighed er at sniffe netværks traffik, og vente på der
> oprettes forbindelse til en server på port 25, hvorefter det skulle være
> en smal sag at benytte denne server til at sende mails igennem.

Det er også en mulighed, men 3 af mine maskiner med indbygget netkort på
bundkortet understøtter ikke promiscous mode, men..

Nu kender jeg ikke jama's setup, men hvis der er lukket for outbound port 25
(bortset fra TDC's server), undrer det mig hvordan hans IP adresse er
havnet i RBL'er.

Men det er måske kun inbound, der er lukket?

Stig Johansen

Fra : Chano Andersen

Dato : 26-04-09 09:29

Stig Johansen wrote:
> Problemet var, at bruger/password ligger i krypteret form, og i sagens natur
> er det ikke lavet programmeringsvejledninger til at finde dem.

Men hvis man kan udlæse server navnet, så vil det ofte virke, hvis folk
benytter deres udbyders SMTP server, da den sjældent kræver login. ;)

> Det er også en mulighed, men 3 af mine maskiner med indbygget netkort på
> bundkortet understøtter ikke promiscous mode, men..

Promiscous mode er vel heller ikke nødvendigt, hvis man vil sniffe
traffik til og fra den computer man sidder ved? Jeg plejer i hvert fald
ikke at slå det til i WireShark når jeg skal kigge lidt med.

> Men det er måske kun inbound, der er lukket?

Hmm.. Nu jeg tænker over det, er der ikke problemer med den TDC
forbindelse vi har på mit arbejde, der kan vi fint snakke med port 25 på
vores egen mail server (Der ikke står på en TDC forbindelse, men "ude i
byen"). Så det er i hvert fald ikke outbound der er blokeret.

- Chano Andersen

Fra : Stig Johansen

Dato : 26-04-09 10:38

Chano Andersen wrote:

> Men hvis man kan udlæse server navnet, så vil det ofte virke, hvis folk
> benytter deres udbyders SMTP server, da den sjældent kræver login. ;)

Jo, men hvis man kører et setup, hvor man udelukkende kan bruge udbyderens
SMTP server, så burde det netop være udbyderens server, der skulle være
blacklistet, og ikke ens egen IP (læs 'jama's)

> Promiscous mode er vel heller ikke nødvendigt, hvis man vil sniffe
> traffik til og fra den computer man sidder ved? Jeg plejer i hvert fald
> ikke at slå det til i WireShark når jeg skal kigge lidt med.

Tråde har det med at drifte, men jeg forholder mig til en enkeltstående PC,
og en evt. installeret 'ting' på samme.

At prøve at få noget ud af Wireshark på en maskine med et netkort, der ikke
understøtter promiscous mode, vil jeg grumme gerne vide hvordan.

> [...]
> vores egen mail server (Der ikke står på en TDC forbindelse, men "ude i
> byen"). Så det er i hvert fald ikke outbound der er blokeret.

'Før i tiden' havde jeg selv TDC (pro@cess), og nu Fullrate, og der er ikke
spærret for port 25.

Min interesse i denne tråd går ud på, at jeg har nogle kammerater, som også
kører TDC (bredbånd), som er, ja, nærmest IT analfabeter.

Hvis TDC kan finde på, som åbenbart antydet, at lukke for forbindelsen, så
er jeg interesseret i årsagen.

'jama' skrev oprindeligt:
> Var ude for, at Vores forbindelse igår blev lukket

Jeg kan godt finde ud af at beskytte mig selv, men hvis en af kammeraterne
ringer og spørger mig 'hvorfor er min linie lukket', så kunne det være rart
med en forklaring.

For at sige det lige ud, så står jeg ret uforstående over for, at man lukker
forbindelsen.

Hvis det var mig, ville jeg edderhakkemig blive sur over at stå uden
internet+tlf.

Måske, eller måske ikke, får vi årsagen at vide, men 'jama' er ikke så
meddelsom.

I det hele taget har jeg slet ikke respekt for folk, der skriver under
diverse nicknames, så det hele kan lige så godt være en hoax.

Men slut herfra, jeg har andet at bruge min tid på.

Stig Johansen

Fra : Chano Andersen

Dato : 26-04-09 21:33

Stig Johansen wrote:
> [...]
>
> At prøve at få noget ud af Wireshark på en maskine med et netkort, der ikke
> understøtter promiscous mode, vil jeg grumme gerne vide hvordan.

Jeg taler såmen om at lytte med når brugeren selv henter og sender
mails, således kan en spambot jo nemt få server informationerne for
udbyderens server, det er bare at lytte efter al udgående på port 25,
som bliver etableret. Det kræver IKKE promiscous mode, når det kun er
den PC snifferen køre på, man vil overvåge. Klart der er mere at hente
hvis man kunne overvåge hele nettet, men de fleste bruger en switch nu
til dags, og der er alligevel ikke mange forkerte data at hente.

Men klart, man kan ikke se trafik der IKKE er til eller fra en selv,
hvis man ikke kan få kortet i promiscous mode.

- Chano Andersen.

Fra : jama

Dato : 27-04-09 09:40

> [...]
> Med venlig hilsen
> Stig Johansen

Måske, eller måske ikke, får vi årsagen at vide, men 'jama' er ikke så

Jeg kan kun sige, at min tlf/bredbånd uden videre blev lukket og da jeg
ringede næste dag fik jeg at vide, at Postmaster havde haft linien under
obs. 1 mdr. Og så mener jeg godt, at De kunne sende en mail til mig om
problemmet, jeg har ikke spammet nogen, men da jeg har en dynamisk IP, så
bestemmer jeg jo ikke selv hvilken IP jeg får. Så jeg må gå ud fra, at det
er den forgående, der har haft denne IP addresse, som måske har spammet? Jeg
vil ikke beskylde nogen, men jeg spammer ikke og da jeg har haft TDC i mange
år (30), så er en mail er vel ikke for meget forlangt, særlig når De har
haft linien under obs. en hel mdr. De var sgu hurtig nok til, at tilbyde en
sikkerheds pakke, som jeg ikke har bedt om. Ja jeg blev fandme lidt sur,
over Deres behandling af mig, men jeg beholder TDC alligevel.
Mvh.Jama

Fra : jama

Dato : 27-04-09 09:45

> [...]
> diverse nicknames, så det hele kan lige så godt være en hoax.
Men slut herfra, jeg har andet at bruge min tid på.

(jørgen arne møller andersen bliver til "jama")
mvh.jama

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 26-04-09 11:50

On 2009-04-26, Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com> wrote:

> Det er også en mulighed, men 3 af mine maskiner med indbygget netkort på
> bundkortet understøtter ikke promiscous mode, men..

Det har jeg meget svært ved at tro på. Hvilke netkort er det?

--
Andreas

Fra : Stig Johansen

Dato : 26-04-09 14:56

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Det har jeg meget svært ved at tro på. Hvilke netkort er det?

Som sagt er det et integreret 'netkort' på bundkortet.
Bundkortene er noget, ja nærmest fejlkøb, men fra Aida:
Motherboard Egenskaber
Motherboard ID 09/28/2001-SiS-730-6A6ISE19C-00
Motherboard Navn ECS K7SEM
Jeg har eftermonteret 3com kort, og slået de indbyggede 'netkort' fra, så
jeg ved ikke hvad de hedder.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 26-04-09 15:06

On 2009-04-26, Stig Johansen <wopr.dk@gmail.com> wrote:

> Motherboard Navn ECS K7SEM

Ifølge google er det et RTL8139C, de kan sagtens køre promiscuous mode.

--
Andreas

Fra : Stig Johansen

Dato : 26-04-09 18:34

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Ifølge google er det et RTL8139C, de kan sagtens køre promiscuous mode.

Det er muligt, men årsagen til jeg satte et 3com kort i var netop at
ethereal/wireshark ikke virkede på det indbyggede kort.

Stig Johansen

Fra : Christian Laursen

Dato : 26-04-09 18:51

Stig Johansen wrote:

> Det er muligt, men årsagen til jeg satte et 3com kort i var netop at
> ethereal/wireshark ikke virkede på det indbyggede kort.

Jeg ville nok have testet med tcpdump først, inden jeg gav mig til at
skifte hardware ud.

Jeg har godt nok heller aldrig oplevet netkort, der ikke kunne køre i
promiscuous mode.

--
Christian Laursen

Fra : Stig Johansen

Dato : 26-04-09 19:40

Christian Laursen wrote:

> Jeg ville nok have testet med tcpdump først, inden jeg gav mig til at
> skifte hardware ud.

Det var et jeg havde liggende i forvejen, så det var bare at sætte det i.

> Jeg har godt nok heller aldrig oplevet netkort, der ikke kunne køre i
> promiscuous mode.

Det er nok 4-5 år siden, så jeg husker ikke de detaljerede omstændigheder.
Jeg havde brug for at 'debugge' noget PXE-boot jeg rodede med, og der fik
jeg ikke noget ud af Ethereal (med det indbyggede netkort).
Det var nemmere, og hurtigere, at sætte det andet kort i.

Stig Johansen

Fra : Chano Andersen

Dato : 26-04-09 21:34

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Det har jeg meget svært ved at tro på. Hvilke netkort er det?

Langt de fleste trådløse har ikke umiddelbart mulighed for det...

- Chano Andersen.

Fra : N_B_DK

Dato : 29-04-09 22:02

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> wrote in message

> Problemet var, at bruger/password ligger i krypteret form, og i
> sagens natur er det ikke lavet programmeringsvejledninger til at
> finde dem.

Så synes jeg du skal prøve og hente snadboy revelation x (mener jeg det
hedder), træk krydset ind over det "krypterede" password felt, og sig så
igen det ikke kan lade sig gøre at se....

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Chano Andersen

Dato : 29-04-09 22:27

N_B_DK wrote:
> Så synes jeg du skal prøve og hente snadboy revelation x (mener jeg det
> hedder), træk krydset ind over det "krypterede" password felt, og sig så
> igen det ikke kan lade sig gøre at se....

Det nytter ikke i de tilfælde hvor man faktisk ikke smider passwordet
ind i dialogen, men bare viser et antal stjerner. Den slags programmer
fejler altid på velskrevne programmer.

- Chano Andersen

Fra : Leif Neland

Dato : 30-04-09 01:37

Chano Andersen skrev:

> [...]
>
> Men det ville naturligvis også betyde, at det var TDC's mail server
> der blev listet, og ikke kundens IP. (Alt efter hvordan listerne

En spambot vil ikke sende igennem udbyderens mailserver af flere grunde:

Det er let at opdage for udbyderen, hvis der pludselig kommer i
tusindvis af mails.

Udbyderen kan have sat begrænsninger på, hvor mange mails pr tidsenhed
(time/dag), der må sendes.

Har udbyderen spamfilter, kommer der slet ikke noget ud.

Nogle mailservere kræver login/password for at sende (ASMTP)

Så længe der er nok zombier på netværk uden begrænsninger på port 25, er
det ikke besværet værd at prøve at finde mailserveroplysninger.

Leif

Fra : Chano Andersen

Dato : 30-04-09 06:13

Leif Neland wrote:
> Så længe der er nok zombier på netværk uden begrænsninger på port 25, er
> det ikke besværet værd at prøve at finde mailserveroplysninger.

Helt enig, men hvis port 25 filtrering bliver udbredt, vil man nok se
bots der begynder at lede efter mail server oplysninger.

- Chano Andersen

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 25-04-09 10:50

Chano Andersen wrote:
> Jeg ved ikke hva' lease tiden præcis er hos TDC,

5 kvarter (svjh).

Søren

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 24-04-09 12:37

jama wrote:
> [...]
> fast IP ikke kunne betale sig for mig, så?
> Håber jeg på, at få en anden IP. eller hvad?

Skift til en udbyder, som udleverer rimeligt 'faste' IP-adresser, selv
om de ikke kalder dem faste?
Eller tru TDC med at skifte, og se om det hjælper noget.

Hos Cybercity har man samme IP-adr. i mange år, selv om de i kontrakten
forbeholder sig ret til at ændre den.

Fra : jama

Dato : 24-04-09 14:34

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en
meddelelse news:gss89n$pvc$1@newsbin.cybercity.dk...

> [...]
> Eller tru TDC med at skifte, og se om det hjælper noget.
>
> Hos Cybercity har man samme IP-adr. i mange år, selv om de i kontrakten

Jeg vil ihvertfald ringe til Dem.
Mvh.Jama

Fra : Chano Andersen

Dato : 25-04-09 12:43

Jens C. Hansen wrote:
> Hos Cybercity har man samme IP-adr. i mange år, selv om de i kontrakten
> forbeholder sig ret til at ændre den.

CyberCity kalder faktisk IP'erne for faste, og jeg har været ude for et
IP skift, i den forbindelse fik jeg i god tid brev om hvad min nye IP
ville blive. (Årsagen var at de vist selv placerede central udstyr på
min central, jeg kunne i hvert fald både droppe telefonen, og få højere
hastigheder)

Der står i betingelserne, at de forbeholder sig ret til at ændre IP'en
ved netværks omlægninger, men de har ikke jf. betingelserne, ret til
bare at ændre den fordi de synes en anden IP ser bedre ud.

- Chano Andersen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-04-09 16:37

"Michael Kjærsgård" skriver:

> Trods det er der nu nok noget om snakken, den IP du poster fra er listet på
> diverse blacklists - se f.eks.:
>
> http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=87.59.173.81
> http://spamcop.net/w3m?action=checkblock&ip=87.59.173.81

Den ip har han først fået tildelt for nyligt.

En let måde at finde ud af, hvilken ip man har haft, er at søge på
indlæg via google groups og så se ipadressen den vej

Fra : jama

Dato : 24-04-09 20:11

> [...]
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Alt må prøves.
jama

Fra : jama

Dato : 25-04-09 09:14

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:49F1DCB2.2D179478@du.kan.finde.den...

> Alt må prøves.
> jama

Nu har jeg haft Nettet lukket i flere timer, så skulle min IP adresse været
en anden. Hvor er det man kan se, om ens adresse stadig er Blacklistet?
Mvh.Jama

Fra : jama

Dato : 25-04-09 09:50

> [...]
>

> Nu har jeg haft Nettet lukket i flere timer, så skulle min IP adresse
> været en anden. Hvor er det man kan se, om ens adresse stadig er

Sorry, så mig ikke for, du har det med.
takker.
jama

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-04-09 10:37

"jama" skrev i en meddelelse
> Nu har jeg haft Nettet lukket i flere timer, så skulle min IP adresse
> været en anden.

Det er der ingen garanti for - tværtimod prøver Tdc så vidt muligt at give
dig den samme IP, som du havde sidst - hvis den er ledig.

Da jeg havde Tdc, der havde jeg samme Ip igennem flere år uanset om jeg
slukkede eller ej.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Leif Neland

Dato : 30-04-09 01:29

jama skrev:
> [...]

> Jeg ringede straks til Dem og fik den afmeldt. Men kan det ha sin rigtighed, at De afsøger ens Bredbånds

Jeg tillader mig at være lidt pedantisk her, men det er forvirrende at
du skriver De og Deres med stort. Så er det 2. person, dvs det er mig,
du taler til.

2. person, høfligt: "Vil De, min herre, tage Deres hat af?"
2. person, almindeligt: "Vil du, min dreng, tage din hue af?"

"de" og "deres" med småt er 3. person, flertal:
"de senest ankomne gæster skal tage deres hatte af"

Ligeledes skal hverken "vores" eller "os" med stort.
Naturligvis undtagen efter punktum.

Leif

Fra : Jama \"j.a.m.ande~

Dato : 03-05-09 13:19

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> "de" og "deres" med småt er 3. person, flertal:
> "de senest ankomne gæster skal tage deres hatte af"

Det er O.K. Jeg sorry jeg skal huske det, jeg har gjort det fordig det er
TDC jeg henviser til, men jeg skal nok huske det, det er altid godt, at
blive rettet i en god mening. Så jeg sigerTak, undskyld jeg først skriver
nu, hvor tråden er færdig, men jeg læste først dit svar nu, og jeg mente jeg
burde besvare det.
Mvh.Jama

Fra : Leif Neland

Dato : 04-05-09 17:42

Jama "j.a.m.andersen." skrev:
> [...]
>

> Det er O.K. Jeg sorry jeg skal huske det, jeg har gjort det fordig det er
> TDC jeg henviser til, men jeg skal nok huske det, det er altid godt, at

Jamen, så har jeg måske misforstået situationen.

Var det oprindelige brev skrevet til TDC, og sendte du så bare en kopi
her til gruppen "til orientering"?

For så er det ganske korrekt at skrive De og Dem til TDC, omend det nåk
er usædvanligt høfligt.

Leif

Fra : Leif Neland

Dato : 30-04-09 01:47

jama skrev:
> [...]
> pakke, som Vi ikke havde bestilt. Jeg ringede straks til Dem og fik den
> afmeldt. Men kan det ha sin rigtighed, at De afsøger ens Bredbånds

Det ville være dejligt, hvis udbyderne så på listen fra denyhosts, der
indeholder i tusindvis af ip-adresser på maskiner, der er hacket og
forsøger at brute-force sig ind på andre maskiner med ssh.

Men det er ofte servere, der er angrebet, og så lukker man nok ikke bare
lige linien ned.

Leif