mobilt bredbånd
Fra : simon jakobsen

Dato : 14-04-09 16:00

Hej

Vil høre om jeres erfaringet med mobilt bredbånd, udbyder, support,
stabilitet, hastighed, pris, mm

Jeg har studeret div tilbud på nettet, men er kun blevet mere forviret.

Skal nævnes at jeg bor i Helsingør mht dækning, har i forvejen tdc bredbånd,
at det mobile bredbånd ikke skal bruges til download, men kun alm surf. ej
heller til streaming eller visning at video clip og lign.

Mh

Simon

Fra : Jens Jensen

Dato : 14-04-09 16:49

simon jakobsen skrev, Den 14-04-2009 17:00:
> Vil høre om jeres erfaringet med mobilt bredbånd, udbyder, support,
> stabilitet, hastighed, pris, mm

Prøv at besøge http://www.mobildebat.dk/, hvor mobilglade (eller
mobilgale) mennesker udveksler information og erfaringer.

Fra : simon jakobsen

Dato : 14-04-09 17:50

Måske formulerede jeg mig forkert, det er ikke internet opkobling til min
mobil, men mobilt internet til min bærbare pc....
simon..

Fra : Jens Jensen

Dato : 14-04-09 18:12

simon jakobsen skrev, Den 14-04-2009 18:50:
> Måske formulerede jeg mig forkert, det er ikke internet opkobling til min
> mobil, men mobilt internet til min bærbare pc....
> simon..

Nej, jeg forstod det godt. De mobilglade mennesker på forumet er skam
også interesseret i mobilt bredbånd

Fra : Jens Jensen

Dato : 14-04-09 18:22

Her er en tråd om Oister, hvor de bl.a. nævner USB-modem:
http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=140278

En tråd fra et andet forum:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48283.

Fra : simon jakobsen

Dato : 14-04-09 17:54

nu var det ikke internet til min mobil men mobilt internet til min bærbare
pc, nok mig der ikke vare precis nok...

mh

simon

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-04-09 18:58

simon jakobsen skriver:

> Skal nævnes at jeg bor i Helsingør mht dækning, har i forvejen tdc bredbånd,
> at det mobile bredbånd ikke skal bruges til download, men kun alm surf. ej
> heller til streaming eller visning at video clip og lign.

Er der en speciel grund til at du ikke bare opsiger duit nuværende faste
og så tager en 3 løsning til det hele?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : simon jakobsen

Dato : 14-04-09 20:06

fordi en 1mb trådlød forbindelse ikke kan erstatte den 20mb vi har som
husstandens 5 pc`r deles om....
og den mobile opkobling kun skal benyttes når den bærbare er ude af huset...

mh

simon

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-04-09 20:20

simon jakobsen skriver:

> fordi en 1mb trådlød forbindelse ikke kan erstatte den 20mb vi har som
> husstandens 5 pc`r deles om....

Nej, den er kun 7,2 Mbit og ikke 20.

> og den mobile opkobling kun skal benyttes når den bærbare er ude af huset...

Okay.

Fra : Jens Jensen

Dato : 14-04-09 20:26

simon jakobsen skrev, Den 14-04-2009 21:05:
> og den mobile opkobling kun skal benyttes når den bærbare er ude af huset...

Så vil jeg foreslå at du kikker på 3's dækningskort for at se, om 3
dækker de steder, hvor den bærbare skal bruges. 3 har generelt dækket
bedst, og de indlæg, jeg har læst, har som regel foretrukket 3 p.g.a.
dækning og hastighed. Hvis 3 dækker, så synes jeg, at du skal bestille
hos Oister, som er en del af 3.

Fra : Per

Dato : 19-04-09 10:59

Start med Oister. De kører på det eneste velfungerende bredbånd fra 3.

Har kørt med det i 4 måneder med max båndbredde og ingen problemer

/Per